Proppertje de blauwe voorhoofdamezone is nu ruim 1 jaar en bezit een grote woordenschat

smorgens als ik opkom zegt hij al hallo proppertje naar buiten ? neee zeg ik dan proppertje moet eerst eten ,als de honden naar buiten zijn maak ik zijn kooi open hij gaat er bovenop zitten en ik zeg dan kroelen ? jaaa lekker zegt hij en zit zachtjes in mijn haar te pikken ,de enkele keer dat het hakken wordt zeg ik neeee dat is hakken dan kroel ik niet meer en ik ga verder met mijn bezigheden , hij vliegt een tijd rond gaat zijn liedje zingen of de stokoude coco pesten ,ik ga in de keuken zijn eten maken en roep heee prop kom eens kijken wat ik kook? hij komt gelijk land op mijn hoofd en zegt hmmm lekker ,afwachten dat weet je nog niet zeg ik dan vaak , ik hang de bakjes in de kooi en hij vliegt of klimt naar binnen , en begint te eten , ondertussen zit oude coco lokgeluidjes te maken dat ook zijn bakjes gevuld moeten , daarna lori (van de blauwe bergen ) die zijn fruit en papje krijgt en dan ben ik een tijd zoet met de honden ,
zodra ik binnen kom vraagt hij proppertje nu naar buiten ? jaaa zeg ik dan want koko en rico (van boudewijn ) komen straks ik vraag of hij op mijn hand wil stappen en draag hem naar het buitenverblijf onderweg roept hij als we de gang doorlopen vaak uit de weg voor proppertje (tegen de honden )
is hij los in het buitenverblijf dan vliegt hij 10 meter verderop gaat op een tak zitten en zegt ohhhhhh ,mooi he ?
en dan zegt hij coco ook naar buiten ? jaaa nu coco en dan lori dus als iedereen buiten is is hij druk met zichzelf hij tracht mij uit te nodigen tot samenzang of hij begint zelf waarop ik automatisch inval , is er visite dan praat hij zeer duidelijk zijn woordenschat als de mensen alleen naar de honden kijken , krijgt hij de aandacht gaat hij voor zich uit turen en zegt niet veel , als het koko en rico tijd wordt zeg ik heee ik zie de auto ,met boudewijn en koko en rico boudewijn ? brabbelt hij jaaaa zeg ik met koko en rico nu rico intresseert hem geen hol hij zegt die naam ook niet maar koko ? jaaaaaa brult hij en vliegt bedrijvig heen en weer , zodra rico het verblijf inkomt is hij totaal niet geintresseerd maar voor koko vliegt hij tegen het gaas en zegt tegen boudewijn jaaaa kom maar kom maar , koko gilt zijn geluiden en die twee hebben zo hun eigen begroetings ritueel waar wij ons niet mee bemoeien , als na enkele uren koko weer weggaat zeg ik achhh nou ben je weer eenzaam proppertje jaaaaa zegt hij duidelijk teleurgesteld en vliegt mee zover hij koko kan zien , even daarna is hij weer opgewekt en gaat de honden na doen , als de honden wat veel geluid maken in hun spel brult hij heeee ,ook heeft hij een muziekje wat hij feliloos na zingt hij kan dat heel langzaam en heel vlug , als het tijd is om naar binnen te gaan kondig ik dat ruim van te voren aan en hij roep dan al proppertje eten ? proppertje pinda ? als proppertje vlot komt dan krijgt hij een pinda anders niet , ik zet de sluis open en na verloop van tijd vliegt hij erin en laat zich netjes pakken en naar binnen dragen meestal weer roepend uit de weg voor proppertje en bij coco brult hij uit de weg ,eenmaal binnen gaat hij eten en heeft daarna nog een tijdje het hoogste woord een paar maal per week komen er nieuwe woordjes bij of ineens een hele zin ,
als ik naar mijn werk ga zit hij meestal te dommelen , en kom ik snachts thuis dan klinkt het vaak heel zacht hallo proppertje (hij denkt vast dat ik zo heet )

het is heel leuk om zo mee te maken hoe zijn woordenschat zich uit blijft breiden en hoe hij de dingen snapt , ik ben benieuwd wat hij over weer een jaar allemaal verteld ,als er nieuw takken in het verblijf komen (halve bomen ) zit hij vol bewondering ohhhh ennahhhh te roepen alles zeer kritisch bekijkend en heen en weer vliegend ,echt heel leuk !