Auteur Topic: Bang voor papegaaien?  (gelezen 2584 keer)

Joyce

• Gast
Bang voor papegaaien?
« Gepost op: februari 19, 2005, 13:21:03 pm »
Ga ik doen!  ;)

Ik ben benieuwd,ik heb er geen verstand van........sterker nog ik ben een beetje bang voor papegaaien :-[

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Bang voor papegaaien?
« Reactie #1 Gepost op: februari 19, 2005, 13:25:16 pm »
Dat is niet gek hoor Joyce, dat komt w.s. door de snavels...? Ik had ook best wat huiver toen ik er voor het eerst mee in aanraking kwam. Maar als je eenmaal een paar keer gebeten bent gaat het wel over!!  ;D
« Laatst bewerkt op: februari 19, 2005, 14:04:05 pm door Loes »

senna

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: februari 19, 2005, 13:27:03 pm »
Hoef je niet bang voor te zijn . . . . .

Het gaat om het vertrouwen van papegaai en van jou. Als jij ineens voor een rotweiler staat, ben je ook niet zo spontaan :)

Wil je ooit een papegaai neem een baby. . . . . . . kies ereen kom bij de kweker thuis, groei met hem op . . . . en je zult nooit bang zijn. Echt waar. ;)

gr corina
« Laatst bewerkt op: februari 19, 2005, 14:04:34 pm door Loes »

Joyce

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: februari 19, 2005, 13:30:28 pm »
Hoef je niet bang voor te zijn . . . . .

Het gaat om het vertrouwen van papegaai en van jou. Als jij ineens voor een rotweiler staat, ben je ook niet zo spontaan :)
klopt helemaal ;D
Wil je ooit een papegaai neem een baby. . . . . . . kies ereen kom bij de kweker thuis, groei met hem op . . . . en je zult nooit bang zijn. Echt waar. ;)
ja,daar ben ik ook van overtuigd.Met de ontmoeting met die grijze roodstaart had hij al 1 baas die alles met hem kon doen,en niemand anders dulde.
Ik ben niet gebeten hoor,maar hij keek zo vals :o .Mandy hier op het forum heeft er ook 1,vond hem erg grappig,maar durfde er toch niet dichtbij

gr corina
« Laatst bewerkt op: februari 19, 2005, 14:04:54 pm door Loes »

senna

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: februari 19, 2005, 13:43:22 pm »
Ik heb een edelpopje aan iemand verkocht die papegaaienvrees had  ;D

Had . . . .want nadat ze bij mij geweest is, was het over. Als je ziet wat ze nu allemaal doet met haar gaaitje . . . .  . . .  

Maar ze raakt nog steeds een ander niet aan :)

gr corina
« Laatst bewerkt op: februari 19, 2005, 14:05:14 pm door Loes »

Joyce

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: februari 19, 2005, 14:07:48 pm »
Dat is niet gek hoor Joyce, dat komt w.s. door de snavels...? Ik had ook best wat huiver toen ik er voor het eerst mee in aanraking kwam. Maar als je eenmaal een paar keer gebeten bent gaat het wel over!!  ;D

had jou mailtje niet gelezen
eeuuhh een paar keer gebeten?auuwww,van een parkietje kan ik wel tegen,maar een papegaai :o

Joyce

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: februari 19, 2005, 14:09:09 pm »
Ik heb een edelpopje aan iemand verkocht die papegaaienvrees had  ;D

Had . . . .want nadat ze bij mij geweest is, was het over. Als je ziet wat ze nu allemaal doet met haar gaaitje . . . .  . . .  

Maar ze raakt nog steeds een ander niet aan :)

gr corina

daar kan ik me wel wat bij voorstellen. :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: februari 19, 2005, 14:21:30 pm »
Hihi! Je hoeft natuurlijk ook niet elke papegaai te vertrouwen.. In Gorkum stond Rocko, een ara al 25 jaar voor een dierenwinkel. Hij is al een jaar of 50. Veel mensen konden hem kroelen en iedereen kent hem. Hij had daar een baas, die hem in het weekend ook vaak meenam om te wandelen buiten. Nu is de zaak overgenomen door een ander, een personeelslid ide daar ook werkte en bovendien verhuisd naar schuin aan de overkant. Rocko is "verliefd "geworden op de nieuwe bazin. Ik was er gisteren en hij stond buiten zoals gewoonlijjk. Hij valt altijd als een baksteen voor mij en nu ook. Gaf hem wat pellets en Jari, mijn zoontje van 10 wou ook wat geven. Dat wou Rocko dus niet. Hij beet hem zachtjes om dat duidelijk te maken... Jari vond het zeer doen, maar stel je voor dat hij echt gebeten had? Daarna begon Rocko naar mij te kokken.. Ik zeg tegen Jari, oh ik nsnap het al, hij wil nu alleen mij... Ik naar binnen en met de baas gepraat en die zei ja dat klopt sinds hij mijn vrouw als baas heeft moet ie niks meer weten van mannen. Hij valt zelfs mannen aan als ze in de buurt is... Het had wel gevaarlijk kunnen zijn voor Jari, zei hij... Eergisteren is er namelijk een man gebeten, 3 grote wonden in zijn vinger en dat kwam omdat die vrouw erbij stond. Die man kroelde Rocko al 10 jaar... Ik zei, nou dan mag je daar wel erg in houden....
Gelukkig heeft Rocko aangevoeld dat Jari een kind was.... denk ik....

senna

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: februari 19, 2005, 15:54:07 pm »
Wat erg loes,

Jammer van zo'n vriendelijke papegaai.

Toch kan ik me ook niet geheel voorstellen dat het komt door zijn vrouw. Wat ook heel goed zou kunnen is dat hij door een man verkeerd behandeld is. geen papegaaienbenadering. Zeker in een omgeving waar iedereen een papegaai kan benaderen, vooral degene die geen papegaai hebben, en een verkeerde benadering kan zulk gedrag veroorzaken. Misschien gepest of zo. Het hoeft niet maar het kan.

Helaas zijn niet alle mensen dierenliefhebbers.

gr corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: februari 19, 2005, 16:33:25 pm »
Het is wel vreemd dat ls zij in de buurt is dat ie dan de mannen echt aanvalt, ookhet mannelijke personeel... En als ze er niet bij is, niet...