Auteur Topic: voedsel ophalen  (gelezen 1971 keer)

micheline

• Gast
voedsel ophalen
« Gepost op: juli 19, 2006, 18:53:23 pm »
Hoe ik het moet noemen weet ik niet maar mijn Timney haalt voortdurend voedsel op als ik tegen hem praat. Hij heeft ook al gekwijld, zelfs minstens 10cm kwijl viel er eens uit zijn snavel. Ik vermoed dat hij mij toch heel graag ziet na 4 weken. Zal hij dit blijven doen of heeft het eerder iets te maken met paargedrag en hormonen ofzo ?

Micheline

Sanco

• Gast
Re: voedsel ophalen
« Reactie #1 Gepost op: juli 19, 2006, 20:12:54 pm »

Voedsel ophalen is, volgens mij,  een teken zijn dat hij jou als zijn partner ziet. je moet dit gedrag wel negeren want anders kan hij gefrustreerd raken dat niet de reactie krijgt die hij verwacht, of graag wil. Dus als hij dat doet, gewoon weglopen en eventjes negeren,. Daarna weer gewoon doen of er niets is gebeurd. Dan zal hij vast snel begrijpen dat het geen zin heeft.

Tommy

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 19, 2006, 20:16:38 pm »
 :thumsup: Helemaal mee eens Sanco! Al lijkt t een eer...dit is niet wat je wilt en ook niet t beste voor de vogel, want je zult nooit zijn partner worden ;)

Sanco

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 19, 2006, 20:18:57 pm »
ja ik zou me ook gevleid voelen als Tony dat zou doen hoor, stiekem ben ik wel eens gevleid als hij soms, waar anderen bijzijn, zich alleen maar laat aaien door mij. Maar dat is ook absoluut niet de bedoeling! Gewoon consequent blijven en ongewenst gedrag negeren.  :thumsup:

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #4 Gepost op: juli 19, 2006, 21:06:48 pm »
caro doet dat ook soms.
ik kijk dan meteen weg en ga iets anders doen zadat de aandacht op het ding wat IK aan het doen ben gevestigt word.
het is idd zoals sanco zegt ze ziet je als haar partner wat je nooit zult worden

micheline

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 19, 2006, 21:40:58 pm »
wat een ontgoocheling zeg. Ik zal het negeren als het niet goed is voor hem/haar. Zegt het eventueel ook iets of ik hier met een man of wijfje te maken heb ? En trouwens welke reactie verwacht hij/zij dan van de partner bij het ophalen ?

Micheline

Cosch

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 19, 2006, 22:42:13 pm »
Dat hij het terug krijgt! :) Nee dat is een grapje. Weet ik niet!

Nee het zegt niets over of het een man of pop is!

Canis Lupus

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 19, 2006, 23:07:43 pm »
Mijn Kyko is dus homo!  :P  Hij doet dat ook regelmatig....

Tommy

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 20, 2006, 01:22:03 am »
wat een ontgoocheling zeg. Ik zal het negeren als het niet goed is voor hem/haar. Zegt het eventueel ook iets of ik hier met een man of wijfje te maken heb ? En trouwens welke reactie verwacht hij/zij dan van de partner bij het ophalen ?

Micheline
Dat jij t lekker opeet en altijd bij hem blijft, uiteindelijk samen een nest bouwt in een broedblok, eieren legt en jongen opvoedt etc etc ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juli 20, 2006, 06:54:11 am »
 ;D  ;D

Sanco

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 20, 2006, 08:48:57 am »
 :o        ;D

TWEETY

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 20, 2006, 10:19:43 am »
Dat jij t lekker opeet en altijd bij hem blijft, uiteindelijk samen een nest bouwt in een broedblok, eieren legt en jongen opvoedt etc etc ;D

ik zie het al voor me ;D ;D ;D ;D

micheline

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juli 20, 2006, 21:09:58 pm »
ok zeg. Ik heb het volledig begrepen. Dank voor jullie hulp en humor. Ik leer met de glimlach bij.   

jb

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juli 20, 2006, 22:11:04 pm »
Je kunt het erg humoristisch bekijken en dat is het deels ook wel. Maar als je de vogel niet genoeg andere bezigheden en afleiding geeft, kan het voor de vogel enorm frustrerend zijn om zijn natuurlijk gedrag niet kwijt te kunnen.

micheline

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juli 20, 2006, 23:41:45 pm »
  :CENS het probleem is dat coco niet graag speelt, ik moet er dus nog aan werken om hem inderdaad met andere zaken te boeien. :elvis: