Auteur Topic: Dior zijn snavel  (gelezen 3266 keer)

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
Re: Dior zijn snavel
« Reactie #30 Gepost op: augustus 17, 2006, 17:33:32 pm »
nou ziet er toch al beter uit. Weet iemand ook of bij een snavel net als met nagels het leven terugkruipt? als dat zo is kun je straks er veilig weer een stukje afhalen.

gr jeannette

Patyar

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: augustus 17, 2006, 20:19:28 pm »
nou ziet er toch al beter uit. Weet iemand ook of bij een snavel net als met nagels het leven terugkruipt? als dat zo is kun je straks er veilig weer een stukje afhalen.

gr jeannette

Dat hoop ik maar heb geen idee, ja goede vraag!!!

giggles

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: augustus 17, 2006, 20:53:17 pm »
Hoe kan het dat de snavel zo lang is dan? Dat vraag ik me af. Is hij zo geboren met die snavel, of is die zo gegroeit ivm gebrek aan hout, slijtstokken etc.?
In het laatste geval ga ik er vanuit dat het wel weer terug trekt.

Enneh  :offtopic: Balou wilde eerst ook niks van trosgierst weten, totdat ik het "pleerol-speelgoed" had gemaakt. (pleerol aan een touwtje met trosgierst erin) en toen heeft ze het ontdekt hoor. Ze is er nog niet gek op, maar ze eet er wel van  :cool:

Patyar

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: augustus 17, 2006, 21:03:11 pm »
Hoe kan het dat de snavel zo lang is dan? Dat vraag ik me af. Is hij zo geboren met die snavel, of is die zo gegroeit ivm gebrek aan hout, slijtstokken etc.?
In het laatste geval ga ik er vanuit dat het wel weer terug trekt.

Enneh :offtopic: Balou wilde eerst ook niks van trosgierst weten, totdat ik het "pleerol-speelgoed" had gemaakt. (pleerol aan een touwtje met trosgierst erin) en toen heeft ze het ontdekt hoor. Ze is er nog niet gek op, maar ze eet er wel van :cool:

Wist ik het maar hoe het is gekomen, ik weet heel weinig van zijn voorgeschiedenis jammer genoeg.

Maar het is niet echt  :offtopic: hoor over de trosgierst hahaha, ik heb dat zelf erin gebr8  ;)

Goed idee van die pleerol hahahaha  :) ga ik ook eens proberen  :thumsup:

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #34 Gepost op: augustus 17, 2006, 21:07:37 pm »
Ik kweek al heel wat jaartjes kromsnavels, soms heb je er 1 met een lange snavel, weet niet hoe het komt , maar als je eenmaal begint met knippen, komt het elke keer weer terug, naar mijn mening zelfs elke keer sneller.
Volgens mij is het net als nagels bij mensen.

Henk

Patyar

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: augustus 17, 2006, 21:08:33 pm »
Ik kweek al heel wat jaartjes kromsnavels, soms heb je er 1 met een lange snavel, weet niet hoe het komt , maar als je eenmaal begint met knippen, komt het elke keer weer terug, naar mijn mening zelfs elke keer sneller.
Volgens mij is het net als nagels bij mensen.

Henk

Jeetje ja dat zal wel, maarja dan maar om de 3 maanden naar de arts haha...

Igor

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: augustus 18, 2006, 09:04:43 am »
Ik heb al meerdere keren gelezen dat het ook een voedingsprobleem kan zijn. Vooral te eenzijdige voeding met een overdaad aan bepaalde voedingsstoffen, zou aan de basis van het probleem kunnen liggen. Dus als hij nu goed voedsel krijgt, dan kan het wel degelijk goedkomen hoor :thumsup:

Patyar

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: augustus 18, 2006, 11:34:58 am »
Ik heb al meerdere keren gelezen dat het ook een voedingsprobleem kan zijn. Vooral te eenzijdige voeding met een overdaad aan bepaalde voedingsstoffen, zou aan de basis van het probleem kunnen liggen. Dus als hij nu goed voedsel krijgt, dan kan het wel degelijk goedkomen hoor :thumsup:

Jahoor, hij krijgt hier Nutribird pellets en extra vitaal zaad en veel fruit en groente en ook noten en grit

Patyar

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: augustus 25, 2006, 18:19:06 pm »
Kijk dit is zn snavel nu, nu nog een mooi puntje eraan slijpen Dior!!! Het laatste stukje is er dus afgevallen... o.i.d.  woohoo woohoo

Patyar

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: augustus 25, 2006, 18:20:34 pm »
Dus nog 1x

VOOR:

NU:

Cosch

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: augustus 26, 2006, 01:22:43 am »
Dat is mooi. Hopen dat hij geen pijn er aan heeft gehad!

Sanco

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: augustus 28, 2006, 11:33:06 am »
dat ziet er inderdaad een stuk beter uit!  :thumsup:

Patyar

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: augustus 28, 2006, 13:31:53 pm »
 :CENS ik hoop het nietdat ie pijn heeft gehad. Het gaat nu erg goed met m... Hij zit gezellig naast zn zusjes (althans ik denk dat het zusjes zijn hahaha)