Auteur Topic: Chico valt aan  (gelezen 1111 keer)

chantal

• Gast
Chico valt aan
« Gepost op: september 25, 2006, 16:59:34 pm »
Als er mensen bij ons op visite komen en die gaan bij de kooi staan word Chico helemaal bol. En hun handen naar m toen doen moeten ze echt niet proberen want dan valt hij ze echt aan. Ook bijt hij ons als er mensen in huis zijn maar alleen als we hem willen aaien. Eerst dacht ik dat het alleen was dat ie vreemde mensen bijt als ze hem willen aaien maar gister was mijn schoonmoeder er en ik liet hem bij haar opstappen en dat deed hij goed. Maar naar een paar tellen beet hij toch in de hand waar hij op zat.
Ik heb hem meteen in zijn kooi gezet en even aandacht meer gegeven maar een uur later doet ie het gewoon weer. Ik denk ook dat in de kooi doen geen straf voor hem is.
Ik vind dit echt vervelend en ik weet ook niet wat wij fout hebben gedaan en waardoor het ontstaan is. Toen hij nog baby was hebben veel mensen hem pap gegeven en vast gehouden. Heeft iemand tips voor mij.

Cosch

• Gast
Re: Chico valt aan
« Reactie #1 Gepost op: september 25, 2006, 17:55:46 pm »
Ohh wat vervelend.

Ik denk dat Chico jaloers is. Omdat hij bijt als andere mensen aandacht van jullie krijgen in plaats van hij! En als hij alleen met jullie is, er niks aan de hand is.
Een grotere straf dan helemaal geen aandacht meer krijgen is er niet. Dus ik denk dat je negatief gedrag echt moet negeren en positief gedrag moet belonen!
Hij moet leren dat als hij zich netjes gedraagd, het meer op zal leveren dan zo boos doen.

En ik zou voorkomen dat het bezoek bedreigend op hem over komt. Dus recht voor de kooi gaan staan, handen naar hem uitsteken enzo!

Sterkte!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: september 25, 2006, 18:46:29 pm »
Waarom moeten ze ook handen in de kooi steken? Als Sjakko in de kooi zit hoeven vreemden dat ook niet te doen hoor!  :P Buiten de kooi gaat het wel hartstikke goed! Als hij een vreemde bijt zou ik hem wel wegzetten. Op de grond ofzo (of vindt hij dat ook niet erg?).. ;)

..ingrid..

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 26, 2006, 11:50:27 am »
ernie is ook erg fanatiek tegenover "vreemde"terwijl ook hij van heel veel mensen pap heeft gekregen en in divere handen is geweest  :) :).Hij is erg op mij, en als ik idd aandacht geef aan bijv. telefoon wordt tie woest op de telefoon  ;D ;D.Maar ik probeer het zoveel mogelijk te negeren.(wat lastig is hoor).Als er nu mensen zijn die die niet zo goed kent laat ik m maar gaan.Heel soms loopt tie dan naar de mensen toe en gaat dan wel op een afstandje zitten kijken :good:.

chantal

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 26, 2006, 11:53:46 am »
Ze gaan echt niet met hun handen in de kooi hoor dat durven ze niet eens. Als ze maar langs de kooi lopen zet ie al zijn veren op en doet zijn snavel open alsof hij wil bijten. Nee op de grond lopen vind ie ook niet erg geloof ik.  ???

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 26, 2006, 11:54:50 am »
Hoe balen het ook is, grijsjes zijn nu eenmaal snel eenkennig. Hoe vaak je ze ook in iemands handen heb gegeven! Het zit ook in de aard van het beestje!
Aanvallen is dan wel weer een fase verder helaas. Ik zou zorgen dat die mensen geen aandacht aan hem geven en als hij dat doet, dat jij hem ook compleet negeer. Niet naar hem kijken enzo!
Er staan nog meer topics op het forum hier over. De zoekfunctie, vind ze wel voor je! ;)

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #6 Gepost op: september 26, 2006, 12:28:55 pm »
hetzelfde hier met Pika van kleins af aan door iedereen gevoerd ed. Op het moment ben ik de enige die alles met haar kan doen. Lekkers van een ander aanpakken doet ze maar zelden. Idd veren opzetten als iemand langs haar kooi loopt, zelfs als ze los zit. Ze valt niet aan mits andere mensen haar maar niet proberen aan te raken. Kusjes geven wil ze wel aan meerdere mensen  :) Ik hou het er maar op dat ze gewoon eenkennig is zoals zoveel van haar soortgenoten.

gr jeannette