Of ik heb iets gemist...maar waarom maak je de kooi schoon met vogel er in? ( heeft ze weer een nestje of is ze niet gewiekt? )
Elke aga wil zijn kooi verdedigen, zeker een popje die met regelmaat nestjes heeft.
Als je mijn verhaal, hoe ik aga's train, goed leest, valt je meteen op dat ik nooit begin in de kooi, ,maar altijd heel ver van de kooi vandaan met trainen.
Dat is niet voor niks natuurlijk, een vals agamonstertje is niet te hanteren in de kooi, die moet eerst ver van de kooi gaan leren hoe ze zich moet gedragen.
De kooi gesloten houden, wie word daar gelukkig van? Niemand, jij niet en de vogel al helemaal niet.
En haar een paar weken rust geven...daar los je het bijten echt niet mee op.
Een vogel een oplawaai kopen, tja ik geef toe dat ik dit vroeger ook wel eens deed, wanneer ze mij zo hard beten.Â

De lieve knuffels die ik nu heb, Pino, Blue...waren vroeger echte secreten die niks anders deden dan bijten, aanvallen en saggerijnig zijn.
Je zou ze nu eens moeten zien, ze zijn nu zo lief, met hun aga-kuren, want die houden ze wel, alleen is het agressieve eruit, ze weten nu hoe we met elkaar omgaan en dat bijten daar niet bij hoort.
Het is aan jou hoe je er mee omgaat.
Wanneer je je vogel het opstappen wilt leren, moet je het bijten inderdaad negeren en gewoon stug doorgaan. Dat zo'n bijt pijn doet, weet ik, ik ben ook door eigen en andere agressieve kipjes tot hard bloedens toe gebeten.
Ik heb ooit eens iemand hier op het forum geholpen, die had ook zo'n kreng, ze beet me 4 keer keihard, daarna niet meer omdat ze doorkreeg dat dat bijten mij niks uitmaakte en dan houden ze er mee op.
Lees mijn topic nog eens door, succes verzekerd als je het op de goede manier doet,Â

Wieken, trainen, aan de slag.Â