Auteur Topic: Fruit  (gelezen 9311 keer)

charon

• Gast
Re: Fruit
« Reactie #45 Gepost op: november 10, 2006, 13:19:46 pm »
dit topic is al weer een tijdje uit het oog maar toch wilde ik er even op terugkomen dankzij een ander topic alhier

er werd een link gegeven
deze: http://www.papegaaienhulp.nl/H/Alshuisdier/frameVoeding.htm

onder top 10 van het meest gevoerde groenvoer staat dus kiwi

Jarie

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: november 10, 2006, 13:49:09 pm »
nogmaals, dat kiwi slecht is heb ik idd bij Dennis papegaaien gelezen,kan die hele Dennis een eikel zijn,hij zit toch 20 jaar in de papegaaien...............wat een ander doet moeten hun weten,IK geef GEEN Kiwi,ieder zijn meug....

Sanco

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: november 10, 2006, 13:57:34 pm »
Volgens mij is een af en toe een beetje kiwi geven niet slecht. je moet sowieso veel afwisselen met groenten en fruit toch? Tony is echt heel dol op kiwi, vooral de dure Zespri Gold  :), en 1 keer in de zoveel tijd krijgt ie weer een beetje. Daar zal hij vast niet ziek van worden ofzo..

Jarie

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: november 10, 2006, 13:58:52 pm »
ik hoop t voor je vogeltje...........

Sanco

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: november 10, 2006, 14:07:29 pm »
ik hoop t voor je vogeltje...........

Ik hoop het ook. Maar wat is er volgens jou dan zo schadelijk aan kiwi? daar is hier namelijk al eens een discussie over geweest en niemand kon echt duidelijk vertellen wat er mis is met kiwi..??

Jarie

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: november 10, 2006, 15:15:22 pm »
Wat er nou precies in zit wat zo slecht is weeet ik niet,maar ik neem gewoon het risico niet,1x in de maand krijgen ze hier een patatje omdat ze dat heerlijk vinden,maar ik weet dat t niet goed is(vet)dus ik wil helemaal niet zeggen tegen een ander doen of niet doen,maar advokado is ook een vrucht,je zou denken dat t goed is,puur gif dus,komt er ook nog eens bij dat ik zelf allergies voor kiwi ben,er zit dus iets in wat niet jofel is,maar wat??

chantal

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: november 10, 2006, 15:43:01 pm »
Ik geef Chico ook af en toe een stukje kiwi. Hij is er nog nooit ziek van geworden en bovendien staat in het boekje over grijze roodstaarten een kiwi afgebeeld op de foto met fruitmix. 

Jarie

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: november 10, 2006, 15:50:55 pm »
op bijna elk pak papegaaienvoer staat een pinda,en we weten toch inmiddels beter

jeske5

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: november 10, 2006, 15:57:38 pm »
lijkt mij dat friet slechter is dan kiwi...

Jarie

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: november 10, 2006, 15:59:08 pm »
daarom krijgen ze er maar 1 per maand,geef jij ook 1 stukje kiwi per maand?

jeske5

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: november 10, 2006, 16:03:51 pm »
nee ik geef vrijwel nooit kiwi, omdat we dat zelf niet eten. maar als ik het wel in huis heb, krijgen ze dat met een gerust hart van mij!

chantal

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: november 10, 2006, 16:05:08 pm »
Dat is waar maar een pinda is anders als fruit. Maar goed ieder zijn eigen mening. Ik denk in ieder geval dat een kiwi niet schadelijk is maar zal hem zeker niet veel ervan geven maar een paar kleine stukjes. Ik heb het verder ook nog nooit ergens gelezen of over gehoord. Ben alleen gewaarschuwd voor chocolade, koffie thee en advocado.

jeske5

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: november 10, 2006, 16:24:51 pm »
ik ben toch nog maar eens even gaan zoeken naar informatie over de kiwi. op http://www.zespri.be/html/nl/health/waarde_gold.html staat wat er in een kiwi zit. ik zie er in ieder geval niks bij staan wat slecht is of zou kunnen zijn.

Sanco

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: november 10, 2006, 16:55:37 pm »
lijkt mij dat friet slechter is dan kiwi...

:thumsup:

Sanco

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: november 10, 2006, 16:56:21 pm »
Wat ze zeggen is dat in de pitjes blauwzuur voorkomt. Net als in sommige bessen. dat is niet goed. Dus ik geef Tony kiwi zonder de pitjes..