Auteur Topic: verschuiven kooi  (gelezen 4266 keer)

Jarie

• Gast
verschuiven kooi
« Gepost op: augustus 21, 2006, 13:41:07 pm »
Ik heb nogal een schuif tik, zo staat de bank voor en dan weer links en afijn je snapt t,dus ook de kooi van Jarie veranderd nog weleens van plaats,is dat goed of juist niet goed?

Sanco

• Gast
Re: verschuiven kooi
« Reactie #1 Gepost op: augustus 21, 2006, 13:45:57 pm »
ja ik denk het juist wel, zo leert ie ook andere situaties te aanvaarden toch? Als het maar wel plekken zijn waar hij zich nog steeds beschut voelt.

Jarie

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 21, 2006, 13:47:09 pm »
ja altijd 1 muur achter zich toch?

Sanco

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 21, 2006, 13:49:25 pm »
ja minstens 1 muur. sommigen doen aan 2 kanten maar dat is in mijn huis ook niet mogelijk. En pas op als je hem te dicht bij het raam zet is niet goed ivm zon, en ook dat hij zich niet veilig voelt omdat het te open is dan. Ik doe aan Tony's kant altijd het rolgordijn naar beneden kan hij wel doorheen kijken maar ziet er wel beschut uit..

giggles

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 21, 2006, 14:04:49 pm »
Volgens mij wil het ook helpen tegen teritoriaal gedrag.
Als je vogel erg bezitterig is in zijn kooi, kan het geloof ik minder worden door de kooi te verplaatsen en opnieuw in te richten.

Sanco

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 21, 2006, 14:07:12 pm »
Volgens mij wil het ook helpen tegen teritoriaal gedrag.
Als je vogel erg bezitterig is in zijn kooi, kan het geloof ik minder worden door de kooi te verplaatsen en opnieuw in te richten.

Ja dat klinkt wel heel logisch!

Jarie

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 21, 2006, 14:27:09 pm »
Jarie is nog steeds een schijterd,als ik alleen al in de buurt kom begint ie al te trippelen en te blazen,maar ik negeer het gewoon,praat als een kip zonder kop gewoon door tegen m in de hoop dat het ooit een keer over gaat.Dus als ik de kooi vastpak en m zachtjes naar de andere kant rolt, dan heb ik zowat een astma kuiken in die kooi zitten!Maar ik dacht altijd hoe minder je veranderd hoe beter?

giggles

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 21, 2006, 14:35:08 pm »
Sommige papegaaien kunnen er niet mee omgaan idd. Die moet je veranderingen aanleren. Dat klopt.
Bij jonge papegaaien moet je er daarom ook gelijk mee beginnen om ze te confronteren met verschillende soorten speelgoed, mensen en andere zaken om een zelfverzekerd papegaaitje te krijgen.
Want verandering in de kooi, houdt de kooi spannend voor een papegaai en gaat verveling tegen.

Als je papegaai er van in de stress schiet, kan je het niet zomaar doen idd, ze kunnen dan erg angstig worden en er zelfs van gaan plukken. Veranderingen moet je dan introduceren. Dat kan heel snel opgepikt worden door de vogel, maar er kan ook een hele tijd overheen gaan.

Sanco

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 21, 2006, 14:36:12 pm »
helemaal mee eens!  :thumsup:

Jarie

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 21, 2006, 14:44:05 pm »
Hij staat nu tussen de computer en de tv met een muur achter zich en hij kan nu van links naar rechts de hele kamer overzien zelfs als er iemand naar de keuken gaat kan hij dit volgen.
het heeft ongeveer 2 weekjes geduurt dat meneer doorhad dat ik achter de computer niks engs aan het doen ben(uitgeblazen)maar kijk ik omhoog en groet m, dan is het meteen in de stress.Toen ie net kwam stond ie met zijn rug en zijkant tegen een muur tussen 2 bankstellen,en volgens mij was ie daar toch rustiger,terug zetten maar weer?

giggles

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 21, 2006, 14:48:42 pm »
Naast de tv vind ik idd geen topper.
Ik had in het boek "Gek van mijn vogel" een verhaal gelezen over een plukkende papegaai.
De mensen deden naar verhaal niks verkeerd.
Toen is zij (Bonny Talsma) wezen kijken.
Bleek dat de kooi, achter de tv stond en die papegaai dacht dus dat mensen hem de hele tijd strak aan zaten te kijken.  :o

Je kan een papegaai ook laten wennen aan jou aanwezigheid en minder angstig voor je maken.
Ik raad je echt aan, om het boek "gek van mijn vogel" een keer te lezen. Het staat vol goede tips en leuke/goede voorbeeld verhalen.

Jarie

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 21, 2006, 14:50:17 pm »
ga gelijk bij bol.com kijken :good:

Sanco

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 21, 2006, 14:51:29 pm »
nee ik zou als ik jou was niet gelijk toegeven aan zijn gedram, want hij heeft blijkbaar niet echt iets om bang voor te zijn. zit hij niet te dicht bij het geluid van de tv ofzo? Of bij de boxen, ivm trillingen? het lijkt mij ook heel moeilijk om mee om te gaan hoor. Als Tony zo zou doen zou ik het ook lastig vinden om er niet gelijk aan toe te geven. ik heb wel een voorbeeld van hoe ik het doe als Tony ergens bang voor is.

Laatst zat ie bij mij op de schouder en we stonden in de keuken. en ik liet de ovendeur (bij mij op ooghoogte dus voor Tony ook) per ongeluk uit mijn vingers glijden en Tony schrok daar zo van dat hij op de grond valt. Ik pak hem op, zet hem weer op de schouder en zeg tegen hem, doe niet zo gek, het is maar de ovendeur. Kijk, vrouwtje zal het nog een keer doen en dan zul je zien dat het niet eng is. ( :) haha klinkt misschien een beetje gek maar 't helpt wel!) Nou nog een keer expres dicht laten vallen, Tony schrikt wel maar blijft netjes zitten. Ik uitbundig belonen, nog een paar keer gedaan en na een paar keer keek hij niet meer op of om.

Ik maak ook de bovenkant schoon van zijn kooi met de kruimeldief, terwijl hij er vlak naast zit. ik ga dan vertellen: Zo, vrouwtje even lekker schoonmaken, dan heb jij zo weer een lekker schone kooi, ik zet de kruimeldief aan en ga stofzuigen. Hij heeft dan nergens last van. maar het is moeilijk om bang gedrag te negeren maar zorg er écht voor dat je er geen aandacht aan schenkt. Stemgeluid is ook superbelangrijk.. vrolijk blijven praten, zeker van jezelf overkomen, dat voelt ie allemaal aan.. heel veel succes!

giggles

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 21, 2006, 14:55:11 pm »
Met jonge vogels is het anders als met oudere vogels.
Daar zit heel veel verschil tussen. Ik leer mijn vogels ook om niet bang te zijn voor rare dingen. Door ook gewoon te blijven doen als er iets onverwachts gebeurt. Zo kun je jonge vogels idd heel goed leren om niet snel angstig te worden, maar voor oudere vogels die dat nooit geleerd hebben is het een heel ander verhaal hoor.
Jonge vogels kan je heel goed opvoeden, maar oudere vogels moet je heropvoeden en daar gaat ietsje meer tijd in zitten.

Sanco

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: augustus 21, 2006, 14:58:00 pm »
Met jonge vogels is het anders als met oudere vogels.
Daar zit heel veel verschil tussen. Ik leer mijn vogels ook om niet bang te zijn voor rare dingen. Door ook gewoon te blijven doen als er iets onverwachts gebeurt. Zo kun je jonge vogels idd heel goed leren om niet snel angstig te worden, maar voor oudere vogels die dat nooit geleerd hebben is het een heel ander verhaal hoor.
Jonge vogels kan je heel goed opvoeden, maar oudere vogels moet je heropvoeden en daar gaat ietsje meer tijd in zitten.

Ja dat is ook zeker zo! Ik weet niet precies hoe oud Jarie is, ik vertel haar gewoon mijn ervaringen en misschien kan ze er wat mee?  ;)