Auteur Topic: Dennenappels  (gelezen 1749 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Dennenappels
« Gepost op: augustus 05, 2006, 21:06:57 pm »
Ik heb voor Sjakko dennenappels meegenomen, van die spitse uit zo'n hele hoge boom (dus niet uit een gewone dennenboom. Is het geen larix? Maar goed. Sjakko vindt het helemaal geweldig! Ik heb ze schoongemaakt met gloeiend heet water, dat is toch goed genoeg? ;)

Cosch

• Gast
Re: Dennenappels
« Reactie #1 Gepost op: augustus 05, 2006, 21:49:56 pm »
Hier zijn ze ook helemaal gek op denneappels.

Ze hebben ze laatst in het bos zelf uitgezocht!  :)

En later heb ik nog een zakje vol gekregen!

Ik weet niet of het slim was, maar ik heb er helemaal niets aan schoongemaakt!  :-[

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #2 Gepost op: augustus 05, 2006, 22:00:59 pm »
Ik heb vorig jaar van die enorme dennenappels uit Frankrijk meegenomen. Voor op een herfst-schaal, want toen was er nog geen aga of valkje! :)
Voor ik ze Joda gaf, heb ik ze toen ook met heet water afgespoeld.
Maar zo'n dennenappel was zeker 3x zo groot als Joda en hij vond ze dan ook heeeeeel eng! ;D
Heb ik er stiekumpjes een klein beetje jam in gesmeerd :cool:
Joda is nu alleen nog bang voor jam-loze dennenappels! ;D

Tommy

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 06, 2006, 01:15:56 am »
Oh ja Denneappels vinden ze hier ook super :a036: Ik ga snel weer s even bij de dorpsbibliotheek zoeken..daar liggen dr altijd heel veel. Bedankt voor de tip :-*. Ik spoel ze trouwens ook alleen heet af...maar uit t bos zou ik ze ook zo wel geven geloof ik ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: augustus 06, 2006, 10:23:22 am »
Nou, weet je wat het is, er komen altijd in de boom al vogels op af (groenlingen zie ik er in het voorjaar altijd) en er lag er bijvoorbeeld één met een beetje vogelpoep er aan.. Stel dat die vogeltjes iets onder de leden hebben. Ik doe het liever wel, ook uit een bos! ;)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #5 Gepost op: augustus 06, 2006, 12:49:27 pm »
Nou, weet je wat het is, er komen altijd in de boom al vogels op af (groenlingen zie ik er in het voorjaar altijd) en er lag er bijvoorbeeld één met een beetje vogelpoep er aan.. Stel dat die vogeltjes iets onder de leden hebben. Ik doe het liever wel, ook uit een bos! ;)

Ja dat idee heb ik ook. En zo doe ik het dus ook.
Hoewel ik mij ook wel eens zit af te vragen of heet water dan wel genoeg is. Kooien ontsmetten doen we immers ook niet met heet water. :CENS

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: augustus 06, 2006, 17:11:40 pm »
Heet water schijnt een hoop te schelen hoor, meer kan ik er ook niet aan doen, ze vindt het geweldig en we moeten ook niet te pietepeuterig worden..  :)