hier een verhaal dat ik gisteren heb gehoord
tijdje geleden gebeurd in het belgische limburg,een licht motorisch gehandicapte jongen (17 j) heeft enkele jaren een grijze,hij kan er alles mee doen,het beestje is niet gewiekt ,vliegt af en aan van de rolstoel en komt steeds bij het baasje terug,ze zijn onafscheidelijk
op een dag zijn ze weer buiten wanneer de grijze opschrikt van een troep duiven en opvliegt,de jongen roepen en roepen maar de grijze keert niet terug,de jongen blijft achter met een zeer groot verdriet

,na een zoektocht van de familie van de jongen,die niets opleverde alles gedaan wat maar mogelijk is,flyers,mededelingen in warenhuizen,kleine oproepen , enz.....
er gaat een tijdje over,(hoelang weet ik zelf niet en degene die het vertelde ook niet meer)
maar de jongen heeft zijn gaai terug,stel je zijn blijdschap en vreugde voor toen zijn speelmakker en vriend er weer was
wat was er gebeurd,de grijze heeft waarschijnlijk een tijdje rondgevlogen tot hij van de schrik is bekomen en vermoedelijk gedreven door honger zich laten pakken,hij was namelijk heel tam,die kinderen die hem haden gevonden ,rond de 10 jaar,hebben hem mee huiswaarts genomen en bij hun gehouden,er vanalles voor gehaald,eten,speelgoed,kooi enz....
maar de ouders hebben de oproep van de jongen gehoord of gelezen en hebben de grijze terug gebracht
dit wou ik toch ook even melden dat er nog wel eerlijkheid bestaat

voor alle eerlijke mensen !!!!