Hahahaha...
Caiolinda en Loes

Ook dat kan inderdaad.
Ik heb wel eens gehoord dat het echt wel moeilijker is om een natuurbroed vogel tam te krijgen, maar hier heb ik geen ervaring mee. Weet het dus niet.
Ik vind het jammer dat jij, Proppertje, zo boos wordt om hoe je wordt aangesproken, maar vervolgens uitspraken doet die wel HEEL erg kleinerend zijn.
Waarom moet je je schamen als je een plukkertje hebt?
Als je er eentje hebt overgenomen zoals sommige hier, dan kun je daar moeilijk iemand op aanvallen. Of is het zo erg om een plukkende vogel over te nemen?
Ik ben van mening dat jij erg hooghartig doet en weinig ruimte laat voor een normale discussie. Jammer hoor.
Ik vind ook dat Riboet in eerste instantie had kunnen kiezen voor een andere manier van reageren.
Maar ik denk niet dat jij hierover zou moeten vallen Proppertje, gezien alles wat jij er hier uitslaat.
Over pinda's is bekend dat het slecht is voor vogels. Ik vind het sneu voor jouw vogels dat jij ze moedwillig een kans geeft op een vroege dood. En er zijn WEL vogels aan doodgegaan.
Nu gaat het met jouw blijkbaar oude gaai heel erg goed. Maar krijgt dit beest ook al 70 jaar lang elke dag 2 pinda's? Ik weet niet hoe lang jij je gaaien hebt, maar stel dat jij je gaai pas 5 jaar hebt (stel he), dan is 5 jaar 2 pinda's misschien niet genoeg om aan dood te gaan. Maar uiteindelijk is het gewoon slecht.
En yoghurt is minder slecht dan melk, maar ook in yoghurt zitten bestanddelen die de vogel niet afbreken kan. Wanneer een vogel dit iedere dag zou eten, wordt het onverteerde bestanddeel vanzelf te veel en kan ook dit dodelijk zijn voor een vogel.
Ik vind dat je daar wel rekening mee moet houden. Het is bekend, waarom het risico dan toch nemen? Zo eigenwijs kun je toch niet zijn?