Gefeliciteerd met Olive!
Hij zat al 2 weken in de winkel he zei je? Hij kent (nog) geen trosgierst. Maar eet Olive dan al wel goed? En wat eet ze dan?
Het zwarte snaveltje verdwijnt ergens tussen de 3 en 6 maanden.
Ik zit nl zo te denken:
als Olive al wel goed eet en al 2 weken in de winkel zit, dan kan ze best 8 weken of ouder zijn. Met 8 weken of ouder behoort ze al goed te kunnen vliegen. Dus kijk eens goed de vleugels na. Is er misschien al een wiekpoging ondernomen? Of is er iets met de vleugeltjes? Hoeft natuurlijk helemaal niet, maar zo gingen mijn gedachten.
Ook onder va is er een hele discussie over op welke leeftijd wieken. Vaak hoor je met 3 maanden, maar er zijn ook die zeggen zodra ze goed kunnen vliegen, want dan zijn de borstspieren ontwikkeld, en dat is dan voor sommigen al met 7a8 weken.
Als je een maatje wil voor Olive, is het natuurlijk voor de gewenning van de aga's het makkelijkst als je dat meteen doet. En ook het gezelligst. Heb je een aga al wat langer dat moet je een vriendje langzaam introduceren en niet patsboem bij elkaar zetten. En met zijn 2tjes krijg je ze ook wel tam, misschien dat het iets langer duurt, maar ik heb hier ook al gelezen dat dat niet eens altijd zo is.
Succes!