Auteur Topic: help, diarree  (gelezen 4528 keer)

micheline

• Gast
help, diarree
« Gepost op: juli 30, 2006, 17:29:51 pm »
Hallo allemaal,

tot overmaat van ramp stel ik nu bij mijn timney ook nog diarree vast. Hij heeft al 3 x op een uur tijd een plas laten vallen. Hij wil vandaag ook niet bij mij komen, doet niets dan poetsen en is al een veer verloren.

Gisteren heeft hij wel rozebottels gegeten, en vandaag gaf ik hem kiezel, waar hij ook veel van gegeten heeft. Is er een verband tussen deze nieuwe voeding, of heeft het met stress , rui te maken ?

Aub, geef mij jullie mening, ik ben zeer ongerust.

Micheline

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
Re: help, diarree
« Reactie #1 Gepost op: juli 30, 2006, 17:52:37 pm »
Dit klinkt wel erg paniekerig moet ik zeggen zonder uitleg,vertel eerst eens wat meer als je will.

Gr K

micheline

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 30, 2006, 18:06:48 pm »
ja, sorry maar ik ben ook wat in paniek. Ik heb mijn enige en eerste vogel nog maar 6 weken. Het is een volwassen timney (ongeveer 2 jaar).  Het ging tot nu toe heel goed met hem. Hij is steeds goed gezind, fluit, praat enz.. Hij is zeer tam enz... Gisteren ben ik voor de eerste keer met hem gaan wandelen in de natuur en alles verliep prima. Hij was 's morgens gewiekt door een kweker en ook dat verliep prima. Misschien waren die twee gebeurtenissen op een dag wat veel voor hem, ik weet het niet. Ik merkte niets abnormaal.
 Vandaag veranderde een en ander. Hij verloor een eerste pen (ik bedoel sinds hij bij mij is), wil liefst niet bij mij komen en op zijn kooi blijven zitten, terwijl hij anders heel graag op mijn hand zit. Hij krabt ook veel in zijn nek, en doet niets dan veren poetsen. Hij is zwijgzamer. Toen gaf ik hem een douche omdat het een paar dagen geleden was en aangezien hij zich krabde. Enfin, na de douche is het mij opgevallen dat hij nu ondertussen al 4 of 5 keer een redelijk plas laten vallen heeft.
Deze morgen heb ik hem ook kiezel gegeven die ik op de vogelmarkt gekocht had. Hij vond dat blijkbaar heel lekker en tot mijn verbazing begon hij daar enthousiast van te eten.
Had ik misschien gisteren tijdens de wandeling die rozebottels (3 of 4) niet mogen geven ?

Ik denk gewoon na, maar het kan misschien vanalles zijn. Ik weet zeker dat hij kerngezond is, was.

Hopelijk kan je mij een advies geven.

Mag ik gekookte rijst of rijstwater geven nu ?

Alvast bedankt.

Micheline

chantal

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 30, 2006, 19:20:59 pm »
Als mijn vogel in bad is geweest heeft hij ook al tijd hele dunne poep dat eruit spuit. Volgens mij is dit normaal omdat ze dan ook veel van het water drinken. Misschien heb ik heet mis hoor maar mijn vogel heeft het wel altijd.

micheline

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 30, 2006, 19:35:34 pm »
Dat is heel geruststellend. En ik moet zeggen dat ik hem stevig van de straal heb zien drinken. Hij hield werkelijk zijn snavel open onder de straal. Aangezien er voor mij en hem nog veel nieuw is ben ik wel hevig geschrokken. Ik hoop dat ik ook zo'n vogel heb als jij.

Van harte bedankt voor je reactie

Micheline

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: juli 30, 2006, 19:48:12 pm »
Bij mijn aga's is dit ook. Als ze gebadderd hebben, even weinig gegeten hebben of veel gedronken hebben is hun poep ook erg dun.
Maar dit mag niet aanhouden, er moeten,zeker na het eten, wel weer gewone poepies terugkomen.

micheline

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 30, 2006, 19:54:24 pm »
ondertussen heeft coco opnieuw zaadjes gegeten, dus ik wacht af. Oef, ik krijg hoop.

bedankt

micheline

Patyar

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 30, 2006, 21:21:19 pm »
Coco heeft het als ze gestressd is, dan heeft ze ineens hele dunne poep. En wieken schijnt nogal een inpakt op de vogel te hebben dus die dingen die jij op 1 dag deed heeft er zeker ingehakt bij je timneh. Onze Coco was na het wieken zo mak als n lammetje haha...

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #8 Gepost op: juli 30, 2006, 23:08:47 pm »
Dag Micheline,ik kon niet eerder reageren mijn toetsenbord wijgerde al bij het afsluiten,vandaar alleen de k.
Duidelijke uitleg,ik denk dat jij je niet ongerust hoeft te maken,het klinkt allemaal logisch,hij heeft wat veel indrukken opgedaan,anders gegeten,weggeweest,etc.
Een kleine tip,als je je vogel iets laat eten wat hij nog niet eerder heeft gehad,geef dit dan met mate,het is alleen maar goed als hij later alles eet,maar met name met fruit kan de poep dan wel eens  wat flatserig zijn zullen we maar zeggen,dus rozenbottels zijn goed maar zoals met alles met mate.

Gr Kees.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #9 Gepost op: juli 30, 2006, 23:18:04 pm »
de eerste poepjes zijn hier na het douchen of badderen ook wel wat lopender

vraagje micheline,die rozebottels die je gaf ,die vond je op de wandeling ofzo ? oppassen wel voor de uitlaatgassen hé

micheline

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 31, 2006, 09:35:10 am »
Oef, gelukkig poept cocootje nu weer normaal.   :thumsup: Het zal inderdaad vooral gelegen hebben aan het douchen, maar ook een beetje te veel prikkels ineens vanwege het wandelen, wieken, andere voeding enz en dit allemaal op een dag. Hij vraagt nu echt zelf om wat rust, blijft liefst op zijn dak zitten. En de rozebottels heb ik eerst gewassen. Ze stonden aan de rand van een beschermd natuurgebied (Bourgoyen) maar behoorden nog net tot het plantsoen rond een sporthal.

Bedankt allemaal,

ik zal coco niet meer zo veel op een dag prikkelen  :)

Micheline

Cosch

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 31, 2006, 09:40:50 am »
Hahaha! dat zal op den duur vanzelf beter gaan. Even wennen voor ze.
De eerste keren dat ik Coco en Kaya meenam, moetsen ze ook een dag bijkomen. En nu niet meer!
Gewoon lekker door blijven gaan. Ze wennen wel!

Gr Corina

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #12 Gepost op: juli 31, 2006, 23:34:03 pm »
ja zenne ,vooral ermee doorgaan,ze genieten er toch cvan

@ corina,het is niet veel flipke bibber meer zenne,dat gaat al veel beter  :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 01, 2006, 06:45:02 am »
@ corina,het is niet veel flipke bibber meer zenne,dat gaat al veel beter :thumsup:

He wat goed! Hij went er steeds meer aan!  :thumsup:   :thumsup:

Dorian

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: augustus 01, 2006, 10:09:03 am »
ff helemaal off topic: wat betekent zenne viv?

en weer on-topic: Pink heeft dat ook af en toe na douchen... een beetje diaree. Maar dat kippetje blaast ook bellen onder de douche  ;D