Auteur Topic: 4-Animals te Rijswijk aan de galg!  (gelezen 56511 keer)

djemi

• Gast
4-Animals te Rijswijk aan de galg!
« Gepost op: augustus 05, 2006, 15:56:44 pm »
Verhaal in het kort:

Op 5 mei hebben wij onze kleine kippie (grijze roodstaart van 6 weken) bij 4-Animals gekocht.
Echter verkopen ze papegaaien onder het mom getest, maar bij aankoop bleek dat ik met twaalf weken terug moest komen voor die testen want zo klein testten ze ze niet meer omdat een paar kleintjes daaraan waren overleden. Echter testen zij dmv 'veren', en aangezien ik ook internet heb en veel lees, kwam ik er achter dat dat dus niet kón op die manier.
Dus ik ben toen kippie 10 weken was naar Dr Feld gegaan in Amersfoort en heb m daar laten testen. Thuis gekomen was kippie een beetje ontdaan, stilletjes en ik maakte me zorgen.
Contact opgenomen met Dr Feld, maar dat kwam wel vaker voor dus ik moest me geen zorgen maken, hij zou wel weer opknappen.
De dag erna knapte kippie idd wel weer op, toen ik savonds laat van het werk thuiskwam had hij ook weer lekker gespeeld en normaal gegeten.
De volgende morgen vond ik kippie 'verlamd'  in zijn curverbox en in paniek ben ik direct richting Amersfoort weer gereden, Dr Feld was op de hoogte. Daar aangekomen was de blik van Dr Feld mij meteen duidelijk, foute boen en Dr Feld zei mij toen al dat hij vrijwel zeker was dat het om een acute bek- en verenrot ging en ik moest kippie achterlaten...
Kippie is overleden na twee dagen.....
Uit de testen was niks gekomen, dus heeft Dr Feld kippie naar Utrecht gestuurd voor sectie.
Uit de sectie bleek dus idd dat kippie was overleden aan deze ziekte...bek-en verenrot...

Contacten tussen Dr Feld en Mink van 4-Animals verliepen goed, evenals de contacten tussen mij en 4-Animals. Zodra ik het sectierapport binnen zou hebben, zou ik mijn geld terugkrijgen.
Echter toen ik twee dagen later in de winkel kwam, kreeg ik het niet, ze zouden het overmaken via de bank. Dat gebeurde niet. Na bijna drie weken wachten en iedere keer bellen, had ik ze weer aan de lijn, er was iets niet goed gegaan met het overmaken en ik kon mijn geld komen ophalen. Mink stelde zelfs voor om het te brengen, maar nee, ik haalde het liever.
Dat heb ik dus ook gedaan en ging mét geld de zaak dus uit.

En uiteraard zoals afgesproken met Dr Feld én met Mink van 4-Animals heb ik dus de rekening naar 4-Animals gestuurd, kosten 224 euro in totaal.

Ik heb mijn verhaal op diverse forums gezet, en was nóg niet eens zó heel negatief over 4-Animals want het was immers opgelost, oke het had wat voeten in de aarde maar ik had mijn geld teruggekregen.

Echter moet ik hierop terugkomen, en wel met het volgende...

Destijds toen kippie bij dr Feld in de praktijk verbleef is er veel contact geweest, zowel tussen dr Feld en Mink van 4-Animals als Mink natuurlijk met mij.
Echter is toen besproken dat 4-Animals de rekening zou betalen, aangezien zij verantwoordelijk zijn geweest voor dit alles.
Hier ging Mink ook direct in mee toen ik hem daar nogmaals, na mijn gesprekken met dr Feld, op wees.
"Tuurlijk maar dat is logisch" , was zijn antwoord.

Aangezien ik met enige moeite wél mijn geld terug heb gekregen van ze, had ik geen verdere problemen verwacht.
Ik had er dus rekening mee moeten houden, want vanmorgen werd ik uit mijn slaap gehaald door Linda van 4-Animals.

Zij was verbaasd dat de rekening van dr Feld bij hún terecht was gekomen?  :shocked:
Ik antwoorde haar dat dit zo was afgesproken met Mink, maar volgens haar wist Mink nérgens vanaf. Nee dat zal wel niet, boeien maar de afspraak is gemaakt, was mijn antwoord.
Vervolgens zegt ze jaaaaa maar wij hebben al genoeg kosten gehad, wij hebben jou wél je geld terug gegeven hoor, en wel voor een HELE vogel!!! nog enthousiast ook alsof het zo bijzonder is.  :shocked:
Waarop mijn antwoord loud and clear was van WAT IS DIT VOOR BULLSHIT IK HEB VERDOMME VOOR EEN HÉLE VOGEL BETAALD TRUT!
Ze wilde me komen vragen ook waar ik het lef vandaan haalde ofzo, maar aangezien ik NIETS meer hoorde zelf ben ik behoorlijk tekeer gegaan gekkenhuis!  En ze hing op.
 :angry:

Twee tellen later gaat de telefoon. Mink. Boos. Hij wist van niks, en nog een beetje bijdehand komen doen ook. Wat nou, is lekker makkelijk natuurlijk tegen een vrouw alleen huh! De lul!  :angry:
Om een lang verhaal kort te maken hij was NIET van plan om dan ook maar iets te betalen! Ik had meteen moeten komen met kippie ipv naar dr Feld te gaan! Ook dat nog!
Heb ze echt verrot gescholden, wáár slaat dat verdomme op, ik ga toch niet met een zieke kippie naar een winkel toe!
Uit mijn sectie is gebleken dat het HUN schuld is!
En wat komt hij mij vertellen? en niet op een normale manier dus?
DIE VOGEL VAN JOU DIE HÁD HELEMAAL GÉÉN BEK- EN VERENROT!!!
What the f*ck! Ik heb het bewijs!  :shocked:
Ik heb Mink gezegd dat als hij het geld NIET betaald aan dr Feld, ik hem en zijn zaak volledig afbreek, ik bos álles voor ze OVERAL !!!  :angry:

Vervolgens was zijn kwaaie antwoord van OH GAAN WE DREIGEN, DAN KEN IK ER OOK NOG WEL 1 ALS JE DAT DOET DAN STUUR IK WEL FF IEMAND VOOR JE LANGS!
en hing op in mijn oor.

Jongens ik ben het zát, spuug en spúúgzat met deze mensen,
bij deze KOOP NÓÓIT BIJ 4-ANIMALS want je wordt besodemieterd waar je bij staat, en hierbij het bewijs van aankoop EN bewijs van sectierapport dat mijn kippie dus wél die ernstige ziekte heeft gehad en daaraan is overleden.

Alsjeblieft Mink en Linda! Voor jullie!!! stel idioten!  :devil:

Mijn aankoopbewijs van 4-Animals:

Bewijs van sectierapport dierenfaculteit Utrecht gericht aan dr Feld:

De UITSLAGEN:

TWEETY

• Gast
Re: 4-Animals te Rijswijk aan de galg!
« Reactie #1 Gepost op: augustus 05, 2006, 16:21:45 pm »
waw heftig hoor !

ik begrijp die praktijken niet, zo kan je toch nooit deftig een zaak runnen ???

babalou

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 05, 2006, 16:50:20 pm »
wat een vreselijke lui gatverdamme daar kan ik nou zo kwaad om worden  :angry:
 :-X :-X :-X :-X :-X

Bas1

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 05, 2006, 16:52:18 pm »
Nou dat is dus niet een speciaalzaak 4 animals maar tegen animals.

Had er al eerder negatieve dingen over gelezen maar dit slaat toch wel alles.

En jullie nog sterkte hoor is toch een hele belevenis die jullie hebben mee gemaakt. En nog steeds meemaken.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: augustus 05, 2006, 16:52:43 pm »
Die Sandra! Haha! Deftig een zaak runnen! Nu weet ik idd ook weer wat ik over 4-animals gehoord had. Zieke vogels.. Ik vind het héél erg voor je! :cry:

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #5 Gepost op: augustus 05, 2006, 16:59:30 pm »
Wat een akelig verhaal! :cry:

Wat ik mij ook nog afvraag: Kippie komt dus met PBFD bij 4-animals vandaan. Wat is er gedaan aan eventuele verdere besmetting?
Kippie is ergens geboren, bij 4-animals of bij een kweker, wat is daar gedaan? En de andere kippies waar kippie eventueel bijzat? :CENS

Triest.

russelltje

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 05, 2006, 18:07:55 pm »
Wat een tragisch verhaal!
Op veel forums mag op geen enkele manier reclame gemaakt worden, waarom weet ik niet precies, maar ik vind het een hele goede zaak dat iemand verhalen als deze tentoon spreidt. Want hierdoor kunnen veel mensen zien op watvoor manier daar gehandelt wordt.

Als die mensen daar alles netjes voor elkaar hebben en hun kuikens bij de juiste kwekers vandaan halen met de juiste papieren en test rapporten moet het prima mogelijk zijn om gezonde dieren te verkopen. Op een één oft andere manier verzaken ze en hebben ze kennelijk liever iets meer omzet dan dat ze gezonde dieren verkopen. Geldwolfen of ontwetendheid, ze weten waarschijnlijk ook niet waar ze aan begonnen zijn en ze hebben teveel dollartekens in hun ogen gehad.
Misschien worden er ook gezonde dieren verkocht, maar 1 zieke is eigenlijk al teveel en als ze dan ook nog moeilijk gaan doen met zo'n geval als dat van jullie blijkt maar weer eens hoe begaan ze zijn NOT.
En als dit beestje het had zullen er zeker meer geweest zijn en ik vraag me dan af hoe die zaken zijn opgelost.

Tommy

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 05, 2006, 19:24:28 pm »
Vreselijk :cry: :( Heel veel sterkte  :-* En pak ze maar flink aan ;)

Dorian

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 05, 2006, 20:25:59 pm »
Gatver. Wat zul jij je onwijs ellendig voelen.

Ik heb de link naar Giggles gestuurd (mail en pm)... Die heeft daar een edel besteld.
Misschien dat dit genoeg is om hem (als hij al niet heeft afgezegd) te overtuigen...

Dat verhaal staat hier:

https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,25186.0.html

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: augustus 05, 2006, 21:08:06 pm »
Goed van jou! ;)

marian53

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 05, 2006, 21:27:51 pm »
gatver wat een rot verhaal  weer een bewijs  dat je het beste een goede kweker kan zoeken ,  althans ik doe dat na een domme fout van mezelf en de slechte voorlichting van de winkel voortaan wel .

giggles

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 05, 2006, 21:32:38 pm »
Vandaag knopen doorgehakt,

4-Animals gebelt dat we de edel toch niet meer wilde hebben, omdat we het grijsje toch bij de andere kweker hadden gehaald en daar eigenlijk onze handen vol aan hadden.
Mink zegt, heb je een aanbetaling gedaan? Ikke zeg ja. Mooi zegt hij, die is dus mooi van mij.
Ikke nog zeggen dat ik wettelijk na mijn aanbetaling nog recht heb op 7 dagen bedenktijd en dat ik daar dus goed gebruik van heb gemaakt.
Hij zegt, niks mee te maken, je heb een vogel ergens anders gekocht (ja een grijze die ik al zou kopen en hij wist dat ook, misschien balen dat ik die ook niet bij hun besteld had  :o )
Om een lang verhaal kort te maken zei hij dat ik dan maar met mijn europese wetgeving  moest bellen en daar de 100 euro vandaan te halen en toen had ie opgehangen  :angry:
Ikke over de zeik en me vriendin zeggen, ik bel wel terug om te vragen of we er speelgoed voor kunnen krijgen voor de grijze. Maar ik zeg hij bekijkt het maar en steekt die 100 euro maar op een plek waar de zon niet schijnt.
Ik baalde van de 100 euro, maar ik heb een goed gevoel dat we de edel geannuleerd hebben.

Vanmiddag was mijn vriendin naar Maassluis geweest om daar te kijken voor een edel en op de terugweg (zonder dat ik het wist) langs Rijswijk gegaan om bij 4-Animals te vragen hoe het zit en of we er echt geen speelgoed voor konden krijgen.
En tot mijn verbazing stond mijn vriendin vermoeid van de lange reis met een aankoopbewijs voor een edeltje (dit keer beter opgelet, die fout maken we niet nog een keer)
en een zak vol speelgoed bij 4-Animals weg. Weliswaar niet voor de volle 100 euro, maar wel voor de helft van het geld.
Dat is dan toch nog weer een geluk bij een ongeluk, maar goed...

ONZE EDEL KOMT NIET BIJ 4-ANIMALS WEG!!!!

marian53

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 05, 2006, 21:38:10 pm »
 :angry: hij hoorde in principe je gewoon je geld terug te geven dit is  gewoon diefstal  >:D

Jammer voor jou maar een wijze les voor diegeen die erover denkt daar wat te kopen  :angry:

..ingrid..

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 05, 2006, 21:53:00 pm »
is dit niet via rechtsbijstand op te lossen?het kan toch niet zijn dat je met een grote b.. er mee weg komt als winkel.Ik vind dit echt een schande!!!! >:D >:D.

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #14 Gepost op: augustus 05, 2006, 21:53:41 pm »
jij heb nog een bewijs van aankoop gekregen
ik heb daar een witkuif gekocht en geen bewijs van aankoop en ook  over de leeftijd werd gelogen
de witkuif zou 3 jr zijn ja ja 13 jr was beter geweest
het zijn vuile huichelaars

ik zal daar nooit meer 1 voet over de drempel zetten het zijn grote afzetters
ze belazeren de boel waar je bij zit