Auteur Topic: Uitbreken!  (gelezen 1464 keer)

Cosch

• Gast
Uitbreken!
« Gepost op: augustus 17, 2006, 08:53:32 am »
Wat zou er gebeuren als jouw papegaai of kaketoe uitbreekt terwijl je weg bent???
Dit?

klik hier

:o :o

« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2006, 08:56:06 am door Cosch »

Caiolinda

• Gast
Re: Uitbreken!
« Reactie #1 Gepost op: augustus 17, 2006, 09:23:22 am »
Tis toch wel grappig!!!  :)

Quinzy is een keer omdat ondergetekende het slotje van het etensbakje er niet goed had opgedaan. Dus gewoon uit zijn kooi gegaan toen we niet thuis waren toen kwamen we thuis en zat Quinzy lekker op zijn kooi te spelen gelukkig niet zo'n rotzooi.

Groetjes Linda

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 17, 2006, 09:27:44 am »
 ;D

Ik denk dat Coco ook niks zal doen. Maar als Kaya uitberekt en hji springt van de kooi op de grond dan is de schade niet te overzien denk ik! :-X  bye2 :cry:

Sanco

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 17, 2006, 09:33:55 am »
Ohhhh dat is echt te erg! Ik zou echt denken dat er inbrekers geweest waren!  :o

Tony is 1x ontsnapt, ik kwam thuis en liep gelijk naar de keuken wat ik altijd doe, en dan na een minuutje ofzo loop ik naar Tony. Maar ik stond in de keuken en ik voelde gewoon dat er iets niet goed zat. Toen keek ik, zat ie op de bank, hij had al een paar flinke knauwen uit de bekleding van de rugleuning genomen. Ik denk dat ik er echt net op tijd bij was want het is me ook een ouwe sloperd hoor!  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: augustus 17, 2006, 10:03:07 am »
Jeetje, dit is wel héél erg! Wat een bende!!  :o Ik dnek dat Sjakko misschien zich in veligheid stelt (wil liefst niet op de grond) en dan aan het meubel begint waar hij op zit, maar dit!! :)

Igor

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 17, 2006, 10:51:22 am »
Ik had deze foto's al een keer gezien... Wat er bij ons zou gebeuren weet ik niet zeker.
De aga's zouden denk ik wel op hun kooi blijven, maar de muur achter de kooi zou goed onder handen genomen worden.
Elise.... geen idee, het zou kunnen dat ze de kooi nog niet uitdurft alleen, maar het zou ook kunnen dat ze een ravage aanricht :)

Wickingh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 17, 2006, 11:50:27 am »
 ;D leuk he een kaketoe  ;D , tenminste ik denk dat dit een kaketoe is

chantal

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 17, 2006, 11:52:00 am »
Chico is dinsdag ook uit zijn bakje geklommen. Toen ik thuiskwam zat ie vrolijk op zijn bak te zitten en ik weet zeker dat ie goed dicht zat maar op de 1 of andere manier is ie er toch uitgeklommen. Ik schrok me rot. :o Hij kan namelijk niet terug erin. Hij kan ook nog niet van de bak af dus heeft hij alleen de tafel ondergepoept.

giggles

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 17, 2006, 12:01:04 pm »
Ik denk (en hoop) dat Balou gewoon bovenop de kooi gaat zitten. Ze is er nog maar 1x vanaf gefladdert, dus ik heb er niet zo veel angs voor.
En Tigo... die probeert gewoon zijn evenwicht te bewaren als ie op de stok zit, dus daar heb ik nu nog helemaal geen angs voor.

Maar idd, wat een ravage heeft dat beessie aangericht....  :o

micheline

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 17, 2006, 13:28:43 pm »
mijn coco zit bijna nooit in zijn kooi ook 's nachts niet. Ik had het altijd zo moeilijk om hem in zijn kooi te zetten, ik voelde me dan schuldig.  :cry: Dit is nu al twee maand zo. Hij zit gewoon uren op zijn dak naar buiten te kijken  :o (ik woon op een 9de verdieping en hij heeft dus een schitterend uitzicht, ziet trouwens ook de meeuwen voorbij vliegen enz...) Hij klimt helemaal zelf op en af zijn kooi en gaat dan soms eens op de rugleuning van een stoel zitten. 2 x stond hij 's morgens te wachten aan mijn slaapkamerdeur  :). Vond ik heel lief van hem. Hij was aan het fluiten maar ik wist niet dat hij zo dichtbij stond  :). Eigenlijk doet hij helemaal niets dat niet mag (tot nu toe) want aan de lederen bank bijten heb ik hem kunnen afleren  >:D  . Hij doet het NOOIT meer. Hij heeft nog 1 lievelingsplekje is dat is aan de chauffage (die nooit brandt) onder het venster vlakbij zijn kooi. Ik heb er een badhanddoek opgelegd en daaar zit hij letterlijk uren onder de vensterbank aan de badhanddoek welke ondertussen zijn lievelingsspeelgoed is te plukken.

Sanco

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 17, 2006, 13:30:23 pm »
want aan de lederen bank bijten heb ik hem kunnen afleren  >:D  . Hij doet het NOOIT meer.

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan??  ;)

micheline

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 17, 2006, 13:55:04 pm »
hmm, we zaten samen op de bank en toen verkende hij de bank verder alleen. Hij wou aan de stiksels bijten. Toen zei ik gewoon heel hard en zeer streng COCO NEE !!!! Tot mijn verbazing stopte hij. Na tien minuten probeerde hij opnieuw en ik reageerde opnieuw heel streng. Dit zo een paar keer. Ik denk dat hij aan mijn stem hoorde dat het menens was. Ik heb hem ook wel eens eentik gegeven hoor. Hij doet het dus niet meer he. Hij wandelt op de bank en wrijft zo met zijn snavel langs het leder maar daar blijft het bij. Ik denk ook dat hij ondertussen andere interesses heeft, zijn badhanddoek bevalt hem zo erg .... je kan je dat niet voorstellen. Ben trouwens van plan hem een washandje met een paar blokjes in verstopt in zijn kooi te hangen, hij plukt en voelt die vormpjes daaronder he, hij passeert daar uren mee.
Trouwens ik zou hem eigenlijk wel willen leren om in zijn kooi te zitten als ik weg ben, maar het valt me zo moeilijk. Volgende week is het einde vakantie en dan ... in de kooi misschien. Maar hij amuseert zich zo boven op de kooi en op de chauffage.  :offtopic: Valt het jou ook zo hard tegen om hem op te sluiten.

Sanco

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 17, 2006, 13:59:06 pm »
Ik denk dat jij geboft hebt met een gaaitje die de boel niet sloopt als je er niet bent! Tony doet dat dus wel, en het valt mij niet zwaar hoor, om hem in zijn kooi te zetten.  ;) Ik heb hem natuurlijk van kleins af aan dus hij weet niet beter. Ik vind het wel moeilijk om 's ochtends als ik moet werken hem wakker te maken en in zijn kooi te laten, want normaal in het weekend mag hij er dan gelijk uit. Maar dat kan er ook mee te maken hebben dat ik gewoon geen zin heb om te werken!  :)

trouwens dat washandje is ook een leuk idee!  :thumsup:

jaantje

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 17, 2006, 14:13:48 pm »
 :o   cheesy2

Mijn 3 gaaitjes zitten ook nooit opgesloten.
Kan eerlijk zeggen dat ze nog nooit iets vernield hebben zonder toezicht ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: augustus 17, 2006, 19:21:29 pm »
 ;D Dat is een kaketoe cheesy3

Tommy en guano slopen ook niks en wonen altijd los...de rest zou ook bijna niks slopen ( bijna niks he?, dus niet niks :) ) , alleen overal poepen :)
1 keer heeft Tommy mn bananeboom gesloopt (de enige plant die er stond :)) zooo grappig. Ik kwam binnen en tom zat boven op de stam...en alle bladeren lagen op de grond cheesy2