Auteur Topic: Aanschaf Ara  (gelezen 8415 keer)

russelltje

• Gast
Re: Aanschaf Ara
« Reactie #15 Gepost op: augustus 14, 2006, 19:56:49 pm »
Ben ik ook wel benieuwd naar hoewel ik vind dat een kooi alleen is voor als je weg bent of als de ara slaapt. En hoe groter hoe beter uiteraard.

Wickingh

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: augustus 14, 2006, 19:59:53 pm »
Ben ik ook wel benieuwd naar hoewel ik vind dat een kooi alleen is voor als je weg bent of als de ara slaapt. En hoe groter hoe beter uiteraard.

Ozzie onze blauwgele komt bijna niet uit zijn kooi terwijl hij dat wel kan en mag, de meeste ara's in huis zijn erg honkvast, dus ja je hebt idd een grote kooi nodig.
Wij hebben daarom zelfs geen eetkamertafel  :) , maar ja wij zijn dan ook niet helemaal normaal  ;D ,

mvg Frank

Ps Hai,

giggles

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: augustus 14, 2006, 20:45:31 pm »
Wim en Carla Bos van hobbykwekerij 't Koppel hebben nog Ara's Ik durf alleen niet te zeggen of ze al verkocht zijn.
Ik heb daar zelf mijn grijze roodstaart gekocht en ze hebben mij goed advies gegeven over het aanschaffen van een 2e vogel. (en de eerste ook natuurlijk  ;))
Het zijn erg sympathieke en kundige mensen. De site is niet up to date, maar ik zou ze gewoon even bellen. Over hun prijzen voor ara's weet ik verder niks.
Verder heb ik ook niks dan lof over Lorre en Co en gisteren hebben we onze edelpapegaai opgehaald bij papegaaienplaza. Ook (in mijn ogen) een goede winkel.

Dorian

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: augustus 14, 2006, 22:26:37 pm »
Frank, wat zijn de maten van die kooi voor de Ara?

Het lijkt me zo gaaf. En mijn vriend is helemaal weg van Ara's.  :hart:

charon

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: augustus 15, 2006, 02:04:47 am »
Citaat
Wij hebben daarom zelfs geen eetkamertafel   , maar ja wij zijn dan ook niet helemaal normaal   ,

dat is inmiddels een algemeen bekent gegeven , he frank?!?!?!

woohoo

Wickingh

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: augustus 15, 2006, 10:00:28 am »
OH Charon,

jij wist het dus ook al van mijn eetkamertafel?

mvg Frank

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #21 Gepost op: augustus 15, 2006, 10:54:24 am »
OH Charon,

jij wist het dus ook al van mijn eetkamertafel?

mvg Frank

;D

Igor

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: augustus 15, 2006, 11:23:47 am »
 :CENS
Hmmm, nu snap ik wel dat er nog geen vrouwen op tafel staan te dansen bij jou :yahoo:

giggles

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: augustus 15, 2006, 11:52:41 am »
Hmmm, nu snap ik wel dat er nog geen vrouwen op tafel staan te dansen bij jou :yahoo:

cheesy3 Hahaha  ;D  cheesy2

charon

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: augustus 15, 2006, 11:54:53 am »
 :offtopicninja:

het zal weer eens niet zo wezen he  :)

Dat betekent dat je 2 ontbrekende elementen hebt  cheesy3

russelltje

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: augustus 15, 2006, 16:39:18 pm »
Back on topic please

russelltje

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: augustus 25, 2006, 16:47:44 pm »
Hoe lijkt het nu? ben je er al uit ollie?

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #27 Gepost op: augustus 27, 2006, 15:07:40 pm »
Hoi Ollie
Weet je al zeker dat het de blauwgele wordt? Of ben je er nog niet helemaal uit welke ara-soort precies?
Wat je ook kan doen, forums volgen en kijken waar de leden hun ara's vandaan hebben. Ik weet bijv dat Old John nog niet zo lang een arajong heeft. De meeste leden willen je best info geven en op weg helpen.

ollie

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: september 03, 2006, 11:17:50 am »
Hallo,

Ja we weten zeker dat we een blauwgele ara willen ::), we zijn al bij veel mensen gaan informeren die ook papegaaien houden en verkopen e.d. Ook hebben we contact opgenomen met 't koppel, daar gaan we als we vakantie weer zijn kijken naar een Ara. :thumsup: Ook Lorre&Co heeft een zeer goede indruk op ons gemaakt. We zijn ook al naar kooien wezen kijken en bij ons zal ook de kamer een beetje verbouwd gaan worden. We hebben dan een hele mooie ruime plek tegen de muur uit de tocht in de kamer met uitzicht naar alle in en uitgangen van de kamer zodat de vogel alles  kan zien. We hebben een hele mooie kooi gezien op internet die heet papegaaienvilla Princess afmeting: 114cm breed 89cm diep en 175cm hoog, heeft iemand ervaring met deze kooi? Of heeft iemand nog meer tips over aanschaf van kooien speelbomen speeltjes e.d. Onze voorkeur gaat we uit naar een vierkantachtige kooi waar de vogel lekker in kan klimmen en lekker de ruimte heeft en waar ook de nodige speeltjes in geplaatst kunnen worden.
Ook hebben we heel veel boeken gekocht over papegaaien en hebben uitgezocht dat er ook een papegaaien kliniek redelijk in de buurt zit mocht er wat zijn met de vogel. De aanschaf hebben we dus nog niet gedaan maar het komt steeds dichter bij woohoo. We willen ons ook nog inschrijven bij de informatieavond van Lorre & Co over het verzorgen en aanschaffen van een papegaai.En dan komt het moeilijkste een naam....

Mocht iemand nog meer tips, informatie enz. enz. hebben dan zouden we hier zeker blij mee zijn.

Al vast heel erg bedankt, we zijn zewer benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes Ollie

Dorian

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: september 03, 2006, 11:31:19 am »
Misschien zeg ik iets heel stoms, maar is die kooi niet nog steeds vrij klein.
Als ik een Ara vergelijk met onze Rose... wetend dat onze kooi al niet onwijs groot is voor een rose, dan lijken mij de maten die jij geeft ook nog niet echt groot.

Ligt er wss ook aan hoe vaak en veel de Ara uit de kooi zal zijn...

Ik weet het niet, ik laat gewoon mijn gedachten even hier ook los, aangezien wij op den duur ook een Ara willen. Wel pas als we een groter huis hebben.