Auteur Topic: krantenkop van 25 juli 2006  (gelezen 1371 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
krantenkop van 25 juli 2006
« Gepost op: juli 26, 2006, 22:46:06 pm »
één van men patienten gaf me vandaag een krantenknipsel dat ze had uitgeknipt voor me ivm grijze roodstaart,uit het laatste nieuws (belgie)

papegaai die maanden in het wild overleeft,ontsnapt opnieuw

rumbeke;
coc de tamme roodstaartpapegaai die vorig jaar de kranten haalde omdat hij 2 maand in het wild wist te overleven , is opnieuw ontsnapt
"coco is weggevloegen toen ik een bakje fris water in zijn kooi wou zetten" zegt baasje mireille uit rumbeke
we hopen -net als vorige keer-dat mensen hem vinden en aan ons terugbezorgen
coco ,drie jaar oud,ontsnapte vorig jaar in september ook al. Toen werd hij 2 maand later teruggevonden,hij had zich volgens de dierenarts in het wild in leven weten te houden door afgevallen eikels te eten.Héél uniek en slim want coco is tam en moet eigenlijk gevoerd worden ,eikels kende hij zowiezo niet.We hopen dat hij er weer in slaagt om zichzelf te voeden.
Mensen kunnen coco herkennen en wel hieraan"coco kan praten"hij zegt onder meer"kom naar papa,onnozel manneke,prutske,en op uw stok"weet mireille nog die direct opsporingsaffiches opgehangen heeft in de buurt.

tot zover dit artikel.

nu mijn mening,
die madam is stom,wreed stom,ik zou gelijk na het avontuur van vorig jaar (en het geluk dat ze hem terug heeft ) de gaai laten wieken hebben
ze zegt zelf,"eikels kende hij zowiezo niet" wat eet die dan,zonnebloempitjes alleen ??? (en ok,eikels zijn geen echt eten,weet ik ook wel)
een kant van mij zegt ,hopelijk krijgt ze haar lieveling terug (ik ken het gevoel van je lieveling kwijt te raken  :cry:)
men andere kant zegt,eigenlijk verdient ze hem niet,één keer ontsnappen okéé,maar twee keer,dat is je eigen stomme fout,ze had hem maar moeten laten wieken
het klinkt wel heel wreed maar dat is mijn mening

Cosch

• Gast
Re: krantenkop van 25 juli 2006
« Reactie #1 Gepost op: juli 26, 2006, 22:58:50 pm »
Ja zo dnek ik ook wel een beetje!

Dat gebeurt je niet gauw een 2e keer lijkt me!  :CENS

Caiolinda

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 27, 2006, 08:44:14 am »
Dat grijsje vindt het buiten gewoon lekkerder dan binnen.

Misschien zegt het iets over zijn baasje toch.

Sanco

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 27, 2006, 09:05:49 am »
Ja inderdaad, als hij echt zo ver kan vliegen dat ie ontsnapt en zij hem niet kan terugvinden dan issie vast niet gekortwiekt! Ik zou er ook van leren hoor. 2 maanden wegggeweest en je krijgt hem terug?! Terwijl je dan waarschijnlijk alle hoop al hebt opgegeven dat ie nog leeft? Ik zou zooooo blij zijn dat ie er weer was dat ik er zelfs moeite mee zou hebben hem weer mee naar buiten te nemen!  :)

Dorian

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 27, 2006, 10:07:41 am »
Ik ben het er ook mee eens Vivke, wat jij zegt.

En Sanco, kun je nagaan, ze heeft hem nog niet eens mee naar buiten genomen. Ze ging water verversen.....

Sanco

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 27, 2006, 11:09:40 am »
Ik ben het er ook mee eens Vivke, wat jij zegt.

En Sanco, kun je nagaan, ze heeft hem nog niet eens mee naar buiten genomen. Ze ging water verversen.....

Oh ik dacht dat ze de kooi dan misschien buiten had staan ofzo? Zou hij echt van binnen naar buiten zijn gevlogen? Hmm dan heeft ie het misschien echt niet zo fijn gehad daar?  ::)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #6 Gepost op: juli 27, 2006, 16:14:38 pm »
misschien wat egoistisch van me,maar als ik het moest vinden,bleef hij lekker bij mij  :) en kreeg hij een naamsverandering
Coco waar halen ze het uit !!!  ;D ;D ;D

charon

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 27, 2006, 16:19:47 pm »
er is toch zo'n gezegde met een steen en een ezel?  :CENS