Auteur Topic: welke tweede vogel ?  (gelezen 912 keer)

micheline

• Gast
welke tweede vogel ?
« Gepost op: juli 28, 2006, 13:46:35 pm »
hallo liefhebbers,

omdat de verveling zou kunnen toeslaan denk ik een tweede vogel te nemen, hoewel coco (timney) zeer gelukkig is nu. Maar momenteel ben ik ook heel veel (biijna altijd) thuis, in september komt daar verandering in.

Ik denk niet aan een tweede timney of andere grote papegaai. Welke vogel kan ik er eventueel bijnemen ?

Micheline

Tommy

• Gast
Re: welke tweede vogel ?
« Reactie #1 Gepost op: juli 30, 2006, 20:10:19 pm »
Bonte boer, of een aratinga (als je tegen t geluid kunt zijn ze geweldig :thumsup:)
Een valkparkiet, een grasparkiet...tsja, van alles is geschikt als t in een 2e kooi komt.
Ik zou er zowiezo niet vanuit gaan dat ze in 1 kooi kunnen . Hoewel mijn timneh met een weddells aratinga samen woont in 1 boom :)

micheline

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 30, 2006, 20:16:54 pm »
ik wist niet dat het zo eenvoudig was. Ik dacht dat hij niet in om het even welke andere soort interesse zou hebben. Het is inderdaad de bedoeling beide vogels in een aparte kooi te houden want mijn timney maakte bij z'n vorige baasje voortdurend ruzie tegen de andere grijze, zelfs in aparte kooien. Dat is ook de reden dat ze hem weggedaan hebben. Ik weet natuurlijk niet of het klopt. Een bonte boertje zegt me ook wel iets.
bedankt Tommy

TWEETY

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 30, 2006, 20:36:41 pm »
hoi micheline,

ik heb ook nog valparkieten er bij genomen maar tweety was daar totaal niet in geintereseerd.
ik vond zelf dat ze stiller was, nu zitten de parkieten in een volliere.
ik denk dat coco niet eenzaam zal zijn, maar als je graag nog een andere vogel wil zou ik ook een valparkiet nemen, super lieve vogels en heel tam te krijgen. alvast succes met de keuze ;)

micheline

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 30, 2006, 20:42:55 pm »
ik ga wel even afwachten natuurlijk, als het niet nodig is doe ik het niet maar van zodra ik merk dat cocootje treurig of stil wordt edm schaf ik een tweede aan. Er is ook wel een band tussen de hond en coco (kooi en bench staan naast elkaar. Als coco dan eens in zijn kooi zit, gaat de hond ook in de zijne liggen. Coco praat ook tegen de hond enz... maar ik weet niet of dit voldoende zal zijn.

Blij dat je terugbent, ik vroeg me al af wat er met je aan de hand was

Micheline