Auteur Topic: Dagboek van Cor  (gelezen 16855 keer)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: Dagboek van Cor
« Reactie #15 Gepost op: november 07, 2006, 14:40:05 pm »
hallo allemaal,
ik ben er weer...
leuk he al die filmpjes van mij
hier zijn er weer 3, die zijn van vandaag!
doei doei Cor

cor de perforator 40 sec.
cor en de muis 35 sec.
cor en het colablikje 43 sec.
cor en de knijper 2 min 09 sec

ja ze zijn weer leuk geworden!

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #16 Gepost op: november 08, 2006, 16:20:11 pm »
hoi hoi
we hebben weer nieuwe! al vind ik het nog steeds moeilijk want op de goeie momenten staat de camera niet aan...
dus die missen we dan weer... maar ik blijf de allerdaagse dingen filmen, net zolang tot er wat leuks gebeurd.
vandaag ging ze voor het eerst trapje af woohoo
hier zijn ze
cor knabbelt aan het nieuwe touw! zelf trapje af, de nieuwe knijper en gooien met muntjes
aan het spelen met het belletje
cor houdt van mijn sieraden!!

dat filmpje van mijn sieraden, ze is helemaal gek op alles wat glimt!! vandaar denk ik ook dat met de muntjes!
groetjes nicole en cor natuurlijk

ja hallo mag ik ook nog wat zeggen  :angry: het is MIJN dagboek
ik wilde even zeggen dat ik doe opstappen op nicole haar schouder, maar alleen als ik boven op de kooi zit!
lief he?  :-[ en dat van die sieraden, ze zijn wel mooi maar als ze haar arm beweegt maakt dat zo'n geluid als van mijn belletje en dat is wat ik er
zo leuk aan vind!!  :) :-[
bye bye tot snel Cor

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #17 Gepost op: november 10, 2006, 16:06:30 pm »
hoi hoi
daar ben ik weer, vandaag heeft nicole mijn hele kooi schoongemaakt. ik vond het wel een beetje raar hoor, ik moest verplicht op de speeltuin zitten,
niet dat ik dat erg vind maar ik moest haar wel in de gaten kunnen houden!! en dat was wel nodig ook want toen ik in mn kooi kwam hingen alle stokjes ergens anders  doh
dus moest ik helemaal zoeken waar alles was!  WTF maar goed, ik heb alles ondertussen weer gevonden al hangen mijn water en etensbak wel helemaal beneden  :o
nicole zegt dat ik me dan niet zeer kan doen, ik vind het maar gewoon ver lopen!  :angry:
maar mijn kooi is weer schoon  :yahoo:
bye bye Cor

hoi allemaal,
binnen kort weer nieuwe foto's,
ik heb de kooi expres opnieuw ingedeeld omdat mevrouw zich ophangt aan haar voeren water bakjes!  :S het bakje heeft er een zitstokje voor, en die zit met 2 balkjes vast aan het bakje, ertussen zit dus een open ruimte, en de afgelopen dagen vond mevrouw het leuk om vanaf onder het bakje via dat kleine gaatje naar boven te klimmen, dat gaat natuurlijk nooit passen dus elke keer als ik het zag schrok ik met rot omdat ze dat bijna klem zat. gelukkig is het nooit zover gekomen, maar ik was wel bang om op een dag thuis te komen en haar hangent in dat gaatje te vinden!
dus ik heb de bakjes veel lager gehangen, zodat ze er alleen via de bodem onder kan kruipen, maar als ze dan in dat gaatje kruipt kan ze nog staan op de bodem. dus hopen dat ze het zo afleerd!
groetjes en tot gauw nicole

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #18 Gepost op: november 14, 2006, 17:50:09 pm »
hoi hoi
hier weer een update-tje van mij
ik heb net gehoord dat we met de kerst een weekendje weg gaan  :yahoo:
ik heb er zin in! hoef gelukkig niet in te pakken  :) terwijl nicole nu al loopt na te denk wat ze mee moet nemen.
het is een heel lang weekend, van vrijdag tot woensdag, vandaar dat ik mee mag!  woohoo
ik heb nicole gevraagd of ze haar laptop ook mee kan nemen zodat ik jullie met de kerst nog wel op de hoogte kan houden
hier nog een fotootje van vanmiddag, filmpjes morgen zegt nicole, want ze heeft het nogal druk  :CENS

bye bye groetjes Cor
« Laatst bewerkt op: november 27, 2006, 16:38:55 pm door 180sonic »

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #19 Gepost op: november 18, 2006, 16:43:49 pm »
hoi allemaal,
hier weer een filmpje van cor
cor speelt met een pen

ze is de laatste dagen nog al aan het aandacht trekken, terwijl ze er de hele dag uit mag, behalve als we gaan eten,
en dan gebeurd het he, rare truken beetje schreeuwen. hier wat foto's,

ik probeer het schreeuwen zoveel mogelijk te negeren, dat is best moeilijk, maar anders blijft ze bezig natuurlijk!

had nog een lieve foto gemaakt met mn telefoon,

tot gauw doei doei
« Laatst bewerkt op: november 27, 2006, 16:35:20 pm door 180sonic »

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #20 Gepost op: november 22, 2006, 16:46:59 pm »
hoi hoi daar ben ik weer,

ik ben vandaag flink in de maling genomen!  :angry: nicole had de speeltuin schoon gemaakt, dus ik erna vrolijk spelen,
wil ik aan mijn belletje rinkelen, doet ie t niet ! ! !  ???  :angry:  :CENS  :angry:
dus ik kijk naar beneden, zit er een wc rolletje om het belletje heen! !  :angry: dus hij rammelt niet, omdat ie in dat rolletjes zit...
dus moest ik helemaal klimmen en klauteren om dat rolletje weg te krijgen!!!  :angry:  dus ik ontdekte dat ik via het deurtje van
mijn kooi het touwtje waar het belletje aan hangt zo uit het wc rolletje kon trekken!  doh dus ik dat gedaan en weer naar boven geklommen,
en ik heb lekker flink zitten rammelen!!  :yahoo:  dat gebeurd me geen tweede keer!!  tongue2

bye bye Cor.

het was echt zo grappig, je zag haar gewoon denken "he hoe kan dat nou ? " en dan naar beneden kijken en het wc rolletje zien
helemaal naar beneden klauteren en een manier zoeken om bij dat rolletje te komen... maar ze heeft het voor elkaar nu en dat heb ik geweten ook!!

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #21 Gepost op: november 26, 2006, 19:50:52 pm »
hoi hier weer even een post van nicole,
we waren vandaag de gehele dag niet thuis, waren bij mijn vader op visite,
toen we thuis kwamen mocht cor gelijk los, en wat gebeurd er:
ze klimt op ray zijn hand en heeft zeker 5 minuten lang helemaal in trans gezeten, kont omhoog en hele kleine oogjes,
oftewel "ik wil wippie doen ! " dr kontje was ook helemaal dik, en rood, terwijl het normaal zacht rose is en bijna niet zichtbaar!
 :hart: toen ray haar op haar stokje wilde zetten zat ze echt goed vast aan zn vinger, ze hield zich echt goed vast,
ze was zo ver in trans dat zelfs ik heel even over haar rugje kon aaien!  :yahoo: was echt helemaal super!
voelde echt zo zacht! ze zit nu in de sppeltuin, beetje met dr muntjes te gooien,
ze zit al dagen te babbelen en vrolijk te fluiten, heerlijk, mevrouw heeft lente kriebels  :)
hier kan je lezen over de vorige dagen eitje?
ik begin nu nog harder te twijfelen of ze niet een ECHTE parner nodig heeft...
ze is helemaal  :hart: op ray, dus ik denk niet dat ze een andere vogel zal accepteren, en ik wil ook dat risico niet lopen,
maar toch vind ik het ergens een beetje zielig...
maar goed, het was dus voor mij een hele ervaring!

groetjes nicole
« Laatst bewerkt op: november 27, 2006, 16:57:03 pm door 180sonic »

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #22 Gepost op: november 27, 2006, 17:04:35 pm »
hoi hoi hier weer een update,
ik heb vandaag weer geprobeerd om mevrouw in bad te krijgen...

nope niet gelukt... mevrouw is echt een viezerik!  cheesy3
maar goed, ik erna een boterhammetje eten.. en ja hoor ik heb cor nog nooit zo enthousiast naar mij toe gezien!
ze vloog naar me toe en ging gewoon OP het brood zitten wat ik in mn handen had!  :o
dus ik haar op het bureau gezet, waar ik aan zat. en hup daar zat mevrouw weer pontifikaal boven op mn boterham doh
dus ik heb haar op de speeltuin gezet, en gelijk vloog ze op mn hand, lekker dicht bij dat heerlijke brood!  cheesy2
dus ze zat verheerlijkt te kijken naar hoe ik mn brood zat te eten,  toen ik klaar was, en het brood dus op was, was mevrouw  >:D
in mn vingers bijten!!  :cry: maar het bordje stond er nog... en ja hoor, mevrouw heeft toen maar de kruimels gegeten, bij gebrek aan beter waarschijnlijk!

ik had kaas op mn brood dus er lagen alleen kruimels gelukkig, anders mag ze het niet van me, ben veel te bang dat ze ziek wordt!

toen ging ze weer lekker spelen in de speeltuin, ik heb nog wel even wat foto's geschoten ivm "eitje?"
groetjes nicole

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #23 Gepost op: december 04, 2006, 17:25:42 pm »
hoi allemaal  :a036:
daar ben ik weer! wisten jullie dat ik sinds kort een filmster ben  :cool: nicole heeft van ray alvast voor haar verjaardag een webcam gehad,
nu wordt ik bijna de hele dag door gefilmd!!  woohoo kunnen jullie fijn meekijken, hier is de link naar mijn webcam
veel kijk plezier!
groetjes Cor  :cool:

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #24 Gepost op: december 08, 2006, 16:25:51 pm »
hoi allemaal, weer een kleine update, vandaag kwam ik thuis van school en zag mijn vriend met een  bye2 gezichtje, dus ik vragen wat er was,
hij had cor er uit gelaten toen ik net weg was naar school. cor gelijk helemaal  :P :yahoo: :cool: :a036: dus door het dolle heen, en heeeeeel erg druk,
maar goed, na ongeveer een half uurtje te spelen was het tijd om weer naar binnen te gaan want ray moest nog wat belangrijk werk doen op de pc, en daar moet ie zn hoofd bij houden.
dus cor naar binnen, blijkt dus dat ze sinds dat moment, totdat ik thuis kwam  :angry: >:D :stink: tongue2 :angry: heeft gezeten, oftewel schreeuwen en krijsen geblazen...
waarom is mij de vraag, maar goed. ray vertelde mij dat, dus ik heb cor, inmiddels doodstil was natuurlijk  ::) mee genomen naar de keuken voor een grote schoonmaak beurt. dit doe ik normaal als ze buiten is aan tafel.
in de keuken was mevrouw nog steeds  ::) ik de voerbak eruit gehaald en het waterbakje van de bodem geschraapt want die had mevrouw in haar  :angry: naar beneden gegooit. ze bleef alles muisstil observeren. ik de onderbak eronder uit gehaald en geleegd, afgewassen, nieuw zand er in, waterbak verschoon en nieuw water erin, voer ververst, en mevrouw had nog geen boe of bah gezegt. dus ik dacht, nu we hier toch zijn, DOUCHEN!! , de planten spuit gevuld en kijkend naar de andere kant van de keuken een regenbui veroorzaakt boven de kooi..  :) "hier en daar een plaatselijk buitje"  :) maar goed, mevrouw vind dat nog steeds niets, maar was wel helemaal doorweekt, nog steeds geen reactie. ik liep even de keuken uit om keukenrol te pakken om de tralies af te drogen. hoor ik daar een heel zielig piep piep.. dus mevrouw was direct zielig!  ;D ik de tralies afgedroogd en de kooi weer op de onderbak gezet. ik doe het deurtje open om het voer en waterbakje er in te hangen, steek eerst mijn vinger uit naar cor, want normaal gaat ze dan opzij zodat ik erbij kan, maar deze keer stapte mevrouw, heel zielig, op mijn vinger! dus ik haar terug laten stappen op haar stok en het nog een keer proberen, en weer zat ze heel lief op mn vinger  :hart: zal wel zijn omdat ze zo "zielig" was na het douche, maar was wel een  :hart: voor mij! uiteindelijk voer en waterbakje erin en klaar is cor. heb haar toen weer terug meegnomen de kamer in, en daar zitten we nu al zo'n 20 min. mevrouw is druk aan het poetsen en heeft nog geen priet laten horen...
het is dus weer heerlijk vredig hier... waarschijnlijk moet ik keelpastilles kopen voor cor, tenminste dat zei ray, ze zal haar stem wel kwijt zijn na deze middag...  doh

dat was t weer, groetjes nicole

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #25 Gepost op: december 11, 2006, 01:15:26 am »
hallo allemaal, vandaag heb ik flink buiten gespeelt was echt  :thumsup: alleen dat rare ding in de hoek, lijkt wel een boom, maar er zitten lichtjes is die aan een uit gaan...
raar gezicht al kan ik uren naar kijken vanaf de leuning van de bank! ik heb stiekem in de wandel vanmiddag gehoord dat ik een nieuw huisje krijg...
ik weet niet of ik daar wel zo blij van word... maar goed we zien het wel.
dit weer even voor nu ik ga slaapies doen! truste en een dikke kus! Cor

hoi hier ook een mini update van mij. ik heb gister wat foto's uitgewisseld met mijn vader en ik kwam ineens deze tegen

toen was Cor net bij mijn vader, hij staat hier in de keuken. nog steeds is de favoriete landingsplaats van cor op je hoofd, of net aan je eerste haartjes op je voorhoofd.
wat ray niet zo zeer kan waarderen, die heeft al niet zoveel haar meer daar  :) maar goed...

na druk overleg tussen ray en mij zijn we toch een beetje tot een overeenkomst gekomen, ik meer dan hij doh , maar goed  :)
cor gaat met de kerst nog mee in haar eigen kooitje anders moet ze 2x verhuizen, want de nieuwe kooi is te groot om mee te nemen,
en na het kerstweekend wordt het verhuizen voor mevrouw! ik weet nog niet hoe ik het aan ga pakken om haar te laten wennen
maar ik neem aan dat jullie daar vast wel goede ideën over hebben voor mij  :-[  ;D we hadden gelijk al de kooi gevonden die het moet worden,
aangezien ik niet veel anders hoor hier als "ferplast" kooien, is hij iig van ferplast, we hadden de optie tussen 2, de pagoda en de manila
hieronder een foto van de 2 kooien,

de linker is de manila en de rechter de pagoda, je ziet het het zijn dezelfde alleen in een andere maat.
we hebben uitgemeten en op de plek waar hij komt te staan, op tafel, waar de oude nu ook staat, hebben we ongeveer 60cm totdat de lamp begint,
de pagoda is 45 cm hoog en de manila is 65 cm hoog, een hele discussie hier dus, ik dacht die 65 cm is incl dakje en die komt naast de lamp uiteindelijk dus
zal de kooi onder de lamp 60 cm zijn, precies goed dus, ray was daar minder blij mee, maar vond de pagoda te klein, ik ook, dus wordt het toch de manila,
kosten 79 euries... maar goed dan heeft ons mevrouwtje een groter nieuw huisje,
het kooitje waar ze nu in zit, is al 2dehands, die is toen snel gekocht ergensdoor mn papa, en is zeker aan vervanging toe! en ik merk de laatste tijd hele rare
dingen en daar wordt ik niet geruster op. spijltjes die zijn afgebroken aan 1 kant, of waar de witte laag er af is, en de tralies zijn te flexibel,
Cor drukt zo haar koptje tussen een paar spijltjes door  :S , en ik zou het niet op mn geweten willen hebben dat ik thuis kom en dat ze overleden is omdat ze met haar kopje
vast zat tussen de spijltjes!!!  :cry: NOOIT! dus vandaar allemaal... pff heel verhaal maar goed, na de kerst dus kerstfoto's van cor haar eerste vakantie, en van haar nieuwe huisje!
en ondertussen is het opletten geblazen of mevrouw zich niet weer tussen de tralies kruipt!
groetjes dikke knuffel en weltruste nicole
« Laatst bewerkt op: december 11, 2006, 01:21:38 am door 180sonic »

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #26 Gepost op: december 14, 2006, 16:09:32 pm »
nou we hebben vandaag tussen de telefoontjes en visite door even de nieuwe kooi van cor opgehaald, wat een enorm ding zeg! ik de winkel zag hij er veeeeeel kleiner uit!  cheesy3 maar goed, niet erg hoor, alles voor cor natuurlijk!! het de nieuwe kooi direct ingericht en op tafel gezet, zodat cor alvast van het uitzicht kan genieten, en wie weet roept het wel een beetje nieuwsgierigheid op, en gaat ze een keer op ontdekkingstocht... ze mag er alleen nog niet in wonen, want ze moet in haar oude kooitje mee op vakantie, die nieuwe is veel te groot voor in de auto. we gaan met zn 5en, ray ik cor en 2 vrienden van ons, in 1 auto, dus dat gaat nooit passen met die grote kooi! maar goed als dat weekend om is zal ze moeten verhuizen, heb alleen nog geen idee hoe ik dit aan moet pakken, en jullie blijkbaar ook niet, want ik heb nog geen reacties gehad..  :(
hier de foto's, moet je kijken wat een verschil in ruimte, ik denk dat de nieuwe kooi zeker 2x zo groot is als haar oude kooi!

groetjes nicole en cor!

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #27 Gepost op: december 15, 2006, 23:42:42 pm »
Hoi allemaal, de drukte is weer achter de rug. Mn verjaardag is weer geweest en heb vandaag extra aandacht aan cor besteed! Heel het huis is versiert met kerstdingen en op een of andere manier zijn er maar enkele dingen die aandacht krijgen van cor. Ze komt niet in het kerstdorp en niet in de kerstboom (nep). Maar voor de rest vind ze alles wel geinig. Dus ik ben vandaag met de camera achter haar aan gesjokt en heb wat leuke plaatjes kunnen schieten!

Ik vind dit toch wel de schattigste!

Vandaag ook maar een beetje een beginnetje gemaakt met haar nieuwe huis, gister had ze al een beetje gelopen over het dakje, maar ze vond alles nog eng. Ik heb hem nu ook staan naast haar kooi op een stoel. Zodat ze hem de hele dag kan zien!
Toen we vnvnd thuis kwamen mocht ze gelijk naar buiten en nieuwsgierig dat ze was , ze zat zo weer op het dakje!! Dus dat gaat al beter, ik aan ray vragen of hij wilde kijken of hij haar naar binnen kon lokken zodat ze een beetje rond kon kijken. En dat lukte!
Mevrouw ging lekker bij de spiegel zitten, die is veeeel groter als haar huidige spiegel maar ik weet niet of ik haar oude spiegel moet houden of gewoon een nieuwe kan ophangen ( tips anyone ??? )
maar goe.. ze zat dus lekker op het bovenste stokje en een beetje in t rond kijken. Maar toen wilde ze weer naar buiten, kon ze de uitgang niet vinden doh dus mevrouw belandde in paniek op de bodem! Ray heeft haar naar buiten moeten halen, en daarna is ze snel naar haar oude huisje gegaan, en is lekker gaan poetsen daar. Ze zit nu een beetje te dommelen, die valt zo in slaap dus.
Hier een foto van cor in haar nieuwe kooi bij haar nieuwe spiegeltje!

Ik heb nog een foto gemaakt van de tierips waar ze haar hoofdje tussen propte!

Maar dat gaat niet meer gebeuren nu!! woohoo

Heb ook nog wat nieuwe filmpjes,

Een balletje op de kooi

Cor aan het zingen in de speeltuin

Cor speelt met pen in de speeltuin

Groetjes nicole en Cor
« Laatst bewerkt op: december 30, 2006, 19:35:33 pm door 180sonic »

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #28 Gepost op: december 17, 2006, 23:56:59 pm »
hallo iedereen
lang geleden he! ik ben ook zo druk bezig, ik heb vandaag lekker een tochtje gemaakt over en door mijn nieuwe kooi
is echt helemaal  :good: maar goed, nog niet zo  :thumsup:  ;D mijn spiegeltje moet er nog in en er moet ook nog water en trosgierst in en dan ben ik weer helemaal gelukkig!
nog heel even en dan gaan we met zn 5en lekker op vakantie.. ik ben benieuwd hoor! misschien zie ik nog eens iets  cheesy2 nee hoor ik zie hier genoeg
ik heb gister de kerstlampjes aan t raam ondenkt! geweldige dingen, zijn net trapjes je kan zo klauteren.. maar waarschijnlijk mag dit niet want ray kwam mij gelijk halen!  ;D
maar het was wel leuk!

ik zat op de leuning van de bank en toen zag ik EEN HEEL MOOI PARKIETJE en dat was wel even vreemd hoor, maar goed ik heb uiteindelijk ondenkt dat ik dat zelf ben  doh
ja, ik dacht al, dat kan toch niet nog zo'n mooi parkietje! zat ik dus in een kerstbal te kijken  shootme

morgen zal nic de fotos plaatsen van mijn tochtje door mijn nieuwe huisje!

groetjes Cor  :-*

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #29 Gepost op: december 19, 2006, 13:26:02 pm »
het is alweer een tijd geleden dat ik t hier over gehad heb, dat komt ook omdat het minder geworden is.
cor was nogal  :hart: en zat om de haveklap met dr kont omhoog! vandaag was het weer zover, na ongeveer 14 dgn niets :)
ze zat op haar stokje, met het spiegeltje te spelen, daaronder hangt het belletje, ze was zo bezig dat het belletje op haar rug belandde en daar bleef hangen
en JA HOOR kont omhoog en piepgeluidjes maken!  ;D nou ik ben benieuwd wat voor kipjes daarvan komen  :)
die zullen wel een hoop herrie maken  ;D zal vanmiddag die foto's van dr nieuwe kooi eens plaatsen!
groetjes nicole