Auteur Topic: Hilarische uitspraken en komische voorvallen  (gelezen 181742 keer)

michiel1981

• Gast
Re: Hilarische uitspraken en komische voorvallen
« Reactie #45 Gepost op: augustus 12, 2005, 11:40:11 am »
paar voorbeelden als ik naar de kraan loop en hem aanwil doen doet hij geluid na van water kloek kloek kloek en als ik me jas pak zegt ie DOEIIIIII DOEIIIII of tot zo of tot straks. en als ik naar de keukenrol loop om me neus te snuiten is hij eerder dan ik met snuiten haha. Als onze hond stout is en op ze donder krijgt hoor je lilo keihard meedoen FOEI!!! mag toch niet he! mag niet van mama FOEI FOEI FOEI en PAAAAAAAAAAAAAAAS OP HOOR! PAS OP!!!. en dan begint ie meestal ook te vloeken enzo zoals potverdommeeeeee stommerik en dan allemaal rare geluiden alsof het een krolse kater is. als ik wat lekkers pak of al als ik naar de la waar lekkers ligt loop begint ie al heel schattig oeoeoeoeoeooeeo lekkerrrrrrrrrrrrrrrrr lekker he. kom op kom op oeoeoeoeo lekker kom kom.
hahaha kan nog wel een hoop meer kwijt ahhaaha  :thumbsup:

michiel1981

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: augustus 12, 2005, 13:28:00 pm »
Wat ook hillarisch is dat als ie eenmaal begint te vloeken zoals stommerik en potverdomme dan roept ie het echt uit met precies de juiste toon en dan schud ie keihard met ze hoofd links en rechts terwijl hij het roept ahhahaha geweldig

Gisteravond heeft ie op ze donder gehad want hij bedacht een heel erg irritant piepje en bleef dat continue achter elkaar herhalen tot vervelens toe dus kreeg hij een sproei met de plantenspuit en wat denk je dat hij doet? Het geluidje stopt en hij bedenkt een ander geluidje en ja hoor daar gaan we weer na ongeveer 5 verschillende piepgeluiden te hebben doorlopen en het nadoen van het blaffen van de hond hield ie eindelijk op omdat hij van de kooi naar beneden stortte in een poging naar me toe te vliegen terwijl ie gekortwiekt is en hij landde met een smak op de bank en vervolgens stormde hij op me af en gaf en beet me zachtjes in me neus om wraak te nemen op de sproeien van de plantenspuit denk ik hahaha  :)
« Laatst bewerkt op: augustus 12, 2005, 13:30:36 pm door michiel1981 »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #47 Gepost op: augustus 12, 2005, 13:35:05 pm »
Sjakko probeert soms ook op dezelfde manier aandacht te trekken: irritante piepgeluiden achter elkaar.. (lijkt soms op de piep van de rookmelder als de batterijen op zijn en dan achter elkaar door..) Ik negeer het gewoon en dan houdt ze wel op. Als ze dan leuke dingen doet zoals vrolijk fluiten of iets geinigs zeggen, krijgt ze wel weer aandacht.. Dat hebben ze snel door hoor! :thumbsup:

Ronald

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: augustus 16, 2005, 18:17:43 pm »
We zijn net even lekker een wandelingetje wezen maken hier in de buurt. Heerlijk genieten van het zonnetje.
Toen we weer aankwamen bij huis stonden we voor het raam en Maria zei tegen mij: "Die luxaflex hangt scheef!!". ( JA, DIEZELFDE LUXAFLEX WAAR TJICKIE ALTIJD IN LANDDE :) )

Direct volgde zonder na te denken het antwoord van Tjickie.

"òhhh òh" (Als in: òhhh òh dat is mooi / òhhh òh dat is lekker)

Waarop wij in de lach schoten en Tjickie vrolijk met ons mee ging lachen!

Ze is nu ongeveer 7 maanden en ik vraag me af of dit nou bewust was of toeval.

Gister was het trouwens voor het eerst dat Tjickie op ons reageerde en nadeed. Ze zei dus een paar keer "hallo" en wij dachten (zoals we altijd denken) laten we eens "hallo" terug zeggen. Tjickie antwoordde meteen weer met "hallo" en toen zeiden we zo wel een keer of 6 "hallo" tegen elkaar. Iets wat nog nooit op die manier was gebeurd.

Van de week stond Maria met Tjickie buiten te praten met een buurman toen op dat moment een vrouw langsfietste. Die mevrouw groette vriendelijk en Tjickie zei vriendelijk "hallo" terug. Die vrouw kon nog net de lantarenpaal ontwijken omdat ze haar hoofd 180 graden had gedraaid van verbazing toen ze Tjickie hoorde praten

Ronald.
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2005, 18:34:02 pm door Ronald »

poemke

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: augustus 31, 2005, 08:59:46 am »
zo'n twee jaar geleden zat poemke, de rode ara, mij te irriteren....
zat in zijn ladder die tot aan het plafond reikte te schreeuwen en maakte er een spelletje van als ik vanuit de keuken op hem riep op te houden door nog meer en harder te schreeuwen.....
grrr....was het ineens zat en liep met de theedoek in mijn hand naar hem toe

ik kwam er niet bij  omdat ie zo hoog zat en haalde met de theedoek uit naar hem en hij week verdorie uit!
Nog eens en weer week ie uit....

de derde keer was raak en het enige wat ik hoorde was.......VERDOMME!!!................

dan kun je alleen maar huilend van het lachen weglopen.....

of als ik uitgescholden ben op hem en wegloop en nageroepen wordt met ...jaaaaaaaa........

Nu scheldt ie op Rico zo van ' laat dat' , 'denk erom he?'  ' HEE rooie...' 
Soms is het zo erg dat hij uithaalt naar Rico en zegt van 'Zo!'....

heerlijk die beesten

Desirée

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #50 Gepost op: september 07, 2005, 16:34:06 pm »
Japie heeft ook weer nieuwe dingen laten horen.

Als eerste kon ik mijn eigen oren niet geloven. Corina (Cosch) heeft 1 keer een avond Coco meegenomen naar mij toe. Coco zegt met regelmaat "Hey joh!". Ook die avond heeft hij het een paar keer gezegd.

Zo nu Japie ook. Identiek zoals Coco het zegt.  ;D

Die zelfde middag dat Japie Coco imiteerde, stonden Orrie en Japie buiten in de tuin op het kleine stukje terras dat ik heb. Ik was binnen en hoorde Japie het over de kippen hebben. Ouwe Kip kennen jullie al van hem, maar nu had hij een heel ander verhaal.

Hij zei het volgende:

Kijk Japie daar heb je die kip weer. Waar is ie nou? Waar is die kip? Tok tok tok tok tok.  ;D

Mij kon je dus oprapen in de keuken van het lachen. Waar haalt dat beest het vandaan.  :thumbsup:

bren

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: september 19, 2005, 18:28:05 pm »
was mn portomonee kwijt,
politie gebeld om te vragen
of ze ereen gevonden hadden.
schreeuwt coco ineens klootzak......
werd ineens erg stil aan de andere kant van de lijn  ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #52 Gepost op: september 22, 2005, 20:25:15 pm »
Vanavond heb ik zó gelachen!!  ;D
Ik liep met Sjakko op mijn hand de honden uit te laten en Sjakko pakt iedere keer mijn gouden kettinkje. Daar reageer ik op, dus dat vind ze leuk.. Toen Sjakko nog vloog, vloog ze vaak naar me toe als ik aan het koken was en dat ergerde me wel eens omdat ik haar dan terugzette en dan kwam ze wéér. Dan riep ik: Ik laat je kórtwieken hoor! met de nadruk op kort.. Later riep ze vaak: "kórt"..  Nu reageerde ik geergerd op het bijten in de ketting en Sjakko riep "kórt" :) Ik moest er zo vreselijk om lachen omdat de combinatie ergernis en kortwieken/kórt gelegd werd... Sjakko begon met me mee te lachen, luid en net als ik.. Toen moest ik nog harder lachen en kreeg echt een lachbui..  ;D Dus liepen we samen te lachen, want Sjakko deed wel mee!! Ik dacht nog: oh gut als iemand ons nou ziet... verklaren ze me helemaal voor gek! Toen ik het tegen Ton vertelde zei hij tegen Jari: "je moeder spoort niet"! ;D

miekje

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: september 23, 2005, 13:57:48 pm »
Wat leuk zeg! Sjakko is echt een meisje dus, giebelkont  :)
Ik heb dat 1 keer meegemaakt, ik liep in Groningen met een miesje uit mijn klas naar het station, kwamen we een blauwvoorhoofd tegen. Dus wij gelijk: "oh wat is ie mooi!"  :hart:
Ging die papegaai ons napraten op precies dezelfde toon, dus begonnen wij te lachen, ging ie keihard meelachen!! Dan kom je echt niet meer bij! Vooral als je dat voor het eerst van je leven hoort!  ;D

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: september 25, 2005, 17:17:36 pm »
Ja hier ook! Lovey lacht zelfs mee al er op de TV wordt gelachen!!
(Die oude amazone van Jefta heeft ook zo'n aanstekelijke lach, als "Oma" in een deuk ligt, lach je echwel mee, of je wil of niet!!)

geke stevens

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: september 26, 2005, 10:42:06 am »
onze 2 grijsjes kunnen ontzettend goed praten vooral koko, die gaat met je meelachen als jij lacht, hoesten als jij hoest, blaffen als de hond van de buren blaft.
pas op hoor, klootzak, nee nee dat mag niet, goed zo, als ik aan het bellen ben dan praat koko met me mee dan hoor je hem echt zo oh, ja , mooi, mmm, eeh das echt lachen.
verder kan koko vader jacob zingen en 1,2,3,4 hoedje van .... dat is echt gaaf, dan heb ik de radio aan en dan begint hij met zijn eigen liedjes. sinds vorige week kan koko ook het alarm op de 1e v.d. maand nadoen... das iets minder maar goed.
ook kan koko bommen laten vallen. dan fluit hij heel hoog en dan zegt ie poef... koko praat ook veel met jacco dan zit hij bij jacco's kooi en dan jaccooooooo kom s, kusje, en als het dan te lang duurt jaccooooo kom dan!!

jacco praat iets minder maar doet het vooral als je dr niet bij bent.

het is echt super vooral als ze met elkaar aan het praten zijn en dan die reacties echt gaaf!! :D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #56 Gepost op: september 26, 2005, 10:59:47 am »
Haha, dat hoesten doet Sjakko ook, vooral als hij bij me zit.. dan weet ie nog voor ik echt hoest al dat ik moet hoesten en doet het gelijkertijd met mij.. Allleen iets te overdreven soms..  ;D

jaantje

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: september 26, 2005, 13:37:08 pm »
Hier precies hetzelfde ;D
Vooral als we moeten lachen,niezen,hoesten,de honden blaffen,de poezen miauwen.
ook praat onze Poekie veel met Jacko,Jacko schatje kom,kom dan,kom,stomkop en dan lachen :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #58 Gepost op: september 26, 2005, 14:53:01 pm »
Mooi hè? Het blijft echt superkomisch allemaal. Zelf raak je er aan gewend (hoewel het leuk blijft natuurlijk!), maar als andere mensen het horen, liggen ze ook dubbel. Als ik met Sjakko op mijn hand sta te praten met een buurvrouw en hij gooit er af en toe heel betweterig "ja" tussendoor op de manier waarop ik het altijd zeg, moeten ze al lachen..   :)

coco

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: september 27, 2005, 00:40:08 am »
ja das met mijn coco ook zo de telefoon gaat (of hij doet het telefoongeluid na) ja hallo? gebrabbel, oh,ja!, ohhh? ohhhh!!gebrabbel,ja ja ohh oke ja.. ja.. oke nou doei ja oke doei dooggg doeggggg doei doeiiii (net echt hoor)en dan brabbelt hij nog wat (maar dat gebrabbel is onverstaanbaar) maar dat zal die dan wel van mij horen ik lig  helemaal in een deuk en lachen dat die dan doet, en phhhhhhiiiiiiiiiii bgggggggggggggggg...bommetje zegt die dan echt heel erg duidelijk hahaha mijn man is ouwe kip haha(leuk voor de visite hihihi)laatst zat ik op het toilet en coco zat buiten bij mijn man op de trap en ik hoor heel hard roepen van belindaaaaaaaaaaaaaaaa(dat schreeuwt mijn man smorgens als ik eruit moet komen ik hoor de wekker nl niet haha) EN IK ZEG JA zeg hij heel eigenwijs doeiiiiiiiiiiiii was echt heel komisch tatatatatataaaaaaa cociepowerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr en dan die rrrr he?! ...lachen man! had laatst de buurvrouw al bij me staan:waar ken ik dat deuntje ook al weer van haha ja je maakt wat mee ik heb coco laats mee genomen op de fiets maar al die aandacht wat je dan krijgt dat vind ik wat minder nou moet ik zeggen dat ik op een heel erg druk punt woon naast een supermarkt dus ik kan niet de deur uitgaan zonder gezien te worden ik wil hem zo graag elke dag meenemen als ik de hond uitlaat enz maar heb niet altijd zin in de aandacht die coco dan krijgt(bah mensen doe net of je het niet ziet) maar je hoeft de deur maar uit te gaan met hem of je staat in het middelpunt van belangstelling en daar heb ik weinig trek in hebben jullie dat ook???