Auteur Topic: Dagboek van Cor  (gelezen 16904 keer)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Dagboek van Cor
« Gepost op: augustus 30, 2006, 15:33:03 pm »
hallo allemaal,
ik ben Cor, een 2,5 jaar oude blauwe grasparkiet. Sinds kort heb ik een speeltuin gekregen van mijn baasjes. Ze hebben de speeltuin speciaal voor mij gemaakt. Ze waren aan het boren en zagen en ik heb lekker van uit mijn kooi zitten kijken en aanwijzingen gegeven. Want ze moesten wel een paar keer weg om nieuw hout te halen  ;D ze zijn niet heel handig dus cheesy2 . Maar het eind resultaat is super  :thumsup: . Ik wil niets anders meer!! In het begin vond ik het wel eng want ik wist niet of ze alles wel stevig hadden vast gemaakt. En ik had nog nooit op een trappetje gelopen. Dus het was wel allemaal wennen. Hieronder zie je een foto van mijn huisje toen ik nog geen speeltuintje had. Boven op mijn huisje speelde ik meestal, maar dat was snel saai. Op de foto erna zie je de situatie nu, ik heb een hele grote speeltuin, en ik verveel me er absoluut niet in!

Ik vind foto's maken leuk, als ik het geluidje van de camera hoor "" ploing" dan ga ik mooi zitten en is er een mooie foto!!

Op deze foto ben ik aan het kijken of mn veertjes nog wel goed zitten, want van al dat spelen gaan ze vaak door de war!

Op deze foto probeer ik zo lief mogelijk te kijken zodat ik weer in de speeltuin mag gaan spelen! en meestal werkt dat wel.

Nog een laatste kiekje dan, hier zie je hoe ik mijn hobby uitvoer, typen op de computer van mijn baas.

Tot zover even mijn dagboek, ik ga snel weer spelen, want ik ben al veel te lang niet in de speeltuin geweest.
Oja alleen nog dit, er hangt in mijn speeltuin ook een stokje met een belletje er aan,
leuk stokje maar die zit niet goed vast, als ik erop spring gaat ie wiebelen ... raar ding..  :CENS
doei doei  ;)

ps dit zijn mijn baasjes

reacties : https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,25617.0.html
« Laatst bewerkt op: november 27, 2006, 16:48:39 pm door 180sonic »

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: Dagboek van Cor
« Reactie #1 Gepost op: september 04, 2006, 12:37:35 pm »
hoi allemaal,
ik ben een beetje sipjes,  bye2 vandaag zijn mijn nageltjes geknipt, maar die mevrouw heeft er 1 veel te ver geknipt...  :cry:
nu zit ik sip in mn kooi, op een stokje, met mn zere pootje omhoog..

ja inderdaad cor, ik wilde het niet zelf doen omdat ik gelezen had over de ader die erin loopt en dat het gevaarlijk is als je die kapot knipt. maar dat mevrouwtje was er ook niet handig in zeg maar. was in een dierenwinkel dus mag er van uit gaan dat ze weten wat ze doen. maar je vond het niet echt fijn nee.. dus lag je waarschijnlijk ook niet stil in haar handen met knippen. je ging zo piepen dat ik maar even een rondje ben gaan maken want ik kan daar echt niet tegen. we zijn nu 3 uurtjes verder en het gaat gelukkig al wat beter (maar ze is nog altijd HEEEEL zielig...)
« Laatst bewerkt op: september 04, 2006, 15:58:09 pm door 180sonic »

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #2 Gepost op: september 05, 2006, 22:44:34 pm »
Hoi allemaal,
vandaag gaat het al een stuk beter met mn pootje, ik kan alweer vrolijk springen door de kooi, spelen in de speeltuin en huppelen over tafel.  :thumsup:
Nic is vandaag lang weggeweest maar gelukkig was ray er nog. we hebben bijna de heledag gespeelt!! maar ik ben wel moe nu, ik was al om 7 uur wakker, omdat Nic weg ging...
Maar gelukkig was ze snel weer thuis! morgen weer fijn uitslapen! :yahoo:

doei doei Cor

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #3 Gepost op: september 06, 2006, 16:29:22 pm »
hoi allemaal,
weer even tijd om te updaten. het gaat vandaag weer helemaal goed met mij! ik heb geen last meer van mijn pootje. alleen als ik vlieg en wil landen is het nog wel eens mis, omdat ik met mijn nageltjes niet meer kan blijven haken. ze zijn VEEL korten als eerst.. maar goed. hieronder wat foto's van mij want ik moest poseren van Nic. ze moest nieuwe foto's hebben voor het forum zei ze. dus ik ben netjes gaan zitten  :P , maar ik moest leuk zitten. hier het resultaat

hier nog een foto van mijn speeltuin, ik heb namelijk ontdenkt dat er een heleboel lekkere dingen in dit witte bakje verstopt zitten!!! :yahoo:

doei doei kus Cor
« Laatst bewerkt op: november 27, 2006, 16:45:03 pm door 180sonic »

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #4 Gepost op: september 13, 2006, 23:14:52 pm »
hoi hoi daar ben ik weer. heb al vele malen geduikeld in mijn kooi, doordat ik mijn handige lange nagels kwijt ben, maar ik vind het nu wel leuk worden. want nic schrikt zich een hoedje elke keer als ik dat doe. maar ik klets er vrolijk bij zodat ze zich geen zorgen hoeft te maken. morgen is ze de hele dag thuis  :yahoo: kan ik fijn weer eens de hele dag in de speeltuin spelen. al heeft ze wel al gezegt dat er weer gestofzuigt moet worden omdat ik met "mijn gefladder" er een troep van maak op tafel. maar dat valt best mee vind ik zelf. de lege schilletjes liggen op tafel, maar dat is toch geen troep :CENS ik vind het juist leuk als die dingen zo dwarrelen als ik langs vlieg. wat gefladder is weet ik niet, maar ik denk dat dat is als ik lange vluchten maak. tot van de week! ;)

de zaadjes liggen niet alleen op de tafel, ook ernaast!! wel eerlijk zijn he! het is hier een troepje want jij fladderd al die losse schilletjes van tafel!

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #5 Gepost op: september 14, 2006, 14:30:06 pm »
ik heb vandaag KOMKOMMER ontdenkt  woohoo dat ik dat nooit eerder heb gegeten.... ben er echt helemaal dol op!!!!!  woohoo :yahoo:

Eindelijk, na een paar maanden proberen wil mevrouw eindelijk iets anders eten dan alleen haar voer en de trosgierst... ik heb het al heel lang geprobeerd met peer, appel, mandarijntje.. maar mevrouw moest er niets van hebben. vandaag at ik een stuje komkommer en mevrouw zal heeeel geinteresseerd te kijken. en ik dacht waarom niet.. dus kleine stukjes gesneden en ja hoor.. ze zat lekker te smikkelen!!  woohoo foto's volgen!!!

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #6 Gepost op: september 18, 2006, 18:37:11 pm »
hoi hoi
ben ik weer
hier de fotos van mijn komkommer avontuur... Nic is wel lief hoor, ze heeft me ook al meloen gegeven, dat vond ik ook wel lekker.. maar niet zo lekker als komkommer.

alleen de "hap" foto lukt niet daar is ze niet snel genoeg voor  cheesy3

ja inderdaad, hihi. maar ik ben blij dat je eindelijk wat anders eet als alleen je voer of trosgierst. zo kan ik je ook wat extra vitamientjes geven als je dat nodig hebt! en van vitamientjes wordt je echt niet groen hoor!
« Laatst bewerkt op: november 27, 2006, 16:43:19 pm door 180sonic »

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #7 Gepost op: oktober 03, 2006, 16:22:17 pm »
hoi daar ben ik weer,
ik wilde even vertellen dat ik nu al veel meer dingen lust! meloen, peer en mandarijntjes.. echt heerlijk!
ik heb een nieuw speeltje ontdekt in mijn speeltuin, tenminste dat wiebelende dingetje was er altijd al maar ik weet nu wat ik er mee kan.
ik kan namelijk hem naar benede gooien! en dan maakt het herrie en nic en ray schrikken dan !  cheesy3
maar ik moet weer verder ontdekken!
tot gauw!
bye bye cor

dat wiebelende dingetje is de schommel. ze durft er nog steeds niet op te zitten maar er zitten haakjes aan aan de boven kant. dus hij kan los... hierdoor kan ze er nu lekker mee gooien en wij schrikken ons steeds rot! hihi maar het gaat gelukkig goed! al ben je lekker in de rui!

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
Dagboek van Cor
« Reactie #8 Gepost op: oktober 23, 2006, 18:49:28 pm »
hoi hoi daar ben ik weer,
lang geleden he? maar ik moest heel veel dingen doen...

ik ben vandaag voor het eerst aan het plonsen geweest! was echt  :thumsup: woohoo
dat ik dat nooit eerder heb gedaan...
volgens mij heeft nic er wel foto's van dus die komen snel!
ik hoop dat ik snel weer mag.
by bye cor

hoi allemaal, vandaag is cor voor het eerst uit haarzelf in bad gegaan. als ik zeg wil je in bad, of onder de douche dan is de kooi te klein, want ze wil dat absoluut niet. ik denk dat mijn vader haar een keer onder de kraan gehouden heeft ofzo want tot aan vandaag dacht ik echt dat ze watervrees had. dus ik noemde het maar niet in bad maar wil je lekker plonsen???
maar goed, het verhaal:
ik zat op "youtube" filmpjes te kijken, en kwam daar een filmpje tegen van een parkietje in bad, 1 klein parkietje in een hele grote ondiepe overschaal!! en dat beestje lekker spetteren!
dus ik dacht laat ik dat ook eens proberen, misschien is het badje wel te klein, of durft ze er niet in omdat het overdekt is...
ik een soepbord gepakt en een beker water. ik aan tafel gaan zitten bij haar en langzaam het bordje volgieten. "kom je lekker plonsen cor?"
en met een beetje nieuwsgierigheid kwam mevrouw eindelijk kijken.. eerst alleen een beetje drinken en een beetje pootje baaien... maar langzaam aan ging ze potificaal in het bord zitten!
en nog geen minuut erna lag ze al op haar rug in het water, heerlijk vond ze het! gelukkig had ik ray in de buurt die snel fotos kon maken want als ze de camera ziet of hoort gaat ze snel
wat anders doen! maar goed foto's komen morgen want ik moet zo weg.. het is 24 graden in huis dus ze kan lekker opdrogen nu. ik heb nog wel met een handdoek geprobeerd om een
beetje af te drogen maar mevrouw vind het leuker om ze te slopen dus het heeft niet echt gewerkt. ik heb voor de zekerheid wat keukenpapier op de bodem van de kooi gelegt dat als ze
toch wil drogen ze zelf een beetje kan rommelen.. tot morgen!!!
« Laatst bewerkt op: oktober 23, 2006, 18:51:13 pm door 180sonic »

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #9 Gepost op: oktober 24, 2006, 13:36:42 pm »
hier zijn ze dan de foto's, leuk he!! EINDELIJK!! woohoo  :)

« Laatst bewerkt op: november 27, 2006, 16:40:13 pm door 180sonic »

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #10 Gepost op: oktober 27, 2006, 15:21:54 pm »
Hoi hoi het bad avontuur is weer even afgelopen. mevrouw heeft geen zin meer.... raar maja...
ik probeer haar nu "pino" te laten zeggen want het is een rare blauwe vogel af en toe hihi

wel een verbetering is dat mevrouw sinds die ene keer een stukje fruit eten tegenwoordig alles eet! ik at laatst zuurkool en mevrouw kwam vrolijk van mijn aardappels pikken! gelukkig maar een klein stukje want ik weet niet precies wat allemaal wel en niet mag qua eten. ik zat net een broodje te eten en ze ging gewoon op mn hand zitten terwijl ik het broodje vast had. en ze zat lekker van de randjes te eten! ik heb wel het gevoel dat onze band steeds beter wordt! in het begin wilde ze NIETS van me weten en nu wordt dat al steeds minder! tot gauw x nicole

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #11 Gepost op: oktober 29, 2006, 00:57:44 am »
vandaag heeft cor veel gevlogen, ze had haar oude plekje aan het raam ook weer gevonden hihi
daar komen ook snel foto's van. ze zit dan lekker naar buiten te kijken, naar wat is mij een vraag, maar goed ze vermaakt zich prima...
volgens mij is ze ook een beetje in haar  :-[ broedtijd ??? want als mijn vriend heel intensief met haar aan het spelen is gaat ze met dr kont omhoog zitten!  cheesy2
en zit ze helemaal in trans, ik probeer er nog wel een foto van te maken... maar ze is dus HELEMAAL verliefd op hem.. zit ik ernaast!!  >:D HE DAT IS MIJN VENT ! !  cheesy2

vanwege te weinig ruimte heb ik mijn foto's van msn naar mediamax moeten verhuizen, dus het kan zijn dat er hier en daar een foto mist... maar ik ben er nog mee bezig... tussen het leren van mn tentames, het runnen van het huishouden en het verzorgen en spelen met cor! pfff

bye bye kuss nicole

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #12 Gepost op: november 04, 2006, 01:16:24 am »
hoi hoi daar zijn we weer even, ze zit op mn schouder dus ik mag typen  :)

ik heb de laatste dagen eens wat filmpjes gemaakt, dit omdat ik het zelf ook geweldig vind om filmpjes van anderen te zien

komen ze

Spelen met muntjes
Cor doet enthousiast
VERWIJDERD, ZIE VOLGENDE POSTS!

het is wel aan te raden het geluid iets zachter te zetten als normaal, anders hoor je mij er zo doorheen tetteren...  :-[

tot snel

groetjes van ons !
« Laatst bewerkt op: november 06, 2006, 18:42:28 pm door 180sonic »

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #13 Gepost op: november 06, 2006, 17:28:42 pm »

het gaat nog wat langer duren, zoals ik vorige week alles van mn msnspace moest halen moet ik nu weer alles van mediamax halen....  :seestars: word er  :-X van....

hoi daar zijn we weer, ik heb vandaag alle filmpjes die ik heb omgezet naar wmv files. die kunnen de meeste mensen openen!
en ik het de originele, de 3gp files, ook geplaatst voor het geval dat de wmv het niet doet bij iemand.
dus alle filmpjes staan er dubbel  :seestars: wat een karwei is dat! en cor natuurlijk heel de dag enthousiast vliegen en roepen...
pfff moeilijk om dan je hoofd erbij te houden!
ik zal de filmpjes plaatsen als ze eindelijk geupload zijn.... dat duurt zooooo lang....

tevens kan ik jullie vertellen dat cor sinds gister een plf-oma heeft  :)
tot snel! bye bye
« Laatst bewerkt op: november 06, 2006, 18:22:21 pm door 180sonic »

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #14 Gepost op: november 06, 2006, 19:51:21 pm »
voila la lumiere (ik heb ze allemaal gemaakt met mijn mobiele telefoon dus de kwaliteit is niet om van te  :yahoo:)  cheesy2

Cor speelt met muntjes 48 sec
Aanvallen op camera 25 sec
Zonnepitten 52 sec
Cor met ray 1 min 20 sec
Cor is enthousiast 1 min 44 sec
Cor op het toetsenbord 1 1 min 28 sec
Cor op het toetsenbord 2 1 min 19 sec
Cor zit lekker 2 min 07 sec ( hier kan je de hele speeltuin goed zien! )
Cor zit te eten in de speeltuin 1 min 02 sec

« Laatst bewerkt op: november 07, 2006, 14:43:52 pm door 180sonic »