Wat ik begrepen heb, denken ze dat idd een bezoeker het virus heeft binnen gebracht!
Ze denken??
Bert heeft niets van dit alles gezegd.
De bron is (nog)onbekend, het virus dat Pbfd veroorzaakt is niet altijd actief in een vogel, maar kan wel aanwezig zijn. Dus ondanks de test kan het zijn dat op het moment van testen het virus niet aantoonbaar is.
Wel is hij bedreigd door mensen die concurrentie zijn van hem, om zijn vogels te besmetten.
Maar zolang er geen definitieve bron van besmetting bekend is, is elke poging tot verklaring slechts gissen.
Hoe leuk is het voor iemand die een vogel wil kopen om deze alleen via foto's te kunnen zien??
Een 100 % zekerheid kan nooit gegeven worden zolang er mensen of vogels van buiten een gesloten bestand met je vogels in aanraking komen.
Ik weet wel dat Bert alle mogelijke moeite doet en zal doen om iedere gedupeerde aan alle kanten tegemoet te komen. ...........
en dat is bij andere commerciele instellingen wel anders, ook vertelt hij eerlijk wat er aan de hand is zonder aan zichzelf te denken.
Ik kan niet anders zeggen dan hulde voor zijn opstelling en dan vind ik opmerkingen als ""lekker makkelijk gezegd"" , beneden alle pijl,
mvg Frank