Auteur Topic: hulp gevraagt bij het opvoeden  (gelezen 6960 keer)

Captain jack

• Gast
Re: hulp gevraagt bij het opvoeden
« Reactie #15 Gepost op: juli 31, 2006, 14:08:59 pm »
Wow   toch weer triest om te horen hoe sommige kweekers met hun dieren om gaan.

Ik heb helaas geen ervaring met papagaaien, maar ik heb wel heel veel gelezen over opvoeding en gedrag. 
Je geeft zelf aan dat hij altijd hoog heeft gezeten, dus hij ziet zich zelf als meest dominate figuur in jullie woning.

Ik denk uit alle info die ik nu zelf heb verzameld, dat het wel weer mogelijk moet zijn om hem wat aanhankelijker kunnen maken, door ervoor te zorgen dat hij meer respect krijgt voor jouw.  Dus je zult altijd moeten zorgen als je met hem bezig bent dat jij de hoogste posite bezit, als je bebrijpt wat ik bedoel en ik denk dat je daar nu ook wel zelf achter bent gekomen.

Vooral lekker enthousast doen en rustig overkomen, daarnaast veel geduld hebben. Ik denk bij het laatste dat dat geen probleem bij jou is.

Dit is even de enige info die ik je nu kan geven met mijn kennis die ik nu heb,  daarnaast veel info verder vergaren en wellicht komt er nog geweldige info van dit fantastisch forum.  Kijk misschien ook hier http://www.papegaaienhulp.nl/   klik op faq  daar kan je het boek bestellen gek van mijn vogel, veel suc6 !!

groetjes,

Eric
« Laatst bewerkt op: juli 31, 2006, 14:13:51 pm door Captain jack »

parrotqueen

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juli 31, 2006, 14:25:15 pm »
heel erg bedankt met jullie reacties

ik ben deze dagen zoveel opgeschoten met reacties en tips alleen is het nu zo oervervelend dat ik nnu op vakantie ben en dus niks kan gaan doen en ikmis hem echt heel erg nu.  :hart: :o

Patyar

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juli 31, 2006, 14:34:01 pm »
heel erg bedankt met jullie reacties

ik ben deze dagen zoveel opgeschoten met reacties en tips alleen is het nu zo oervervelend dat ik nnu op vakantie ben en dus niks kan gaan doen en ikmis hem echt heel erg nu. :hart: :o

Schrijf alles op Wendy, en ga nu eens lekker naar welness en laat je verwennen  ;D .... Zonde van je dag joh 8er de pc in dat mooie hongarije...  ::) Cocco komt weer aan de beurt als je terug bent, hij zit lekker veilig bij zn opa (jouw pa  :) ) het is nu jouw beurt om lekker te genieten van je vakantie meis  :thumsup:

Dorian

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juli 31, 2006, 15:54:40 pm »
Nou, ik wil je pas weer horen als je terug bent van vakantie....

En dan heel graag volgen hoe het gaat met jouw gaaitje. Ik vind het geweldig dat je het hebt aangedurfd.
Ik denk dat het uiteindelijk helemaal goed gaat komen.
Ik hoop dat je ons op de hoogte gaat houden (dagboek misschien), want ook hier kunnen wij heel veel van leren, nja, ik in ieder geval.

Mocht je nog op forum kijken voor je thuis komt:
fijne vakantie meis.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #19 Gepost op: juli 31, 2006, 16:01:20 pm »
 :cry: Oh, wat triest zeg.. en ik kan me goed voorstellen dat je hem toen meegenomen hebt.. ;)

Aaien vinden de meeste papegaaien niet fijn, dus daar moet je inderdaad niet van uitgaan! Maar het komt vast allemaal goed. Hoe oud is ie nu?

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #20 Gepost op: juli 31, 2006, 23:09:01 pm »
wanneer ik zo'n verhaal lees word ik echt intriest om zoveel geweld tegen de dieren
coco is zeker bij jou in goede handen,dat voelen we toch aan,heb nog maar veel geduld en liefde voor je gaaitje
stillaan komt dat wel in orde
geniet nu nog maar een beetje van hongarije en pas op voor de dieven daar,die zijn er helaas nog teveel,kben er zelf geweest,spreek van ondervinding

grtzz vivke

Patyar

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: juli 31, 2006, 23:43:33 pm »
Aaien vinden de meeste papegaaien niet fijn, dus daar moet je inderdaad niet van uitgaan! Maar het komt vast allemaal goed. Hoe oud is ie nu?

Oooow is dat zo Loes? grappig zeg dat onze coco het dan wel heerlijk vind, vooral over dr ruggetje dan gaat ze er helemaal voor zitten en kakelt ze zo'n beetje als n kip  ;D  :)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #22 Gepost op: augustus 01, 2006, 00:12:53 am »
flipke vind het aaien over zijn ruggetje ook wel leuk,alleen onder de vleugels ,daar houd hij niet zo van
en boven en onder zen kopje olalala daar doet hij een moord voor denk ik  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #23 Gepost op: augustus 01, 2006, 10:24:20 am »
Sjakko vindt kroelen op haar koppie ook heerlijk. Maar het aaien over de rug wordt meestal niet als prettig ervaren en ook moet het vaak afgeraden worden omdat het het partnergevoel stimuleert. Als ik het bij Sjakko doe, wordt ze hitsig en dat is dus niet de bedoeling! ;)

parrotqueen

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: augustus 01, 2006, 15:24:16 pm »
bedankt voor jullie reacties

een hitsige papegaai nee dankje  :a036: help hoef ik nu niet hoor

Patyar

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: augustus 01, 2006, 18:05:36 pm »
Sjakko vindt kroelen op haar koppie ook heerlijk. Maar het aaien over de rug wordt meestal niet als prettig ervaren en ook moet het vaak afgeraden worden omdat het het partnergevoel stimuleert. Als ik het bij Sjakko doe, wordt ze hitsig en dat is dus niet de bedoeling! ;)

Ahaaaaaaaaaa nou misschien is dat het wel, dat gekakel als n kippetje dat ze hitsig wordt pfffffff  :)

Tommy

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: augustus 01, 2006, 20:42:56 pm »
Ja dat is het inderdaad en dat kun je dus beter niet doen ;)

Patyar

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: augustus 01, 2006, 22:28:56 pm »
Ja dat is het inderdaad en dat kun je dus beter niet doen ;)

Want?????????????????????????????????????????

Cosch

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: augustus 02, 2006, 06:51:43 am »
Jij kunt geen partner voor je vogel vervangen. Zoals eerder zo mooi uitgelegd werd. Jij kunt geen eieren leggen, uitbroeden en de kleintjes daarna samen opvoeden en voordoen hoe ze uitvliegen enzo (beetje eigen fantasie erbij  :))

Dus is het erg onnatuurlijk maar ook frustrerend voor de vogel. Daarom is het beter om niet zo ver te gaan!  ;)

parrotqueen

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: augustus 02, 2006, 10:56:46 am »
Heel mooi gezegt hoor. Nee ik zie mij inderdaad geen ei leggen  ??? auw
En dan ook nog op eieren gaan zitten hahah heb ik wel mijn ervaring mee.
Nou als klein kind dan, Maar elke keer als je met kennisen zit dan verteld je moeder dat verhaal natuurlijk. ( en eigenlijk is het wel grappig dus wil ik het niet voorhouden.

Als kind keer ik naar huisje boompje beestje en in die aflevering hadden ze het over de kip en het uitbroeden van het ei. Hahaha die kuikens zagen zo lief uit dat ik er een wilde hebben. ( 5 a 6 jaar was ik toen) Dus pakte ik een ei uit de ijskast (rauw) en zei aan mijn moeder dat ik een ei wilde uitbroeden mijn moeder die niet wist wat ik deed zei oke je doet maar. Dus legde ik het ei op de bank ( nieuwe bank) en ging erop zitten hahahaha
het ei hield mij niet en splette uit elkaar. hahaaha mijn moeder kwaad.

wat ik nu wel weet is dat ik een kuiken had maar wel een kakelende moeder ahahahahaha a
Alleen is het vervelend dat je moeder dat aan iedereen gaat vertellen ( ook tegen mijn vriendjes die ik had en nu nog mijn vriend die ik heb )
maar het is inderdaad zo dat je geen parter van je vogel kan zijn ik zie me al zijn veren in mijn mond nemen hahaahh