Auteur Topic: Harrisons: compleet of van alles erbij geven?  (gelezen 17489 keer)

Cosch

• Gast
Re: Harrisons: compleet of van alles erbij geven?
« Reactie #135 Gepost op: mei 28, 2006, 23:41:14 pm »
Daarom geef je er ook fruit en groente bij!

En alleen maar eco, zou precies hetzelfde zijn!
Daar geef je ook wat bij!
Bij de harrisosn ook!

Pluisje

• Gast
« Reactie #136 Gepost op: mei 28, 2006, 23:43:10 pm »
Nee, dat is niet gekookt wat ik doe.
Effe 10 seconden magnetron om op te warmen. Werkt prima!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #137 Gepost op: mei 29, 2006, 08:39:18 am »
Ik geef Sjakko van alles bij de Harrisons, gewoon voor de variatie. De ene dag geef ik palmnoten erbij, de andere dag zaad, dan weer Exrtavital, groente en fruit uiteraard wat er voorradig is. Witte rijst als ik het zelf eet, etc. etc.  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #138 Gepost op: mei 29, 2006, 09:07:47 am »
Heb vandaag weer 15 brokjes Harrisons bij Kaya in het bakje gedaan! Heb hem wel weer fruit gegeven!
Maar ben echt benieuwd of hij er weer van eet!  :CENS
Als dat zo is, dan was het wel heel gemakkelijk!  :o

Gr Corina

Tommy

• Gast
« Reactie #139 Gepost op: mei 29, 2006, 10:55:29 am »
Gekookte groente niet goed? ??? Hmmm daar heb ik nog niet eerder van gehoord. Hier krijgen ze rauw en gekookt. Trouwens...10 seconden in de magnetron is niet echt koken, alleen opwarmen ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #140 Gepost op: mei 29, 2006, 11:16:47 am »
Maar dan nog.. met gekookte groenten is ook niks mis hoor.. dat eten we toch zelf ook? :)

Mariell

• Gast
« Reactie #141 Gepost op: mei 29, 2006, 12:03:28 pm »
tsja zit wat in, kweet het ook niet hoor maar meende dat er met bepaalde groente, stoffen vrij komen die niet goed zijn voor een gaai... maar goed, ik zeg al ik heb geen idee....

:)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #142 Gepost op: mei 29, 2006, 12:54:25 pm »
Papegaaien kunnen gewoon met de pot meeten, mits er geen zout in zit.. ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #143 Gepost op: mei 29, 2006, 20:01:43 pm »
Voila!
Gelukt! Binnen 1 dag is Kaya over op Harrisons!  :hart:

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #144 Gepost op: mei 29, 2006, 20:40:48 pm »
Hoi,

Hier hebben de vogels een paar jaar Harrison's genuttigd, zowel de papegaaien als de valkparkieten.

Nu ga ik weer een tijdje Ecobird geven aan Dinky, een Afrikaanse papegaai (Jardine papegaai). Bij Ecobird hebben ze speciaal voor Afrikaanse papegaaien pellets, die hebben nl meer behoefte aan calcium dan bv de amazone papegaaien.

Vorig jaar gaf ik het ook een tijdje aan Bobbie en Dinky, ze aten er prima van.

En ja, ik geef ze er kleine andere hapjes bij: appel, nootjes, melbatoastje, aardbei, sinaasappel, palmnoot etc etc, elke dag wat anders.

groetjes, Nel
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2006, 20:43:37 pm door Bobbie »

fkbmac

• Gast
« Reactie #145 Gepost op: september 16, 2006, 14:42:38 pm »
Maar dan nog.. met gekookte groenten is ook niks mis hoor.. dat eten we toch zelf ook? :)

kort gekookte groenten, zonder zout, eenvoudig toch.....

je eigen dagelijkse groente zonder zout in water aan de kook brengen, na pakweg 3 minuten het deel voor de papegaai er af nemen, de rest voor eigen consumptie verder koken onder toevoeging van zout. (hoeveelheid naar behoefte)

Waarom kort gekookt? Eventuele resten van insecticiden zijn dan grondig weg en de schadelijke bacterien zijn gedood.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #146 Gepost op: september 16, 2006, 15:25:02 pm »
Hee, das een goed plan ja... eerst zonder zou opzetten!! :thumsup:

Jarie

• Gast
« Reactie #147 Gepost op: september 25, 2006, 12:17:54 pm »
Ik geef(nog)geen Harrisons en Jarie,s bakje is nooit helemaal leeg,
vrees dat ik te veel geef.................
alleen s,avonds als wij gaan eten gaat hij ook eten,dat is wel grappig
en op de dag zie ik m af en toe zijn bakkie leegsmullen,maar hoeveel eten geven jullie,
ik heb best grote bakjes en ik gooi elke morgen zo,n 2 centimeter hoog vers voer erin.
Doe daar ook fruit en groenten bij (in aparte bakjes he)

Cosch

• Gast
« Reactie #148 Gepost op: september 25, 2006, 12:22:16 pm »
Helemaal nu je bezig bent met tam maken van Jarie is het verstandig om hem absoluut niet te veel eten te geven. Hou hem liever een beetje hongerig. Zodat je eerder zijn vertrouwen kunt winnen met eten geven! Is mij met Kaya ook aangeraden. Want dan nemen ze dat lekkers wel aan en komen ze graag naar je toe om dat eten te krijgen!

Dus ik zou zeker wat minder gaan geven. Normaal gesproken moet je het zo aanpassen dat het bakje 's avonds leeg is.
Bij de harrisosn kun je brokjes tellen. (is handig)

Riboet

• Gast
« Reactie #149 Gepost op: september 26, 2006, 08:09:58 am »
Ik tel in eetlepels. 1 eetlepel zaadmengsel per maaltijd per gaai. En ongeveer 1 tot 1,5  eetlepel pellets per dag per gaai, kom ik ongeveer op. De huiskamergrijzen krijgen twee maaltijden per dag (soms 3).

De vier huiskamergrijzen krijgen 's ochtends 4 eetlepels zaad en 3 eetlepels pellets. En 's avonds weer 4 eetlepels zaad en ik vul de pellets bij tot het niveua van die ochtend (ik heb een draaiplateau met grote schalen, dus ik kan niet in cm's werken, want dan zouden ze heel erg veel krijgen). De volgende ochtend zijn beide voerbakken schoon leeg (en het water sterk vervuild met pelletresten en zaadrestjes).
Als ze erg hongerig zijn, dan vul ik de bakken 's middags al bij.

Pappa- en Mammagaai hebben in de broedperiode veel meer nodig dan anders, hun bakken vul ik inmiddels 4 keer per dag bij. Ik kies voor vaker bijvullen in plaats van een grote schaal met eten, omdat ik dan goed kan zien wat er opgaat. Is het zaadmengsel op maar de pellets niet, dan wacht ik met bijvullen, tot ze ook de pellets opeten (met uitzondering van de laatste voeding voor de nacht, dan wordt alles op normaal niveau gezet). Bovendien 'spelen' Pappa- en Mammagaai teveel met hun bakken en werpen ze ze van het voederplateau af, dus ik ben wel verplicht goed in de gaten te houden of ze voldoende eten hebben. Het valt me namelijk op dat ze eenmaal op de grond gevallen voer niet meer pakken (doen mijn huiskamergrijzen trouwens ook niet).

Wat groente en fruit, parrot diner en of andere smakelijkheden betreft, houd ik geen maat aan. Met fruit en groente zijn ze verkwistend, dus dat doe ik dus niet in eetlepels, maar in grote hoeveelheden.