Wow toch weer triest om te horen hoe sommige kweekers met hun dieren om gaan.
Ik heb helaas geen ervaring met papagaaien, maar ik heb wel heel veel gelezen over opvoeding en gedrag.
Je geeft zelf aan dat hij altijd hoog heeft gezeten, dus hij ziet zich zelf als meest dominate figuur in jullie woning.
Ik denk uit alle info die ik nu zelf heb verzameld, dat het wel weer mogelijk moet zijn om hem wat aanhankelijker kunnen maken, door ervoor te zorgen dat hij meer respect krijgt voor jouw. Dus je zult altijd moeten zorgen als je met hem bezig bent dat jij de hoogste posite bezit, als je bebrijpt wat ik bedoel en ik denk dat je daar nu ook wel zelf achter bent gekomen.
Vooral lekker enthousast doen en rustig overkomen, daarnaast veel geduld hebben. Ik denk bij het laatste dat dat geen probleem bij jou is.
Dit is even de enige info die ik je nu kan geven met mijn kennis die ik nu heb, daarnaast veel info verder vergaren en wellicht komt er nog geweldige info van dit fantastisch forum. Kijk misschien ook hier
http://www.papegaaienhulp.nl/ klik op faq daar kan je het boek bestellen gek van mijn vogel, veel suc6 !!
groetjes,
Eric