Auteur Topic: Japie en Cocootje een koppel?  (gelezen 2168 keer)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Japie en Cocootje een koppel?
« Gepost op: augustus 26, 2006, 02:11:31 am »
Het gaat de laatste tijd steeds beter tussen Japie en Cocootje.

Het is af en toe nog weleens een gevecht en denkt Cocootje dat ze vermoord wordt (zo hard krijst ze  :) ), maar dat is normaal gedrag verder. Het is gewoon ff bekvechten.

Vanavond was Corina bij mij en toen zegt ze opeens: Pascal moet je nou kijken, het is nu echt aan tussen die twee. Dus ik kijk om het hoekje vanuit de keuken naar de kooi. Zit Japie Cocootje te poetsen. Cocootje was dus de ontvangende partij. Nog geen tel later zie ik Japie voer opgeven om aan Cocootje te geven.  :thumsup:

Het lijkt erop dat Cocootje nog niet helemaal snapt wat Japie wil, maar ik denk dat als dit zo doorgaat dat die 2 gelukkig met elkaar gaan worden.

TWEETY

• Gast
Re: Japie en Cocootje een koppel?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 26, 2006, 09:01:12 am »
goed nieuws  :thumsup:

love is in the air  :hart:

gr san

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 26, 2006, 09:10:12 am »
 :yahoo:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: augustus 26, 2006, 10:15:40 am »
Wat leuk Pascal!! Japie is er wel voor in, dat zag je toen hij bij Corina was ook al met Corina's Coco!! :thumsup: Hopelijk gaat het wederizjds worden!! :hart:

Cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 26, 2006, 10:21:27 am »
Japie is er wel voor in,
Dat is nog zacht uitgedrukt!  :o  :o

;D

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #5 Gepost op: augustus 26, 2006, 13:47:04 pm »
dat zou idd wel erg leuk zijn al hebben ze elkaar gevonden  :thumsup:

jaantje

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 26, 2006, 14:06:16 pm »
Leuk nieuws  :yahoo:

micheline

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 26, 2006, 14:32:54 pm »
<a href="http://" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://</a> GEZONDE LUCHT BIJ JOU

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #8 Gepost op: januari 14, 2007, 13:09:58 pm »
Vandaag was het weer eens zover. Ik wilde gaan douchen en pakte de 3 verenbalen uit de kooi om mee te nemen de douche in.

Ik zet ze alle drie op de douchestang in de volgorde van links naar rechts: Orrie, Japie, Cocootje. Vervolgens ga ik mijn spullen pakken uit de slaapkamer.

Hoor ik me daar een gekreun uit de douche komen, ik ga kijken en zie dat Cocootje met hangende vleugels met 1 poot tegen Japie aan het drukken is en bezig is om voer op te geven. Japie moet er niks van hebben en loopt ervoor weg. Helaas komt ie daardoor in gevecht met Orrie die hier helemaal niks van wilt weten.

Ik heb vervolgens Orrie bij me genomen. Weg van die 2 grijzen en ben met hem achter de pc gaan zitten. Cocootje kwam helemaal los en opeens hoor ik gekreun in stereo. Ik ben gaan kijken of het er serieus aan toe ging en zag dat Japie half bovenop Cocootje zat en ook bezig was om voer op te geven.

Dit alles heeft zo'n 10 minuten geduurd. Daarna hoorde ik ze fluiten. Toen ik keek zat Cocootje te poetsen aan de rechterkant en Japie zat rustig aan de andere kant van de douchestang.

Wat ik hieraan raar vind, is dat Cocootje direct hitsig werd toen ik haar in de doucecabine zette.  :CENS

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #9 Gepost op: januari 14, 2007, 13:45:24 pm »
is toch romantisch samen douche  :hart:
echt lief dit ! ! ! is er een kans dat je hiermee kleintjes krijgt? of is het meer "oefenen"  :-[

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #10 Gepost op: januari 14, 2007, 13:58:54 pm »
echt lief dit ! ! ! is er een kans dat je hiermee kleintjes krijgt? of is het meer "oefenen"  :-[

Ik acht de kans heel klein. Omdat het allebei huiskamervogels zijn en ook heel erg naar mij toe trekken. Maar, het is niet zo dat het dan helemaal niet kan. Om hun in hun natuurlijke behoefte te voorzien ga ik zeer binnenkort wel een broedblok ophangen. Niet als doel om te kweken, meer om ze hun natuurlijke drang te kunnen uiten.

Er ligt nu een handdoek onderin de kooi waar Cocootje vaak in zit. Ze is dan echt bezig het "nest" op orde te krijgen.

Vooralsnog zijn er nog geen eieren gelegd. En zonder eieren zeker geen kleintjes. Maar als er eieren komen, dan is het ook maar de vraag of ze weet wat ze er mee moet.

We zullen het allemaal gaan zien hoe het zich verder ontwikkelt. Het is nu ook zo dat Japie 25 jaar ouder is dan Coco. Ik weet ook niet of dit bij vogels iets uitmaakt. Geen idee.

Ik heb in ieder geval een apart stel zitten  cheesy2

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #11 Gepost op: januari 14, 2007, 16:07:19 pm »
ja dat kan je wel zeggen  :) is wel schattig  :hart:
en met dat broedblok kunnen ze achter gesloten deuren hun behoeften doen  :-[  ;D
veel plezier ermee!  :)  :-*

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #12 Gepost op: januari 14, 2007, 16:31:28 pm »
amai pascal,wie had dat ooit gedacht zeg  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: januari 14, 2007, 17:36:43 pm »
Dat leeftijdsverschil zal niet uitmaken hoor.. Een man van 70 kan toch ook een kind verwekken bij een meisje van 18? cheesy2

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #14 Gepost op: januari 14, 2007, 17:43:04 pm »
das misschien wel overdreven, maar t kan wel!  :CENS

Dit alles heeft zo'n 10 minuten geduurd.

houd ie t langer vol als de gemiddelde man  ;D

pascal zou je het wel leuk vinden als je ineens eitjes zou vinden? krijg je misschien wel hele kleine grijsjes  :hart: