Auteur Topic: goede zaadmengling  (gelezen 3229 keer)

babalou

• Gast
goede zaadmengling
« Gepost op: augustus 29, 2006, 10:49:29 am »
ik ben op zoek naar een goede zaadmengeling om bij mijn pellets te geven,ik had er al een geprobeerd .Dit was een zaadmengeling waar naar mijn idee te veel zonnepitten in zaten ,ze eten dan ook alleen de zonnepitten en verder kijken ze er dan niet meer naar tongue2
wie weet een goede zaadmengeling waar niet teveel zonnepitten inzitten :P

dutchgerard

• Gast
Re: goede zaadmengling
« Reactie #1 Gepost op: augustus 29, 2006, 11:13:49 am »
Dan geef je in iedergeval te veel!
Zelf voer ik pellets (prettybird) en een kwart gedeelte premium zaad wat ik bij "Pets Place" haal.

Riboet

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 29, 2006, 11:33:49 am »
Ik geef Witte Molen Premium. Niet teel zonnebloempitten, geen pinda's, wel wat hazelnootjes en gedroogde pepertjes. Soms tref ik een zak (ik koop met zoveel gaaien altijd 15 kg zakken) met wel erg veel van dat maisachtige spul. Dat wordt niet gegeten. Ik geen ook pellets bij.

Koko

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 30, 2006, 20:56:38 pm »
ik geef zelf zaadmengsel van dierenspeciaal zaak Zagers www.zagersvogelvoeders.nl hier zitten weinig zonnebloempitten in en het is een mengsel van van alles en nog wat (staat ook op hun site wat er in zit)
de zonnebloempitten haal ik er uit en geef deze als beloning

zelf vindt ik het premuim van witte molen teveel zonnebloempitten in zitten (maar das mijn mening)

Groetjes
Boudewijn

babalou

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 30, 2006, 21:01:57 pm »
ik geef zelf zaadmengsel van dierenspeciaal zaak Zagers www.zagersvogelvoeders.nl hier zitten weinig zonnebloempitten in en het is een mengsel van van alles en nog wat (staat ook op hun site wat er in zit)
de zonnebloempitten haal ik er uit en geef deze als beloning

zelf vindt ik het premuim van witte molen teveel zonnebloempitten in zitten (maar das mijn mening)

Groetjes
Boudewijn

ik heb gekeken op hun site en hun site en het ziet er inderdaad goed uit :thumsup:
 :good:

djemi

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 03, 2006, 12:06:41 pm »
Maar heb je naar de verzendkosten gekeken, dan moet je wel heel erg veel voer kopen wil je dat eruit hebben lol  :P

Dorian

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 03, 2006, 12:08:42 pm »
nu is er ook www.birdfood.nl

Hier wordt zaad gemengd zodat het zo goed mogelijk aansluit op dat wat je gaai nodig heeft, met minimale hoeveelheden zonnebloempitten.
Ook verkopen ze noten en pellets van Scenic Pellets

babalou

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: september 03, 2006, 12:10:43 pm »
Maar heb je naar de verzendkosten gekeken, dan moet je wel heel erg veel voer kopen wil je dat eruit hebben lol  :P

ja ik vindt mijn voer bestellen via internet een beetje irritant ,ik voer scenic pellets en die haal ik gewoon bij mijn vogelarts :)wel zo makkelijk  :P

Dorian

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: september 03, 2006, 12:12:58 pm »
Okay, kan ik inkomen Babalou. Maar de zaadmengsels zijn wel echt goed. Maar ik denk dat je dat zelf ook maken kunt. Kijk gewoon even op de site...

Dorian

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: september 03, 2006, 12:13:20 pm »
ja ik vindt mijn voer bestellen via internet een beetje irritant ,ik voer scenic pellets en die haal ik gewoon bij mijn vogelarts :)wel zo makkelijk  :P

Welke vogelarts heb jij?

babalou

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: september 03, 2006, 12:20:12 pm »
palgi :cool:

Dorian

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: september 03, 2006, 12:20:48 pm »
 ???

Waat zit die?

babalou

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: september 03, 2006, 12:22:23 pm »
den haag :)

Wickingh

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: september 03, 2006, 12:23:40 pm »
Hum  :CENS

babalou

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: september 03, 2006, 12:24:19 pm »
Okay, kan ik inkomen Babalou. Maar de zaadmengsels zijn wel echt goed. Maar ik denk dat je dat zelf ook maken kunt. Kijk gewoon even op de site...
he dat is eigenlijk wel een goed idee :thumsup: