Auteur Topic: Tam maken timneh  (gelezen 5492 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Tam maken timneh
« Reactie #15 Gepost op: juli 18, 2006, 22:18:52 pm »
Dat is idd. fijn om te horen! :thumsup:

Jarie

• Gast
Jari
« Reactie #16 Gepost op: juli 19, 2006, 15:47:14 pm »
Geweldig al die reactie,s!! Wat ik nu dus niet meer doe is recht voor hem zitten en aan kijken....kijken of het helpt.
Zijn kooi staat altijd open ( de bovenkant) maar het vreemde is ,hij gaat juist buiten zijn kooi zitten als hij zich bedreigd voelt(vluchten?en met bedreigd voelen, dat heeft hij als ik zijn bodem schoon wil maken of wil stofzuigen onder de kooi(hij gaat dan eerst bibberen en wild heen en weer zwaaien) en ondertussen loop ik me suf te fluiten net doen alsof er niets aan de hand is.En inderdaad hij valt niet, hij springt een beetje als ie vlucht.En wat mij ook opvalt is dat mijn dochter wel elk moment van de dag koppie mag krouwen( hoevaak hoor je niet dat de 1 wel alles en kan doen met de vogel en de rest van de familie niks)is het mischien ook niet zo dat Meneer Jarie liever zelf uitmaak door wie hij geaaid wil worden :P,nou ja we gaan rustig verder, iedereen hartelijk bedankt :-*
groetjes,Mar en Jarie :elvis:

Patyar

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juli 19, 2006, 16:54:54 pm »
Geweldig al die reactie,s!! Wat ik nu dus niet meer doe is recht voor hem zitten en aan kijken....kijken of het helpt.
Zijn kooi staat altijd open ( de bovenkant) maar het vreemde is ,hij gaat juist buiten zijn kooi zitten als hij zich bedreigd voelt(vluchten?en met bedreigd voelen, dat heeft hij als ik zijn bodem schoon wil maken of wil stofzuigen onder de kooi(hij gaat dan eerst bibberen en wild heen en weer zwaaien) en ondertussen loop ik me suf te fluiten net doen alsof er niets aan de hand is.En inderdaad hij valt niet, hij springt een beetje als ie vlucht.En wat mij ook opvalt is dat mijn dochter wel elk moment van de dag koppie mag krouwen( hoevaak hoor je niet dat de 1 wel alles en kan doen met de vogel en de rest van de familie niks)is het mischien ook niet zo dat Meneer Jarie liever zelf uitmaak door wie hij geaaid wil worden :P,nou ja we gaan rustig verder, iedereen hartelijk bedankt :-*
groetjes,Mar en Jarie :elvis:

Het gekke is dat het een fabel schijnt te zijn dat papegaaien 1 kennig zijn. Maar ik doe al 3,5 jaar mn best om coco bij mij te laten zitten en te kunnen kriebelen, nu mag ik haar heeeeeeeeeeeeel af en toe kriebelen (koppiekrouwen) maar ALLEEN wanneer madame daar zin in heeft  :angry: :-X hahaha. Patrick kan alles met haar doen....

Het is al heel wat dat je de timneh mag koppiekrouwen want na een jaar kan dat nog steeds niet bij de onze  :CENS

Jarie

• Gast
jarie
« Reactie #18 Gepost op: juli 19, 2006, 18:01:59 pm »
oef als ik dat zo hoort mag ik dus helemaal niet klagen.... :-[
ach ik vind hem best wel zielig nu,om ongeveer  3 uur vanmiddag heb ik zijn kooi verschoont en hij zit nu nog(6 uur) op zijn ,,vluchtstok,,.Ik laat m maar even met rust en ga morgen weer vrolijk verder. ;)Maar er zijn inderdaad een hoop mensen met dezelfde problemen.

Cosch

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juli 19, 2006, 18:39:13 pm »
Jaa je moet maar zo denken, dat is zijn 'probleem' dat hij nog steeds op die stok zit. Als hij honger krijgt ofzo, gata hij vanzelf wel terug!  :)

Tommy

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juli 19, 2006, 20:14:38 pm »
Het gekke is dat het een fabel schijnt te zijn dat papegaaien 1 kennig zijn. Maar ik doe al 3,5 jaar mn best om coco bij mij te laten zitten en te kunnen kriebelen, nu mag ik haar heeeeeeeeeeeeel af en toe kriebelen (koppiekrouwen) maar ALLEEN wanneer madame daar zin in heeft  :angry: :-X hahaha. Patrick kan alles met haar doen....

Niet lullig bedoeld...maar als Patrick daar nou eens mee op zou houden en zn voor de vogel partnerachtige band zou afbouwen en veranderen in een baas/vogel band...dan kun jij waarschijnlijk veel meer met coco :) ;) Een heel sterke (partner)band met 1 persoon...waarbij veel gekriebeld en vooral geaaid wordt en op schouder gezet enzo zorgt nml ook voor 1 kennigheid ;) Opstappen ed zijn heel veel belangrijker dan aaien enzo.

Africangrey

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: juli 19, 2006, 23:21:41 pm »
Dat is vaak zo hoor, dat de 1 toch meer kan doen dan de ander.
Hier is het zo dat Jamie ons allebei wel ziet zitten ;D
Maar toch een voorkeur heeft voor Hennie, die kan hem zelfs onder z'n vleugels aaien en noem maar op, moet ik niet proberen, koppie krauwen mag wel, hoera :thumsup:
Ik zou het niet eenkennigheid willen noemen, maar voorkeur voor een bepaald persoon.
Vind ik toch wel papegaai-eigen en heb dat maar geaccepteerd.
Maar had het liever andersom gehad  ;D

Patyar

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: juli 20, 2006, 00:00:56 am »
Niet lullig bedoeld...maar als Patrick daar nou eens mee op zou houden en zn voor de vogel partnerachtige band zou afbouwen en veranderen in een baas/vogel band...dan kun jij waarschijnlijk veel meer met coco :) ;) Een heel sterke (partner)band met 1 persoon...waarbij veel gekriebeld en vooral geaaid wordt en op schouder gezet enzo zorgt nml ook voor 1 kennigheid ;) Opstappen ed zijn heel veel belangrijker dan aaien enzo.

Hey Daphne,

Nee joh ik zie alles als opbouwende kritiek, maar vertel eens wat meer over die baas/ vogelband dan? hoe zou hij te werk moeten gaan dan? Ik wil niets liever dan ook met Coco bezig zijn, ik geniet zo van mn gaaitjes maar vind het zo jammer dat ik er niet veel mee kan... Ik hoor je graag

Tommy

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: juli 20, 2006, 01:12:12 am »
Nou kijk...wat ik zelf merk , gelezen heb en eigenlijk ook best heel logisch vind  :) is dat een vogel maar met 1 andere een echte partner band heeft. Ze zijn immers over t algemeen monogaam. Als ze die band 1maal hebben zullen ze die beschermen tegen eventuele indringers . Als je echter een baas vogel band aangaat en t kroelen en aaien ed wat meer laat zal hij eerder en makkelijker anderen accepteren. Hoe krijg je die band dan he? Door dus idd minder (niet) onder de vleugels en op de rug te aaien, niet te veel naast elkaar op een tak te zitten...hij naast je hoofd op je schouder. En door hem opdrachtjes te laten doen en niet zelf te laten bepalen wat wanneer gebeurt. Stel nou dat Coco altijd naar Patrick komt om een knuffel en hij geeft die dan ook en hij gaat lekker tegen zn hoofd aan liggen op zn schouder...of wordt heerlijk lang op schoot geknuffeld...dan heeft hij totaal geen behoefte aan anderen dan Patrick.

Het is dus beter niet t idee te wekken dat 1 zn levenspartner is...want dat zal deze nooit echt worden en we willen allemaal t liefst een vogel die t hele gezin leuk vindt ;) Patrick zou dus minder kunnen gaan kroelen, bv alleen nog na een klein opdrachtje, zoals bij jou opstappen. Juist hij moet nu gaan stimuleren dat anderen (jij dus vooral)  ook leuk zijn en zn eigen band een beetje aanpassen en op een lager pitje zetten. Alles wat hij met jou doet vindt Patrick geweldig!!! :thumsup:
Nu is het zo dat Coco niet graag wil dat jij aan hem zit...maar soms gaat t zover dat ze anderen dan hun voorkeurspersoon zelfs aanvallen...of juist de voorkeurspersoon. Dat is natuurlijk helemaal niet grappig :( Maar ja...als je door hun ogen kijkt is t eigenlijk niet zo raar. Als ze t idee hebben dat ze die partner 1 maal hebben, dan hoort die niet met een ander te knuffelen of ineens een ander aandacht te geven...dat willen ze zelf nml ook niet. Die ander is dus in zijn oogjes een indringer. Klinkt heel leuk als hij jou de liefste vindt...maar als t 1maal uit de hand loopt, krijgt helaas de vogel de schuld :cry:

Als Patrick zn gedrag naar Coco verandert zal Coco dat misschien niet grappig vinden...misschien zal hij eerst wel een beetje boos worden ook, maar daar moet je je niks van aantrekken. Coco moet er aan wennen dat jullie met zn allen bij elkaar horen...dat anderen ook leuk zijn en dat hij geen partner in de mens vindt. Gelukkig krijgt hij daar genoeg voor terug...en hij zal t jullie dus echt niet eeuwig kwalijk nemen :)

Zelf heb ik dit met mn aratinga Guano ervaren en door hem erg te belonen als hij bij anderen opstapt en mn eigen band ietsje te veranderen is hij nu veel vriendelijker naar de rest hier in huis :)

Tommy

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: juli 20, 2006, 01:31:53 am »
  :-[ Wil nog even bekennen dat t wel beter is met Guano en hij bij iedereen opstapt...maar dat t nog beter zou kunnen. Mijn fout...dat geef ik toe :-[ ;D Ik laat hem soms te lang knus op mn schouder zitten en knuffel met hem...en als iemand me dan een kus geeft of hem op wil laten stappen...uhmm ja, nou dat kan die gene dan beter even niet doen als ie niet gebeten wil worden :-[ Maar nogmaals...dat is helemaal mijn fout en die gene moet dan boos op mij worden...niet op Guano :)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #25 Gepost op: juli 20, 2006, 10:02:06 am »
wat ik momenteel probeer bij flipke is bij zoveel mogelijk mensen op te stappen,maar ik merk wal dat hij kieskeurig is,bij de ene lukt het wel ,bij de andere echt niet  en springt hij liever de grond o dan op te stappen
ik blijf wel proberen maar wil niks forceren

sommige mensen vliegen er ook tegenaan hé,wat leuk !! kom eens hier en steken hun hand uit,gegarandeerd een uitval
en als ze met hun hand langs achteren willen aaien hebben ze het helemaal verkorven,domme mensen die niet willen luisteren

Sanco

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: juli 20, 2006, 11:05:46 am »
wat ik momenteel probeer bij flipke is bij zoveel mogelijk mensen op te stappen,maar ik merk wal dat hij kieskeurig is,bij de ene lukt het wel ,bij de andere echt niet  en springt hij liever de grond o dan op te stappen
ik blijf wel proberen maar wil niks forceren

sommige mensen vliegen er ook tegenaan hé,wat leuk !! kom eens hier en steken hun hand uit,gegarandeerd een uitval
en als ze met hun hand langs achteren willen aaien hebben ze het helemaal verkorven,domme mensen die niet willen luisteren

Ja dat heb ik thuis dus ook! Lompe acties vind ik dat! Zo doe je toch ook niet met babytjes of kleuters? Keihard erop afrennen en schreeuwen Héeee kan jij al praten!??? en dan koppiekrauw brullen. maar goed ik laat het ze maar lekker uitvogelen. Dan heb ik volgens hun maar een valse papegaai  :)  Ik neem het tony niet kwalijk dat hij zichzelf beschermt!  :thumsup:

Tommy

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: juli 20, 2006, 12:22:04 pm »
Haha ja, als mensen ze zelf niet goed benaderen en ook niet naar je luisteren dan moeten ze dr zelf maar achterkomen he ;D
Ik vind ook niet dat iedereen "alles" met een vogel moet kunnen hoor...maar een overdreven band met 1 persoon en een afkeer van de rest is ook niet nodig.

Cosch

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: juli 20, 2006, 12:31:40 pm »
Klopt. Er zullen weinig gaaien waar iedereen wat mee kan!

Ik vind zelf dat ik dat in het begin met coco ook fout gedaan heb. Omdat bijna niemand wat met hem durfde te doen is hij heel erg naar mij toe getrokken.
Oh hij stapt zeker netjes op hoor als je het zelfverzekerd doe. En doet ook niks als hij op je arm zit. Maar je moet niet verder gaan dan dat! Want dat vind hij niet leuk. En dat is ook mijn schuld!  :cry:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #29 Gepost op: juli 20, 2006, 13:20:58 pm »
och corina ,schuld  :o wat is schuld hé

het is van je fouten dat je leert immers