Auteur Topic: Wat tips ivm buitenvollière?  (gelezen 2261 keer)

Sofie

• Gast
Wat tips ivm buitenvollière?
« Gepost op: juli 30, 2006, 21:48:18 pm »
Hey,

Zoals jullie dus waarschijnlijk weten zitten mijn dwergpapegaaien nu in een buitenvollière (met nachthok).
Aangezien de vollière voor de helft open is (dus met gaas) is de bodem bij hevige regen nat.
Mijn vraag: wat voor bodembedekking kan ik het beste gebruiken?

Dan waar zet ik het beste hun voerbak? Op de bodem gaat dus niet omdat het voer dan ook nat wordt. Ofwel hang ik het bovenaan in de vliegruimte ofwel in het nachthok. Het voordeel van in het nachthok is dat ze dan altijd dat nachthok zullen blijven gebruiken.
Mijn vraag: wat is het beste?

Het is zo'n voerreservoir.

eddykiprich

• Gast
Re: Wat tips ivm buitenvollière?
« Reactie #1 Gepost op: juli 30, 2006, 21:55:05 pm »
Hey,

Zoals jullie dus waarschijnlijk weten zitten mijn dwergpapegaaien nu in een buitenvollière (met nachthok).
Aangezien de vollière voor de helft open is (dus met gaas) is de bodem bij hevige regen nat.
Mijn vraag: wat voor bodembedekking kan ik het beste gebruiken?

Dan waar zet ik het beste hun voerbak? Op de bodem gaat dus niet omdat het voer dan ook nat wordt. Ofwel hang ik het bovenaan in de vliegruimte ofwel in het nachthok. Het voordeel van in het nachthok is dat ze dan altijd dat nachthok zullen blijven gebruiken.
Mijn vraag: wat is het beste?

Het is zo'n voerreservoir.

1) Ik heb dezelfde situatie en gebruik rivierzand als bodembedekking. Dan heb je meteen ook grit en alles in één. Uiteraard blijft er wel wat nat zand aan je voeten hangen, maar als je bv 20 cm dik zand legt dan kun je mooi rijven....

2) Binnenhok!!! Ook ivm ongedierte dat op voedsel in de buitenkooien af kan komen. Zo min mogelijk buiten voeren als je toch een nachthok hebt!

Sofie

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 30, 2006, 22:02:20 pm »
Heel erg bedankt voor de tips. Heb net op de site gekeken en zie dat je het ophangt in het binnenhok...wel ik heb ook zo'n voedselreservoir dus zal dat ook zo doen.
Rivierzand: vind ik dat zo in een dierenwinkel?

Nog een vraagje: denk je dat ik iets speciaals moet doen in de winter? Moet ik hun nachthok verwarmen? Moet ik de vliegruimte met plexiglas afschermen in de koude maanden?

Zo is mijn vollière:

eddykiprich

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 01, 2006, 00:28:01 am »
Heel erg bedankt voor de tips. Heb net op de site gekeken en zie dat je het ophangt in het binnenhok...wel ik heb ook zo'n voedselreservoir dus zal dat ook zo doen.
Rivierzand: vind ik dat zo in een dierenwinkel?

Nog een vraagje: denk je dat ik iets speciaals moet doen in de winter? Moet ik hun nachthok verwarmen? Moet ik de vliegruimte met plexiglas afschermen in de koude maanden?

Zo is mijn vollière:

Speelzand kun je bv bij de welkoop/boerenbond halen, rivierzand is iets grover en haal ik zelf bij de zandhandel (woon aan de maas dus dan gaat zoiets gemakkelijker).

Als je jouw nachthok af kunt sluiten zodat de vogels vorst en tochtvrij kunnen zitten dan is verdere afscherming niet noodzakelijk. Als je het wilt doen; prima, maar het is niet noodzakelijk.

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • The Birdman
« Reactie #4 Gepost op: augustus 01, 2006, 15:18:44 pm »
1) Ik heb dezelfde situatie en gebruik rivierzand als bodembedekking. Dan heb je meteen ook grit en alles in één. Uiteraard blijft er wel wat nat zand aan je voeten hangen, maar als je bv 20 cm dik zand legt dan kun je mooi rijven....

2) Binnenhok!!! Ook ivm ongedierte dat op voedsel in de buitenkooien af kan komen. Zo min mogelijk buiten voeren als je toch een nachthok hebt!

Volledig mee eens...Kijk aan hoe je vogels er 's winters bij zitten,denk je dat het nodig is om de buitenruimte af te schermen dan zou je dat bijv. kunnen doen dmv plexiglas voorzet ramen te plaatsen. ;)

Sofie

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 20, 2006, 07:48:04 am »
Volledig mee eens...Kijk aan hoe je vogels er 's winters bij zitten,denk je dat het nodig is om de buitenruimte af te schermen dan zou je dat bijv. kunnen doen dmv plexiglas voorzet ramen te plaatsen. ;)

Bedankt.
maar jij denkt dus dat ik het nachthok niet extra moet isoleren? Het bestaat uit dennenhout.