Auteur Topic: Gaat de gaai steeds mee?  (gelezen 2783 keer)

Canis Lupus

• Gast
Gaat de gaai steeds mee?
« Gepost op: september 12, 2006, 20:44:37 pm »
Ik vroeg me af of er buiten de enkele gelukkige, gekende gaaien hier op het forum ook nog andere mensen hun vogeltje mee nemen bij de slager (waar hij steeds een stukje kaas krijgt), bij de grootouders, bij vrienden, op wandel, etc...  Wat zijn jullie ervaringen dan?  Schrikken ze ook vaak van plotse bewegingen/geluiden onderweg? 

TWEETY

• Gast
Re: Gaat de gaai steeds mee?
« Reactie #1 Gepost op: september 12, 2006, 20:52:28 pm »
hoi jurgen,
ik veronderstel dat je tweety  bij de gelukkige gekende gaaien rekend ? :)
maar ondanks ik heel veel met haar onderneem(dank zei vivke ;) )
moet ik toch steeds opletten, ze schrikt ook nog van alles hoor.
maar ik hou daar gewoon rekening mee.
altijd zorgen dat je ze goed vast houd, en vermijd drukke straten met veel verkeer.
maar mijn ervaring leert mij dat hoe meer ik onderneem ,hoe zekerder dat ze wordt.

qliqi

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 12, 2006, 20:54:41 pm »
ik probeer er steeds eentje mee te nemen als ik bv naar de tweedehandszaak, het tuincentrum of op familybezoek ga. Vier tegelijk is me nét iets teveel en ben niet echt een type voor een papegaaienbuggy of zo,

Wel is het zo dat des te meer je er met ze uitgaat, des te beter zullen ze bij je blijven zitten. Hoe vaker je het doet - des te minder het gefladder dus. ik heb dat langzaam opgebouwd trouwens. Eerst op plekken waar bijna niemand komt en geen auto's of ander verkeer een gevaar kunnen vormen voor de van schrik weggefladderde vogel...

Nu ik sinds maart in een huis met een tuin ben getrokken ben ik daar wel wat zuiniger in geworden moet ik toegeven.... ik zet ze nu wat vaker buiten ipv met ze de straat op te gaan. Beetje gemakzucht en luiheid mijnerzijds
« Laatst bewerkt op: september 13, 2006, 11:50:41 am door qliqi »

giggles

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 12, 2006, 21:45:54 pm »
Ik neem ze vaak mee, maar ik probeer vanaf nu ze voor het donker weer thuis te hebben, want ik merk dat ze dan angstiger en onrustiger zijn.
Voor de rest vinden ze het allemaal wel best. Je moet wel altijd goed op blijven letten natuurlijk.

Cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 12, 2006, 22:08:56 pm »
Sluit me helemaal aan bij de rest. Hoe vaker je ze mee neemt hoe beter het gaat.
Ik neem ze niet mee naar de winkel. Over die drempel ben ik nog niet.
Wel neem ik ze vaak mee naar mijn ouders. Naar andere die papegaaien hebben. Naar het bos of naar zo'n wandel dag!

Gaat heel goed!

Offline tommy-z

• NOP Sponsor
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • japie en Bowy.
« Reactie #5 Gepost op: september 12, 2006, 22:19:25 pm »
wij nemen japie ook veel mee naar buiten.
hij schrikt wel eens van iets maar ik heb geleerd dat je hem met je duim op zijn pootjes beter op je hand kan houden.
hij wil het liefst op mijn schouder maar dan heb je minder controle.
hoe meer je onderneemt hoe rustiger hij wordt .
en hij kan ook meer mensen en dieren ontmoeten dan binnen.
zoals al gezegd is   begin met kleine stukjes te lopen en dan steeds een stukje verder.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #6 Gepost op: september 13, 2006, 00:14:36 am »
langzaam opbouwen ,jurgen elke keer een beetje meer

en euh..... doe het rustig,rome is ook niet op één dag gebouwd
succes ermee

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #7 Gepost op: september 13, 2006, 00:43:40 am »
Langzaam opbouwen dus. En ik begrijp dat je overal voor moet oppassen, op straat, druk verkeer, bruggen, sloten, roofvogels etc.
Maar wat ik me nu al een tijd afvraag, hoe zit dat als je een hond tegenkomt?
Springen die honden dan niet tegen je op als je een gaaitje vasthoudt? Schrikt gaaitje zich niet een ongeluk van langskomende, blaffende honden? Als je gaai dan op de grond komt...honden zijn toch ook jachtdieren.......brrrr.
Dus modernemensenmetpapegaaien hoe zit dat met honden? ???

Cosch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: september 13, 2006, 06:56:41 am »
Ontloop ik zo veel mogelijk. Ik vind honden eng als ik met de vogels loop. Ben zelf niet bang voor honden!
Daarom ga ik bijv naar een bos waar geen honden mogen komen. En op zo'n papegaaiendag houd ik ze angstvallig in de gaten.
En Zoals ik al zei loop ik nog niet met ze op straat, zomaar. Dus dan kom je ze ook niet zomaar tegen!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #9 Gepost op: september 13, 2006, 08:43:09 am »
bij de buren is een hond en als ik langs ga,houd ik flip goed vast ,de hond springt wel op en flip beziet hem vanuit de hoogte met een air van "je kan er toch niet aan"
maar los laten of ergens opzetten doe ik bij de buren niet,lekker veilig bij het vrouwke
en op de camping valt het mee

Tommy

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: september 13, 2006, 11:49:00 am »
Ik neem ze vrij veel mee en ook naar veel verschillende plaatsen. Ook tommy die wildvang is is nu niet meer bang. Hoe meer je ze dingen laat meemaken hoe minder bang ze zijn. Als hij meegaat naar de winkel zit hij op t wagentje en rijdt bij de kassa zelfs mooi op de lopende band mee tussen de boodschappen ;D

Honden pas ik wel mee op, maar hoewel Tommy meestal mee gaat de honden uitlaten heb ik nog nooit een probleem gehad met springende doggys.

Met de vopgels die minder gewend zijn (Pepper en Gino) zoek ik wel rustiger plaatsen op, maar door thuis te blijven gaat de angst zeker niet weg ;)

qliqi

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: september 13, 2006, 11:54:16 am »
Dus modernemensenmetpapegaaien hoe zit dat met honden? ???

Ik heb zelf twee bordeauxdoggen dus daar zijn de papegaaien al aan gewend. De meeste honden valt het pas op als ze fladderen en dat komt weinig voor. Je moet er dus net zo op letten als met kinderen - altijd in de buurt blijven en zelf geen angst voor honden hebben zodat je als het mis gaat en de hond tegen je opspringt je direct in durft te grijpen.

Moet wel zeggen dat ik nog nooit één aggressieve reactie van honden heb gehad - hooguit een overdreven geinteresseerde.

pipo

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: september 15, 2006, 19:35:50 pm »
Hoi,
Wij hebben het ook steeds meer uitgebouwd. Nu gaat de gaai zelfs mee als we de paarden uit het land halen. Hij vindt ze niet eng, eerder andersom als hij weleens met de vleugels wappert :) We wachten nu af  of ie gaat hinnikken. cheesy2 We houden idd een pootje met de duim vast. Vond ie in het begin niet leuk, nu weet hij niet beter. In de auto vindt hij ook erg leuk.
groetjes

micheline

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: september 16, 2006, 20:55:27 pm »
mijn coco gaat zoveel mogelijk mee. Elke dag naar het park samen met de hond. Daar treffen we meestal andere honden  4 à 5) en hun baasjes. Die honden zijn met elkaar bezig en bezien coco niet. Ik woon in het centrum van de stad dus veel auto's, wandelen langs een rivier, park, maar ook winkelstraten, terrassen en drukke straten oversteken. Coco blijft rustig. Heb zelfs deze week pamfletten uitgedeeld in cafes en restaurants (verkiezingen in België) en coco ook meegenomen, overal binnen  en buiten. Was gewoon een groot succes. Sommige mensen fluit hij ook liefelijk aan. Hij geniet ervan. Vorige week met hem naar zee geweest en op terras pannekoeken gegeten. Heel leuk, ambiance. Zeker doen. Ze genieten ervan, en hij wordt ook wat vriendelijker voor andere mensen. Geniet soms al eens van aandacht die hij krijgt.

..ingrid..

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: september 17, 2006, 19:07:46 pm »
We hebben op de papagaaien stuif in een opstap touw gekocht.En nu wennen we hem eraan dat hij daarop moet zitten als we de straat opgaan.Het gaat redelijk goed hoor ;).Hij wil nog wel eens naar mn schouder maar dan laat ik m opstappen en zet m weer op zn touw ;D.