Auteur Topic: huis veilig maken of...  (gelezen 2309 keer)

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
huis veilig maken of...
« Gepost op: augustus 22, 2006, 13:15:53 pm »
Wat doen jullie als jullie gaaitje(s) los is. Het huis sloopvrij maken of afleren? Kun je je gaaitje ook afleren om aan bepaalde dingen te komen en hoe? Na 2 afstandbedieningen en 1 telefoon, het nodige papiersloopwerk en het niet willen afblijven van het toetsenbord enz. ben ik hier heel nieuwsgierig naar.

gr jeannette

Cosch

• Gast
Re: huis veilig maken of...
« Reactie #1 Gepost op: augustus 22, 2006, 13:20:45 pm »
Ze constant in de gaten houden en dingen weg leggen! Maar voorkomen kun je het niet, denk ik!

Er is hier ook al vanalles gesloopt of geperforeerd hoor. Pennen, papieren/rekeningen, 1 afstandsbediening niet kapot wel erg aangetast, snavels in kastjes, gordijn, planten (toen Coco nog vloog), tafelkleedjes, snavel in nagelvijl, knopen en ritsen.
En er zullen vast nog wel meer dingen geweest zijn, die ik me zo niet herinner!  ;D

Offline pika

• Net zelfstandig
« Reactie #2 Gepost op: augustus 22, 2006, 13:28:06 pm »
jep Pika vliegt inderdaad en daar komen de problemen van. Eerder met m'n valkjes had je nog wel even de tijd, maar met Pika's grote snavel heb je geen tijd 1 knauw en de schade is direct zo groot :o

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 22, 2006, 13:31:48 pm »
KLopt. Ik heb mn moeder al heel wat nieuwe plantjes moeten geven!  doh

Sanco

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 22, 2006, 13:38:40 pm »
Ze constant in de gaten houden en dingen weg leggen! Maar voorkomen kun je het niet, denk ik!

Er is hier ook al vanalles gesloopt of geperforeerd hoor. Pennen, papieren/rekeningen, 1 afstandsbediening niet kapot wel erg aangetast, snavels in kastjes, gordijn, planten (toen Coco nog vloog), tafelkleedjes, snavel in nagelvijl, knopen en ritsen.
En er zullen vast nog wel meer dingen geweest zijn, die ik me zo niet herinner!  ;D

cheesy3  ohhhhh echt erg! hahahha!  ;D

Sanco

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 22, 2006, 13:42:00 pm »
Ik leid Tony altijd af met speelgoed waar hij wel aan mag knagen. wc rollen, wilgentakken, ik was laatst op de markt en toen heb ik van die grote eierdozen meegenomen. daar was hij natuurlijk weer bang voor (ik had ze wel kleiner geknipt) maar ik leg het gewoon bij hem neer. gisterenavond keek ik naar hem en toen was hij er ineens mee aan het spelen en aan 't kapot knagen. maar ik begrijp je dilemma wel, tony kan namelijk niet al te ver vliegen dus de kans dat hij sloopt is al kleiner  ;)

Offline pika

• Net zelfstandig
« Reactie #6 Gepost op: augustus 22, 2006, 15:28:42 pm »
Pika heeft speeltjes zat, maar als ze iets heeft gevonden waar haar volledige aandacht naar uitgaat  :angry: Enigste methode opruimen. He gebeurd dat tenminste ook :P heeft het toch z'n voordelen zo'n vliegend gaaitje in huis, het wordt steeds netter  :-[

Offline croky

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #7 Gepost op: augustus 22, 2006, 15:30:50 pm »
iago sloopt ook alles wat hij tegen komt maar hij luisterd wel een beetje als je zegt dat het niet mag

Offline pika

• Net zelfstandig
« Reactie #8 Gepost op: augustus 22, 2006, 15:33:26 pm »
ja maar als je dan even de andere kant op moet? Naar mij luistert Pika ook wel een beetje ;) maar als ik de deur uit ben en mijn man past op  :o Die moet hem na 10 min in de kooi zetten zo ondeugend is ze dan. Wat hij ook probeerd ze luister niet!

Offline croky

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #9 Gepost op: augustus 22, 2006, 15:34:59 pm »
klopt iago luistert wel een beetje maar je moet er idd bij blijven

Sanco

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 22, 2006, 16:33:58 pm »
Pika heeft speeltjes zat, maar als ze iets heeft gevonden waar haar volledige aandacht naar uitgaat  :angry: Enigste methode opruimen. He gebeurd dat tenminste ook :P heeft het toch z'n voordelen zo'n vliegend gaaitje in huis, het wordt steeds netter  :-[

cheesy2

giggles

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 22, 2006, 21:16:01 pm »
Ze leren het wel. Balou zit inmiddels niet meer aan de gordijnen en als ze ergens aan begint te knagen, waarvan ze weet dat het niet mag is ze heel erg op haar hoede en zit ze gewoon te wachten op commentaar. Maar idd, heeeeeeeeeeeeel goed in de gaten houden is de enige en beste optie om het helemaal te voorkomen denk ik ook.

Wat zijn het ook lastige beessies hè  ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 22, 2006, 21:18:55 pm »
Waarom hebben we eigenlijk papegaaien??  ??? lastige beesten!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #13 Gepost op: augustus 22, 2006, 23:29:27 pm »
Waarom hebben we eigenlijk papegaaien??  ??? lastige beesten!

cheesy2  ;D cheesy3
tja waarom ?
zou het kunnen zijn omdat ons leven zo saai was,omdat ons leven zo leeg was?

Cosch

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: augustus 23, 2006, 06:57:46 am »
Nou toen ze even een week uit logeren waren vanwege de hitte, was het hier zoo stil. Was echt niks aan. Normaal ga je naar huis.. naar de beestjes enzo. Maar die waren er nu niet!  :cry:  :cry: