Vandaag was het weer eens zover. Ik wilde gaan douchen en pakte de 3 verenbalen uit de kooi om mee te nemen de douche in.
Ik zet ze alle drie op de douchestang in de volgorde van links naar rechts: Orrie, Japie, Cocootje. Vervolgens ga ik mijn spullen pakken uit de slaapkamer.
Hoor ik me daar een gekreun uit de douche komen, ik ga kijken en zie dat Cocootje met hangende vleugels met 1 poot tegen Japie aan het drukken is en bezig is om voer op te geven. Japie moet er niks van hebben en loopt ervoor weg. Helaas komt ie daardoor in gevecht met Orrie die hier helemaal niks van wilt weten.
Ik heb vervolgens Orrie bij me genomen. Weg van die 2 grijzen en ben met hem achter de pc gaan zitten. Cocootje kwam helemaal los en opeens hoor ik gekreun in stereo. Ik ben gaan kijken of het er serieus aan toe ging en zag dat Japie half bovenop Cocootje zat en ook bezig was om voer op te geven.
Dit alles heeft zo'n 10 minuten geduurd. Daarna hoorde ik ze fluiten. Toen ik keek zat Cocootje te poetsen aan de rechterkant en Japie zat rustig aan de andere kant van de douchestang.
Wat ik hieraan raar vind, is dat Cocootje direct hitsig werd toen ik haar in de doucecabine zette.