Auteur Topic: Ochtend ritueel van jouw gaaitje  (gelezen 2655 keer)

russelltje

• Gast
Ochtend ritueel van jouw gaaitje
« Gepost op: augustus 06, 2006, 12:38:19 pm »
Zoals jullie al hebben kunnen lezen willen wij een ara, we hebben ons er al veel in verdiept, maar ik zit nog met een paar vragen zoals deze;

Hoe ziet het ochtend ritueel van een ara jouw gaaitje eruit?

Misschien zijn er ara eigenaren die het kunnen vertellen over hun ara.

Gr René
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2006, 20:33:26 pm door russelltje »

dutchgerard

• Gast
Re: Ochtend ritueel ara
« Reactie #1 Gepost op: augustus 06, 2006, 12:47:23 pm »
Hallo Rene,
Ik heb er geen verstand van (van ara's) want wij hebben een grijsje.
Er zullen vast op dit forum mensen zijn die je wat goede tips kunnen geven.
We hopen dat jullie veel plezier aan jullie ara zullen beleven.
m.v.g. dutchgerard.

ps. Die avatar vind ik erg storend die lijdt erg af als je aan het lezen bent.

russelltje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 06, 2006, 12:56:56 pm »
opgelost  :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 06, 2006, 12:58:15 pm »
Dank je wel!  :thumsup:

Mogen het ook ochtend ritueel algemeen zijn of alleen over de Ara?

russelltje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 06, 2006, 13:01:08 pm »
Nou ja we zijn op zich wel benieuwd naar wat daar bij komt kijken bij een ara. Dat de vogels een ochtendritueel hebben is ons wel bekend. We hebben op dit moment al een valkparkiet die hier zijn eigen versie van heeft

Gr Lotte

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 06, 2006, 13:03:18 pm »
Ok. Ben ook wel benieuwd naar die van de Ara!

russelltje

• Gast
Re: Ochtend ritueel van jouw gaaitje
« Reactie #6 Gepost op: augustus 08, 2006, 20:35:58 pm »
Nou ik heb de titel maar even aangepast vanwege 0,0 reactie van ara eigenaren :CENS, om toch wat te weten te komen over ochtendrituelen in het algemeen ben ik ook wel benieuwd naar die van andere soorten dus kom maar op! ::)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #7 Gepost op: augustus 08, 2006, 22:48:12 pm »
ok,hier ga ik dan als eerste

een echt ochtend ritueel heeft hij eigenlijk niet,alleen een ochtendbom  cheesy2
dwz,hij spaart zen poep op van de hele nacht en die krijg je gewoon smorgens als ontbijt  :)
verder wil hij eerst een knuffel voor hij ook maar iets anders gaat doen,in volgorde
bom laten vallen,knuffel vragen,buiten op zen boom of nieuwe ring,fluitconcert,ff roepen waar ik ben en dan naar zijn kooi terug ,gaat hij eten en spelen met zijn flesje

Cosch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 08, 2006, 22:51:14 pm »
 :) Ik was er al bang voor!

Zal ik beginnen in het kort? edit: als 2e!  :)

Als ik wakker word ga ik eerst douchen en daarna maak ik de gaaien (2 grijsjes) wakker en haal ze direct uit de kooi. daar worden ze een beetje wakker. terwijl ik dat ook probeer!  :)
Als we allemaal goed wakker zijn, dan ga ik me verder klaar maken, klets wat tegen ze. En daarna krijgen ze hun eten.
Alle bakjes uit de kooien. allemaal vullen, de helft van Coco's eten in de treatwheel. Vervolgens komt er een heel ritueel.
eerst krijgt de ene gaia zijn bakjes en dan de ander. Dat word helemaal benoemd. Water, brokjes en fruit. En bij het fruit bakje worden ze helemaal ongeduldig en gek omdat daar de langverwachtte walnoot in zit.

Die gaan beide als eerste oppeuzelen. Als ze daar mee bezig zijn, doe ik de kooien dicht. En ga ervandoor!

Gr Corina

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #9 Gepost op: augustus 08, 2006, 22:55:37 pm »
corina,het gaat over de gaaien hun ritueel niet het jouwe  cheesy2

zo te lezen moeten ze alleen maar wachten tot jij wakker word  :)

Cosch

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 08, 2006, 22:58:03 pm »
 :-[  Oh dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht ritueel wat er 's ochtends gebeurd hier.  :-[

Nou in dat geval is het idd wakker worden, een grote flats, zeuren om walnoot, walnoot opeten!  ???

Odette

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 09, 2006, 09:18:30 am »
Zodra ik de kamer binnen kom en goeiemorgen zeg begint het fluitconcert.
Na ongeveer een minuut of 5 haal ik Jago uit de kooi, kroelen we wat en zet ik hem op de speelboom. Daar gooit hij dan een grote flats neer en gaat een beetje zitten fluiten en spelen. (en mij roepen als ik in de keuken bezig ben en mij niet ziet :))

Zodra ik een boterham ga eten haal ik hem van de speelboomaf en komt ie bij mij zitten en eet ie gezellig een stukje brood (waldcorn) mee.

Daarna gaat hij weer terug naar de boom en als ik klaar ben met opruimen enz. haal ik hem eraf voor een lekkere douche.
Na de douche gaat hij nog even op de boom totdat ik mijn tas heb ingepakt en het voer en drinkbakje heb gevuld en dan gaat hij zijn kooi in om te eten en ga ik naar mijn werk.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #12 Gepost op: augustus 09, 2006, 09:34:49 am »
Als ik beneden kom, loop ik eerst naar de keuken om koffie te zetten. Als ik Sjakko vergeet, laat ze zich horen en zegt bijv: lSjakko lekker eten of Welterusten schat (als teken dat de doek er af moet). Ik doe de doek er af en ze laat inderdaad een dikke fllats vallen.. :) Dan krijgt ze in haar treatwheel 20 Harrisons en in haar bakje wat Ecobird. Ik verschoon het water. Ze begint meteen aan het treatwheel te draaien en gaat eten! Meer niet eigenlijk 's morgens! ;)

Riboet

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 11, 2006, 10:19:59 am »
Hmmm, nooit zo opgelet wat de ochtendrituelen van mijn huiskamergrijzen zijn :CENS. In ieder geval niet roepen en eten hebben ze vaak ook al gedaan voor ik beneden kom, dus dat doen ze ook niet. Ik denk dat ze gewoon doorgaan met waar ze op dat moment mee bezig zijn.

Het ochtendritueel van Pappagaai in de buitenvoliere bestaat uit douchen als het regent en anders de buurt even goedemorgen roepen. In de zomer is dat vaak om 06:00 uur, want ja, dan is het al licht. Maar het liefst heeft hij een ochtendbuitje.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: augustus 11, 2006, 13:42:29 pm »
Heerlijk toch, dat dat kan! EN Barbara, ik zie dat je weer 3 eieren hebt (nou ja pappa- en mammagaai dan! :) Wat leuk! Wanneer komen ze uit?