Auteur Topic: lorreco  (gelezen 32774 keer)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: lorreco
« Reactie #75 Gepost op: januari 21, 2007, 20:28:34 pm »
ik lees al een aantal keer over besmetting via klanten, ik heb er de ballen verstand van, stel ik heb een zieke gaai, hoe ga ik dan zonder gaai daar vogels besmetten ???
let op ik ben er nog nooit geweest he... en ik ben blond  :-[

giggles

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: januari 21, 2007, 20:30:44 pm »
Verenstof in je kleren of vogelpoep...

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #77 Gepost op: januari 21, 2007, 20:38:58 pm »
Verenstof in je kleren of vogelpoep...

aha en dat sleep je dan mee naar binnen dus... :CENS
ok bedankt :good:

charon

• Gast
« Reactie #78 Gepost op: januari 22, 2007, 09:35:04 am »
Jeetje zeg wat erg  :cry:
en 15 gaaitjes  rip

Dit gun je die diertjes niet en iemand die om die diertjes geeft ook niet.

Ergens hoop ik dat het binnengebracht is op een "normale"manier
en niet dat er dus daad gevoegd is bij de dreigementen die die gekregen heeft
daar aan denkende word ik gewoon misselijk.
Dat iemand zoiets alleen al kan zeggen
nee daar alleen al kan ik met mijn hoofd niet bij.

En ik hoop dat er niet nog meer zieke zijn !!

giggles

• Gast
« Reactie #79 Gepost op: februari 17, 2007, 21:29:51 pm »
Vandaag zijn we bij Lorre en co geweest om voer te halen ...en wat speelgoed  :-[

Wat me gelijk opviel was de giga stilte die er nu was... Zonder alle gaaien in de winkel is het een stuk rustiger geworden  :(
We hebben even met Bert en Madelon gepraat over wat ze allemaal verandert hebben en dat is nog niet wat zeg...

Ze hebben de babykamer helemaal geïsoleerd. Dit houdt in dat zolang de vogels in de couveusekamer zitten, komen ze daar ook niet uit.
De toekomstige eigenaren mogen dus ook niet bij "hun" vogel komen, om er even mee te kroelen. Wel kunnen ze de vogels bekijken door het glas heen.
Als de medewerkers van Lorre en co de kamer ingaan, dan moeten ze een stofjas aan en handschoenen. Dit ivm met eventuele kans op kruisbesmetting.
Bij elke couveuse hoort een aparte papspuit en deze wordt elke dag gedesinfecteerd.
Elke aparte ruimte heeft zijn eigen wastafel met aparte aansluiting en elke kamer wordt dmv luchtfilters schoon gehouden.

Verder zijn de huisregels verandert. Er komen geen logeergaaien meer en ook mogen mensen niet meer hun gaai meenemen naar de winkel.
Bert durft het wel aan om straks zijn eigen ara's in de winkel te zetten, maar die mogen niet door bezoekers geaait of aangeraakt worden.

De vogels die bij Lorre en Co binnenkomen, worden op alle ziektes getest, voor ze de winkel in mogen en voor de eigenaar de vogel op komt halen prikt Bert de vogel nog een keer waar de eigenaar bij is en vraagt deze om het bloed zelf mee te nemen en nog een keer te laten testen op ziektes. Na 2 weken verlangt Lorre en Co nog van de eigenaren om een gezondheidsverklaring te tekenen.

Verder heeft Lorre en co iedereen die kort geleden bij hun een vogel heeft gekocht, opgebelt om te vertellen over de situatie en geadviseerd om hun vogel opnieuw te laten testen, op hun kosten.

Verder heeft hij dierenartsen en hoogleraren om advies gevraagd en hun de winkel laten doorlopen om te vragen wat ze nog meer konden doen.

Het is voor Bert en Madelon een flinke emotionele en financiele klap geweest, maar zoals ze zelf zeggen zijn ze er sterker uitgekomen.
We vinden het erg jammer dat de regels zo zijn aangescherpt, maar wij begrijpen dit heel goed en geven ze groot gelijk.
We blijven het erg fijne, warme en vooral eerlijke mensen vinden, die echt hart voor de vogels en hun klanten hebben.

Ik vind dat het altijd makkelijk is om te zeggen dat je goed bent als het goed gaat, maar of dat echt zo is, blijkt vaak pas als er iets ergs gebeurt.
Bert en Madelon hebben laten zien hoe het hoort en moet en ik hoop dat vele kwekers en verkopers hier een voorbeeld aan nemen.

Petje af voor Lorre en co voor het afhandelen van deze negatieve gebeurtenis en wij wensen ze dan ook veel succes voor de toekomst  :thumsup:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #80 Gepost op: februari 18, 2007, 09:31:28 am »
Hopelijk gaat het nu weer de goede kant op!  :thumsup:

Dorian

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: februari 18, 2007, 09:55:14 am »
ik hoop ook dat het nu weer goed en beter gaat.

ik las het nu pas voor het eerst eigenlijk. en er gaat veel door me heen, nadat ik het hele topic heb doorgelezen.

allereerst zie ik dat ik voordat er nuancerende (ja, ik zie het als nuancerend) opmerkingen van Frank kwamen, ook dacht dat het zeker kwam door bezoekers/klanten, door de berichtjes die hiervoor werden geplaatst. voor mij dus weer een aanwijzing dat ik nog beter moet lezen en eerst zelf moet proberen een mening te vormen, voordat ik wat geschreven wordt voor waar aanneem. en dat het belangrijk is duidelijk te vermelden dat iets niet bekend, nog onzeker is.

daarnaast moest ik meteen aan winkels denken als Dieca, Rijo en 4 animals. sorry dat ik die in 1 adem noem, maar het is nu wel duidelijk dat de gevaren in een klein hoekje schuilen. lijkt me voor hen ook wel even een aandachtspunt.

voor Lorreco vind ik dit werkelijk vreselijk. het zal je maar gebeuren. en de kans is groot dat ondanks dat mensen ook uitleggen hoe het nu gaat, dat andere opmerkingen maken dat mensen huiverig worden. ik geloof niet dat dat nodig is, als ik hoor van Jarno wat er allemaal gedaan is. en dat is daadwerkelijk van Bert gehoord, dus laat iedereen vooral daar goed op letten.

ik wens ook Lorreco dus heel veel sterkte de komende tijd en hoop dat snel alles weer wat op rails is.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #82 Gepost op: februari 18, 2007, 10:37:03 am »
Lorreco heeft dit echt heel netjes gedan! Petje af! :thumsup:

giggles

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: februari 18, 2007, 11:58:19 am »
Op het forum van Eefjuh, heeft Bert ook zelf gereageert... Voor de geïnteresseerden kan ik wel een linkje zetten...

Als dat geen probleem is voor de mods hier en daar  ;)

ede

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: februari 18, 2007, 12:06:18 pm »
Op zich hebben we er geen problemen mee, maar ik vraag me af of het nodig is of het van toegevoegde waarde is.
Als jij denkt dat dat wel zo is, moet je een link plaatsen!  ;)

giggles

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: februari 18, 2007, 12:08:37 pm »
Het is het verhaal van de eigenaar van de winkel zelf...  ???

Dorian

• Gast
« Reactie #86 Gepost op: februari 18, 2007, 12:22:31 pm »
dat lijkt me in deze eerlijk gezegd wel heel belangrijk hoor Jarno.

dan weet iedereen weer wat meer. en anders wil ik de link wel heel graag via pb.

ede

• Gast
« Reactie #87 Gepost op: februari 18, 2007, 12:27:02 pm »
Je mag em plaatsen hoor! Geen probleem.
Ik was een beetje vaag zie ik nu!

???

giggles

• Gast
« Reactie #88 Gepost op: februari 18, 2007, 12:30:29 pm »
Haha, nou ja ik plaats de link wel en dan kan iedereen ermee doen wat hij wil oke?

Dit is het verhaal en de reacties van het hele drama.

En hier de eerste positieve berichten na het kleine drama

Degene met de nick bert is dus de eigenaar van Lorre en co  ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #89 Gepost op: februari 19, 2007, 00:21:20 am »
ik kan het niet lezen,ik moet me daar weer eerst inloggen en ben al die gegevens vergeten  :seestars: