Auteur Topic: Beuken met zn snavel  (gelezen 1779 keer)

Patyar

• Gast
Beuken met zn snavel
« Gepost op: september 05, 2006, 13:45:35 pm »
Dior beukt heel hard met zn snavel tegen zn stok en ik word dan boos op m want straks breekt zn snavel. Kent iemand dit? En wat kan ik er tegen doen? Stel dat zn snavel wel breekt wat moet je doen dan? phoehhhhhh moet er werkelijk niet aan denken...  :cry:

babalou

• Gast
Re: Beuken met zn snavel
« Reactie #1 Gepost op: september 05, 2006, 13:50:32 pm »
ik denk dat je het in ieder geval moet negeren,misschien is het aandacht trekken :CENS

Patyar

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 05, 2006, 13:55:56 pm »
ik denk dat je het in ieder geval moet negeren,misschien is het aandacht trekken :CENS

Zat ik ook aan te denken Clau, want iedere keer roep ik naar m dat hij op moet houden dus AAND8!!! Maar het gaat echt heel hard en als ik niets doe breekt ie m misschien echt???

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 05, 2006, 15:50:32 pm »
Hij zal het heus niet zo ver laten komen dat zijn snavel er van breekt. Als jij ergens op timmer ga je toch ook niet expres door totdat je arm breekt! Maar als jij ga gillen tegen hem: Hou op. Dan zal hij dat als aanmoediging zien.
Precies hetzelfde als een van je andere gaaien die schreeuwt.

Patyar

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 05, 2006, 15:54:56 pm »
die schreeuwt nog zelden hoor cor, gelukkig...

Maar idd het werkt zo ik weet het, maar ik zal eens filmen als hij het doet, je schrikt echt!!!

fkbmac

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 05, 2006, 15:56:35 pm »
Dior beukt heel hard met zn snavel tegen zn stok en ik word dan boos op m want straks breekt zn snavel. Kent iemand dit? En wat kan ik er tegen doen? Stel dat zn snavel wel breekt wat moet je doen dan? phoehhhhhh moet er werkelijk niet aan denken...  :cry:

Hallo,

Vervelende zaak dat harde beuken op de zitstok. Ik denk niet dat de snavel snel breekt...maar je weet nooit.

Negeren, dat in ieder geval, sterker nog... zodra Dior begint te beuken gelijk uit zijn zichtveld verdwijnen, dus niet alleen hert gedrag negeren maar ook de vogel negeren.

Wat te doen als de snavel breekt..... ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat men het gebroken gedeelte er weer in zou kunnen lijmen. Voorzover ik me herinner hebben ze dat bij een papegaai die in een kooi met verticale tralies naar beneden gegleden was en daarbij zijn snavel beschadigde gedaan. Maar ja.... als je papegaai daarna weer gaat beuken...

Als negeren niet helpt zou je eens kunnen overwegen de zitstokken met touw te omwikkelen. Waarschijnlijk wordt het touw er wel erg snel weer vanaf gesloopt.... maar wie weet. Misschien ook wordt hij door dat touw zoveel afgeleid dat hij het beuken helemaal vergeet. (wishfull thinking) wellicht kan men het touw ook met een niet giftige lijm vastmaken op de zitstok. (geen idee wat voor een lijm). Of de zitstok met ongeverfd leer bekleden.

Anders de zitstokken gewoon verwijderen en voorlopig op dikke touwen laten zitten. Misschien dat Dior na een weekje ook dat gedrag afgeleerd heeft.

In ieder geval succes gewenst... ben me benieuwd hoehet afloopt.

Groet,

fkbmac

Patyar

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 05, 2006, 15:59:37 pm »
bedankt, dat van die touwen klinkt goed, hij doet het alleen op zn speeltuin.

Cosch

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: september 05, 2006, 16:07:22 pm »
Die touwen is een goed idee!  :thumsup:

die schreeuwt nog zelden hoor cor, gelukkig...

Oh gelukkig! Het was ook meer als voorbeeld, dat het ook zo werkt met schreeuwen.

(heb je het zo gedaan, zoals we op de MSN over hadden gesproken? Negeren en belonen?)

Patyar

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: september 05, 2006, 16:51:58 pm »
(heb je het zo gedaan, zoals we op de MSN over hadden gesproken? Negeren en belonen?)

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!!!!!!!! gaat dus steeds beter!