Auteur Topic: Wanneer veranderen de oogjes?  (gelezen 1410 keer)

Cosch

• Gast
Re: Wanneer veranderen de oogjes?
« Reactie #15 Gepost op: augustus 08, 2006, 11:54:15 am »
flipke zijn oogjes zijn nu zoals die van tony ,klein zwart pupilleke,wit blauwe achtergrond,tegen mij hadden ze gezegd dat het pas na 2 jaar gelig kleurt

Het zal steeds geleidelijker aangaan! Maar het begint al rond zo'n 1 jaar en dan worden ze steeds lichter! Volgens de boekjes zijn ze geel als ze volwassen zijn!

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #16 Gepost op: augustus 08, 2006, 11:55:09 am »
Oogjes weet ik niet. Pika heeft haar eerste echte bad met 12 wkn gekregen. Wat de pap betreft net als kinderen iedereen is anders. Pika krijgt nog pap omdat ze onvoldoende zelf eet. Ze wou de zaden en pellets alleen bij mij op schoot eten  :angry: Nu krijgt ze haar pap dikker en in een schaaltje aangeboden, nu gaat ze ook meer pellets en zaden eten (ze is nu 15 wkn). Vanaf 4,5wkn oud wou ze al geen pap eten en dat eet ze nu nog met tegenzin, dus ik dacht die gaat wel snel zelf eten. Ik heb het er op aan laten komen met minder pap, maar toen viel ze 50gr af en dat was me toch te veel. Nu ik de pap in een schaaltje geef gaat het goed, de hoeveelheid pap minderd en pellets en zaden nemen toe. (NB Pika is niet met soortgenoten grootgeworden en moet dus alles zelf leren)

gr jeannette

Sanco

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: augustus 08, 2006, 11:57:16 am »
Ok dan... Ik dacht namelijk dat zijn oogjes al lichter bruin werden want in het begin waren ze echt zwart dus vandaar dat ik me het afvroeg. En gister had ik hem voor het eerst meegenomen in de douche. Hij is niet nat geworden hoor hij liep gewoon op de grond en ik stond in de cabine en nieuwsgierig dat ie was ;D Hij zat aan de deuren te knagen en heel erg te kijken.

Ja dat is ook goed! Niet gelijk de douchekop erop want als ie schrikt moet je weer vanvoren af aan beginnen. Ik heb Tony ook eerst meegenomen, op de wastafel gezet en dan zelf gaan douchen. daarna meegenomen onder de douche en dan dronk ie lekker van de waterstralen. Maar nu zet ik hem apart onder de douche, dus hij eronder zonder mij. Zo heb ik meer grip op hem en kan ik echt de douche op hem zetten zodat hij goed nat wordt. Hij vindt het nog steeds niet helemaal super maar begint het wel steeds meer te accepteren.  :)

giggles

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: augustus 09, 2006, 10:07:56 am »
Ik heb Balou nu 2 weken in huis, maar ik zie nu al dat de oogjes aan het verkleuren zijn.
Ze is nu 15 en een halve week.
En douchen ben ik gewoon gelijk aan begonnen. Ze vind het niet altijd even leuk, maar vanaf vandaag hebben we een douchestok voor haar, dus als ze geen zin heeft kan ze gewoon een paar stapjes opzij doen.

Sanco

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: augustus 09, 2006, 10:21:55 am »
dus als ze geen zin heeft kan ze gewoon een paar stapjes opzij doen.

Da's inderdaad ook een optie!  :thumsup: