Auteur Topic: Ochtend ritueel van jouw gaaitje  (gelezen 2691 keer)

Tommy

• Gast
Re: Ochtend ritueel van jouw gaaitje
« Reactie #15 Gepost op: augustus 11, 2006, 17:53:03 pm »
Guano, aratinga: komt uit zn slaaphokje, rekt zich flink uit, flatst een grote :-X, begroet Tommy, eet en gaat even gillen. Guano lijkt altijd weer ontzettend blij te zijn met een nieuwe dag :)
Tommy, timneh: rekt zich uit...roept guano als die niet uit zn hokje is,  flatst ook, eet en gaat dan fluiten.

Vlinder en Gino de vasas: ogen open en schreeuwen maar  ;D Nu ze met een doek over hun kooi slapen gaan ze eerst eten enzo...dus das mooi :) Verder springen ze alle kanten op, rent vlinder achter me aan , rolt over de grond etc etc en ondertussen eten ze af en toe wat. Daarna zijn ze weer rustig.

Chico , valkparkiet: kroelen, eten, flats en fluiten...volgorde wisselt :)
Pepper ,aratinga, Komt uit zn huisje , kroelt met Chico , eet ,flatst en gaat kraken...dat is een geluidje dat hij maakt en dat luider wordt als hij ziet dat ik hun fruit/groente maak ;D

Daarna is iedereen in de keuken en zijn we rustig samen tot ik de ochtend verdeling maak. (ik wissel alle vogels nml van plaats. Bv Tommy op Vlinders kooi, Vlinder in Tom en Gwaans boom met Pepper enz. ...zoiets)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #16 Gepost op: augustus 11, 2006, 18:57:39 pm »
Wat rappig dat je dat doet. Ja, dan is iedere dag weer anders voor ze! :thumsup:

Riboet

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: augustus 12, 2006, 12:58:11 pm »
Heerlijk toch, dat dat kan! EN Barbara, ik zie dat je weer 3 eieren hebt (nou ja pappa- en mammagaai dan! :) Wat leuk! Wanneer komen ze uit?

Vanaf vandaag, Loes  ;)....

Jarie

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: augustus 12, 2006, 21:35:08 pm »
Mijn ochtendritueel bestaat uit,uit bed schrompelen,baby uit bed,koffie zetten, hondjes eten geven ,kat eten geven, baby ook wat te bikken,en dan loop ik naar Jarie en zeg vriendelijk,, goeimorgen mooie jongen,, en als antwoord krijg ik steenvast een grom en een blaas :yahoo:                                            shootme

jaantje

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: augustus 13, 2006, 00:48:17 am »
2 van mijn drie gaaitjes slapen bij ons op de slaapkamer.(Jacko slaapt liever beneden)
Het eerste wat mijn 2 gaaien boven doen is poepen.
Appie begint met een fluitconcert.
Poekie klimt op zijn kooi naar buiten en begint steevast te dansen, zingen of fluiten.
Als ik gedoucht ben ga ik met de grijsjes naar beneden om Jacko te begroeten.
Jacko klimt dan uit zijn kooi om wakker te worden en gaat meestal brabbelen en ochtend krijsen.
Ik zet Jacko in de keuken met de grijsjes,geef de honden en kat te eten,ga schoonmaken enz..
Als ik daar mee klaar ben gaan de grijsjes en Jacko met vers voer terug naar de kamer.
Ze gaan vervolgens eten.
Daarna gaat Appie spelen met zijn deksels,Poekie begint te praten(is haar hobby)Jacko wilt dan altijd ff kroelen.

Patyar

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: augustus 13, 2006, 13:47:47 pm »
Mijn ochtendritueel bestaat uit,uit bed schrompelen,baby uit bed,koffie zetten, hondjes eten geven ,kat eten geven, baby ook wat te bikken,en dan loop ik naar Jarie en zeg vriendelijk,, goeimorgen mooie jongen,, en als antwoord krijg ik steenvast een grom en een blaas :yahoo: shootme

cheesy2 hahaha ja dat kennen wij. 'S ochtends is Patrick als eerste wakker (moet 05.30 eruit) geeft ze snel eten en vers water, de gaaien pitten of suffen dan gewoon door en als iker rond 8 uur uitkom doe ik nu eerst boven Dior zn deken van zn kooi af en zeg altijd hallo ijdeltuit en hij buigt dan voor me (omdat meneer ge-koppiekrauw-t wilt worden  :) ) danga ik naar beneden en doe Chanel dr deken eraf en zeg: Hallo Poelie en krijg dan ook een hoop gebrom hahaha en daarna doe ik Coco dr deken eraf en die kijkt me altijd heel vals aan, ze moet niets van mij weten  :cry: maar ikblijf zeggen hallo coco...

Ik zeg altijd hallo als ik binnen kom en doei als ik wegga in de hoop dat ze dat ook gaan zeggen...  woohoo

Jarie

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: augustus 13, 2006, 14:58:29 pm »
ik ook! elke  avond en elke morgen hetzelfde ritueel, maar nee hoor dat kreng(aaaaaaaaaaaaah)
zeg het echt niet terug! woohoo

Patyar

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: augustus 13, 2006, 15:00:03 pm »
Whahahaha  cheesy3 dat zeg ik ook altijd:"PRATEN KRENG"  ;) cheesy3

hvm

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: augustus 14, 2006, 20:08:55 pm »
Beste Rene,

Ik vind dat onze Blauw-Gele precies het zelfde is als de andere gaaien soorten.

De onze gaat sávonds zijn nachthok in en als het buiten donker wordt gaat het in het nachthok ook donker worden wij gebruiken geen verlichting(hebben wel 2 ramen)

Sóchtends als ik op sta de ene dag 9.00 uur en de andere dag bijv. 10.30 uur. dan loop ik naar het nachthok en dan open ik de deur en zijn kooi en verschoon zijn eten en water en geef hem ook fruit en maagkiezel.

Ik vergeet nooit om goedemorgen te zeggen wat hij gelijk beantwoord met goedemorgen.

Dan wil hij na een paar minuten bij mij opstappen op mij arm (geeft hij ook aan) en dan breng ik hem naar buiten naar zijn (voliere) vlucht waar hij in gaat spelen met zijn 10 meter lange 56mm dikke touw wat ik kriskras door zijn vlucht heb opgehangen. 

Dan ga ik naar zijn nachthok en haal zijn voerbakjes en drinkbak en hang ik in de vlucht.

Dan praten we nog wat en dan ga ik eten en mezelf verzorgen.

Na een half uur / uur ga ik hem uit zijn voliere halen en zet ik hem op mijn zelf gemaakte klimboom dit vindhij erg leuk kan hij lekker ravotten en spelen en knagen ( de speelboom moet je wel 1 x in de 2 weken vernieuwen ( is van wilgen hout)

Na 1 of 2 uurtjes gaat hij dan weer zijn voliere in en daar blijft hij tot sávonds tot hij weer in zijn nachthok gaat,

Af en toe neem ik hem mee naar binnen en zit hij op de leuning van een stoel naar tv te kijken of computerles te volgen.

Ook als het regent of niet maakt niet uit hij wil gewoon op zijn speelboom zitten.

Ook zoals je wel op de foto kan zien gaat hij ook mee uit rijden op mij scoot mobiel.

Ik ben nu bezig zijn vlucht te vergroten hij is nu 2 meter breed x 1 meter diep x 2 meter hoog en gaat naar 4 of 6 meter lang x1,5 meter diep en 2 meter hoog.

Daarbij krijgt hij nu een vast daaraan gemaakt nacht verblijf van 3,5 meter x 2,5 meter en 2 meter hoogte.

Ik zou als ik jou was een Ara nemen als je er veel tijd voor hebt en niet te vergeten de ruimte .

Ara's zijn vogels die echt veel ruimte en afwisseling nodig hebben je wilt zelf ook niet opgesloten worden voor minimaal de eerstvolgende 50 jaar op je eigen toilet.

Zorg er ook voor dat als je aan deze criteria voldoet je heel conseqent moet zijn met opvoeden.

b.v bijten door hem gelijk zijn kooi( bij mij nachthok) in en de deur dicht en minimaal een half uur tot een uur geen aandacht geven.

Ara's vinden het verschrikkelijk als ze straf krijgen en dan genegeerd worden en geen aandacht krijgen.

Last but not least : ik heb natuurlijk ook de wijsheid niet in pacht maar ik hou me wel heel strikt aan regels die ik (zijn baasje) gesteld heb , en het kan niet zo zijn dat de Ara bepaald wat ik doe.

Als je nog wat wil weten kan je gerust vragen nogmaals ik vertel alleen hoe ik het doe en zeg niet dat iemand anders dat ook moet doen.
Met vriendelijke groet,
Hans

p.s Hier nog een foto van hem in zijn voliere.

giggles

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: augustus 14, 2006, 20:30:57 pm »
Kijk René,

je hebt eindelijk een reactie van een ara eigenaar  :)
Nu maar hopen dat er vele volgen :a036:

russelltje

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: augustus 14, 2006, 21:28:33 pm »
whoehoe  woohoo

Ze zijn er wel  :yahoo:

Wel een goed idee denk ik, gewoon een ren/voliere erbij altijd handig en wel zo afwisselend ook.
Het wordt wel een huiskamer vogel.

Sanco

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: augustus 14, 2006, 21:29:23 pm »
Ik moet wel lachen hoor om iedereens ochtendritueel! Ik vraag me alleen af hoe laat iedereen opstaat?? Ik sta 07.50 op en zit half 9 in de auto. (ben dan wel te laat voor werk maar goed..  :-[ ) Maar ik haal Tony er niet uit. Mijn vriend draait ploegendiensten dus die komt of 's middags thuis of wordt dan wakker en dan mag ie eruit. Ik geef hem 's ochtends vers water, fruit en een walnoot, kroel 'm effe over z'n koppie, doe de radio voor hem aan, zeg: vrouwtje moet werken , doeidoei vriendje! en ga weg... klinkt helemaal niet gezellig vergeleken met de andere verhalen....  :(

Jarie

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: augustus 14, 2006, 22:10:35 pm »
Ik ,,mag,, s,avonds werken en heb dus genoeg tijd in de ochtend voor meneer,nog even en Jarie begint mee te fluiten met onze dagelijkse soap ;D

giggles

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: augustus 14, 2006, 22:37:54 pm »
@russeltje: Een buitenvlucht? Over je koi vijver heen? Issie gelijk veilig voor reigers  :shipwrecked:

Nu heb ik nog veel tijd 's ochtends voor me vogeltje in de vakantietijd, maar wordt straks wel anders. Ga hopen dat mijn grijsje en edeltje goed met elkaar overweg kunnen  :hart:
Volgende week ga ik er achter komen  woohoo
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2006, 22:39:57 pm door giggles »

russelltje

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: augustus 14, 2006, 22:44:59 pm »
Giggels, gewoon iets eerder je bed uit komen en van je gaaitjes genieten  ;).

En over die rijgerschrik had ik nog helemaal niet nagedacht, maar wel een goed idee.
Misschien een voliere naast mn koivijver, die vissen schijten al genoeg. cheesy2
Wat zal ik het druk hebben volgendjaar, zie er al helemaal tegenop om weer een koivijver te bouwen. :(

Sja je moet er wat voor over hebben heh!