Auteur Topic: coco valt aan  (gelezen 1247 keer)

micheline

• Gast
coco valt aan
« Gepost op: juli 20, 2006, 23:36:23 pm »
Gisteren viel coco zonder een voor mij duidelijke reden een bezoeker aan. Hij vloog zelf van zijn kooi (wat ik hem nog nooit eerder zag doen, heb hem pas 4 weken) en viel mijn schoonbroer aan langs achter. Uiteindelijk beet hij hem in de nek tot bloedens toe en met een behoorlijke zwelling tot gevolg. Dit gedrag heeft mij beangstigd. Wat moet ik nu doen ? IK had een viertal mensen op bezoek, en twee keer deed hij een poging om aan te vallen, elke keer mijn schoonbroer. De eerste keer had ik echter niet door wat Coco zijn bedoeling was. Heb ik echt een gevaarlijk beest in huis gehaald ?

Graag uw reacties aub.

Micheline

Cosch

• Gast
Re: coco valt aan
« Reactie #1 Gepost op: juli 21, 2006, 06:47:29 am »
 :o  :o

Zo, die Coco heeft een groot probleem. Want dat kan natuurlijk niet.
Jeetje ik zou niet weten hoe je dit moet aanpakken. Misschien herinnert je zwager (schoonbroer) hem aan zn verleden.
En verdedigt hij zijn territorium.
Hoe oud is Coco eigenlijk?

Maar zo aanvallen hoor je niet vaak.

Ik hoop dat er iemand reageert die je kan helpen.

Sterkte.

Gr Corina

Jarie

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 21, 2006, 08:53:19 am »
Mischien was het zijn stem?zwaar, overheersend,ik had vroeger kakatoe,s, vreselijk tam,alleen (ja ook een zwager :)die werd mooi aangevallen,maar die kwam zo luid binnen lopen met zijn harde overheesende stem, 1 kakatoe vloog hem aan.We schrokken ons lam natuurlijk, want zijn oor bloede flink,maar mijn zwager reageerde een beetje lachend en weg bukkend :(en zei, zo ga lekker,en ging gewoon zitten.De kakatoe hield m wel in de gaten, maar deed niets meer.
Niet bang voor je eigen vogel worden he ;) sterkte Mar (jarie)

Sanco

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 21, 2006, 09:12:51 am »
Ik denk niet dat je een gevaarlijk beest in huis heb gehaald.. Hij doet het niet bij iedereen toch? Ik denk dat je, als je zwager op bezoek komt, voorbereid moet zijn op een aanval. Blijf bij hem in de buurt en als hij eraan komt vliegen dat je hem uit de lucht plukt en duidelijk NEE zegt, en terug zet op de kooi. En negeren.(ookal bijt hij jou daarna, NIET toegeven)  Ik zou verder ook niet weten hoe je dit kan oplossen. Tony heeft hetzelfde bij mijn moeder, hij valt haar niet echt aan maar wil haar ook niet in de buurt van de kooi hebben. Ik laat mijn moeder dan bij hem staan en hem van een afstandje zachtjes toespreken. Als hij dan rustig wordt mag ze hem een zonnepitje geven om te belonen. Verder geen aandacht aan geven.  ;)

TWEETY

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 21, 2006, 12:42:39 pm »
wat een verhaal :o

zoiets heb ik nog nooit gehoord ???

toen hij in zijn nek vloog, wat deed ie dan?  was het echt duidelijk aanvallen want ik kan het me echt niet voorstellen :(

micheline

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 21, 2006, 12:50:13 pm »
J

micheline

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 21, 2006, 13:01:41 pm »
Ja hoor, hij had het echt op hem gemunt. Hij was de enige man   :angry: huis, voor de rest waren we met 4 vrouwen. En hij heeft hem zwaar gebeten. Ik weet wel ondertussen dat mijn vogel een hekel heeft aan bezoek en waarschijnlijk ook aan mannen. Dat had de vrouw van wie ik hem gekocht heb eventjes vernoemd. Mijn schoonbroer denkt dat het komt omdat hij bij het binnenkomen rechtstreeks naar de kooi gestapt is en tegen de vogel beginnen praten is maar vooral omdat hij zijn kooi aangeraakt heeft. Beetje aan de tralies bezig geweest. Misschien is dat de reden. Hoedanook, mijn vogel is niet sociaal en toch een bijter. Mijn dochter bijt hij ook soms, zij durft er nu al niet meer aankomen. Met mij daarentegen doet hij het schitterend  :hart:, maar hij laat wel merken wat hij wil en wat niet.  Hoe oud hij precies is weet ik niet, men zei 2 jaar maar hij kan er evengoed 10 zijn. Zijn oogjes zijn geel.

Ik ben helemaal niet bang dat hij mij zou bijten, maar wel bang dat hij dus voortdurend anderen zal bijten,   >:D en zeker nu hij er zelf naartoe vliegt, hoewel ik hem laten kortwieken heb. Vreemd he.

micheline

EllydJ

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 21, 2006, 13:40:28 pm »
hallo Micheline,

Allereerst, ik heb absoluut geen ervaring met papagaaien maar wel met andere vogels en dieren.
Zodra een dier voelt dat jij bang bent dat hij zich niet gedraagt zoals jij zou willen, doet hij het juist. Dus ook als jij laat merken dat je bang bent dat hij bezoekers aanvalt.
Ik hoop dat er iemand is die je goed advies kan geven.

gr. ELly

Sanco

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 21, 2006, 14:07:41 pm »
, hoewel ik hem laten kortwieken heb. Vreemd he.

micheline

Als hij echt goed gekortwiekt is kan hij absoluut niet meer vliegen, alleen naar beneden storten en landen. Wie heeft hem gekortwiekt dan, en hoe lang geleden? Misschien moet het nog een keertje gebeuren? Ik zou ook als ik jou was, visite adviseren om geen aandacht aan de vogel te geven als ze binnenkomen. Dat staat bij mij ook op nummer 1 in mijn huisregels top 10.  :) Er zijn zoveel mensen die denken dat ze verstand ervan hebben en op de vogel aflopen en zo bedreigend overkomen. Tony houdt daar ook absoluut niet van en zet dan zijn veren wijd en doet zijn bekkie open als waarschuwing, waarop iedereen denkt dat ik een valse papegaai heb  ;D 

Ik zou als ik jou was gewoon je zwager nog een keer uitnodigen met duidelijke regels. Als Coco dan netjes op zijn kooi blijft zitten kun je proberen of je zwager langzaam naar de kooi kan lopen terwijl die zachtjes praat, en Coco niet aankijkt. Coco moet gewoon weten dat mannen niet per definitie een bedreiging vormen maar dan moet je zwager zich wel aanpassen..

Cosch

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juli 21, 2006, 14:53:21 pm »
Hele goeie!  :thumsup:
+ niet vergeten te belonen voor goed gedrag!  ;)

En idd goed laten kortwieken! Want als hij kan vliegen is hij niet goed gekortwiekt!

Gr Corina