Auteur Topic: Coco heeft me gebeten  (gelezen 1223 keer)

Patyar

• Gast
Coco heeft me gebeten
« Gepost op: juli 21, 2006, 12:16:57 pm »
 :angry: Coco heeft mij gisteren gebeten. Ze heeft iets nieuws uitgevonden, mijn vaas (zie topic bij Foto's:"Onze Coco en Chanel") en dan is ze helemaal in dr sas. Nu ben ik gewoon niet haar favoriet helaas (ik kwam later erbij, ze was al van Patrick) maar ik wilde haar een nootje geven en ze greep me... Dat heeft ze in die 3,5 jaar nog nooit gedaan. Ben echt geschrokken en het bloedde ook een beetje. Ik ben nu eigenlijk een beetje bang geworden van dr, wat nu???
« Laatst bewerkt op: juli 21, 2006, 12:41:57 pm door Patyar »

TWEETY

• Gast
Re: Coco heeft me gebeten
« Reactie #1 Gepost op: juli 21, 2006, 12:20:37 pm »
wat jammer :(

maar laat je niet afschrikken, ik weet hoe het voelt, teleurstelling ook ,
maar gewoon negeren en niet tonen dat je bang bent.
ik kan niet veel raad geven maar iedereen hier heeft mij ook al zo super geholpen en ik geraak ook altijd een klein beetje vooruit ;),

gr san

Sanco

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 21, 2006, 12:23:35 pm »
Zoals San al aangeeft, niet laten merken dat je bang bent. Je moet zelfverzekerd zijn als je naar hem toeloopt (niet te bedreigend overkomen natuurlijk  ;) ) en laten opstappen. Ookal bijt ie, gewoon doorzetten, hoe moeilijk het dan ook is. Duidelijk commando STAP OP zeggen. Als hij uiteindelijk opstapt, uitbundig belonen(met zonnepitjes ofzo) en weer terugzetten. Dan laat je hem even met rust en probeer je het daarna nog een keer. Als je nu niet meer durft dan weet Coco dat ie gewonnen heeft en wordt het steeds moeilijker. Je moet echt laten weten dat JIJ de baas bent, en niet hij, hoe hard ie ook bijt!

Patyar

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 21, 2006, 12:45:29 pm »
Zoals San al aangeeft, niet laten merken dat je bang bent. Je moet zelfverzekerd zijn als je naar hem toeloopt (niet te bedreigend overkomen natuurlijk ;) ) en laten opstappen. Ookal bijt ie, gewoon doorzetten, hoe moeilijk het dan ook is. Duidelijk commando STAP OP zeggen. Als hij uiteindelijk opstapt, uitbundig belonen(met zonnepitjes ofzo) en weer terugzetten. Dan laat je hem even met rust en probeer je het daarna nog een keer. Als je nu niet meer durft dan weet Coco dat ie gewonnen heeft en wordt het steeds moeilijker. Je moet echt laten weten dat JIJ de baas bent, en niet hij, hoe hard ie ook bijt!

Ik probeer echt al 3,5 jaar haar te laten opstappen en aan mij te laten wennen, het lukt me niet ze is monogaam aan Patrick. Maar Tommy gaf al aan in een ander topic dat patrick van die gelijkwaardige band met coco af moet stappen en naar een baas/ vogelband moet toewerken maar dat ligt in zijn handen. Hij is al 7 jaar zo close met Coco  :cry: maarja ik wil ook wel. Ik hoop dat Chanel beter gaat met mij. Maar ik durf echt niet meer, het deed verdomd zeer namelijk  :P

Sanco

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 21, 2006, 12:52:32 pm »
Ik probeer echt al 3,5 jaar haar te laten opstappen en aan mij te laten wennen, het lukt me niet ze is monogaam aan Patrick. Maar Tommy gaf al aan in een ander topic dat patrick van die gelijkwaardige band met coco af moet stappen en naar een baas/ vogelband moet toewerken maar dat ligt in zijn handen. Hij is al 7 jaar zo close met Coco  :cry: maarja ik wil ook wel. Ik hoop dat Chanel beter gaat met mij. Maar ik durf echt niet meer, het deed verdomd zeer namelijk  :P

Ik kan me heel goed voorstellen dat je bang bent. Tony heeft mij ook een paar keer tot bloedens toe gebeten (maar dat was nadat hij gevallen was en geschrokken, dus hij deed het uit angst) ik kan me voorstellen dat het voor jou anders is om hem te benaderen omdat hij bijt zonder aanleiding zeg maar. Kun je ook niet de rollen omdraaien met eten geven? Ik weet niet hoe het nu gaat, maar als jij hem lekker eten brengt, elke dag, misschien dat hij dan niet meer gemeen doet? Het is ook echt moeilijk, vooral als je al zo lang bezig bent met proberen. Misschien moet je het anders maar weer even laten rusten en daarna weer oppakken. Dat scheelt eenhoop frustratie voor je zelf maar ook voor Coco..

TWEETY

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 21, 2006, 12:55:58 pm »
als je echt heel bang bent bestaan er zo van die opstapstokjes met handbescherming :CENS

Sanco

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 21, 2006, 12:56:52 pm »
als je echt heel bang bent bestaan er zo van die opstapstokjes met handbescherming :CENS

Ja inderdaad! Of je doet handschoentjes aan (wat dan eigenlijk ook wel weer de angst kan doen vergroten...)

Cosch

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 21, 2006, 14:50:39 pm »
Ik weet uit ervaring met Kaya dat als je eenmaal angst voel. JE je daar heel moeilijk over heen kunt zetten.
Ik vind het ook nog steeds heel moeilijk!

Misschien kun je wat halen uit het topic Vertrouwen krijgen in bijtende papegaai. Daar staat veel goede tips in. Waar ik veel aan heb.
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,11816.0.html

Maar ik weet ook dat het het beste werkt door idd, netals wat Sanco zegt, Niet te laten merken dat hij er iets mee bereikt. Mara dat is makkelijker gezegd dan gedaan!  :(

Sterkte!