Ik wil weer een topic over Harrisons openen, aangezien dat er niet meer is. Dit naar aanleiding van een opmerking van Linda over dat je aan Harrisons in principe genoeg hebt en niets hoeft toe te voegen. Het is hier op het forum gewoonte om zoveel mogelijk fruit en groente bij te geven. Op de zak van Harrisons staat het volgende: (Ikheb het vertaald):
Het is NIET nodig of aanbevolen om vitamines of ander vogel- of dierenvoer toe te voegen. Beperk toegevoegd fruit en groent tot donker geel vllezige of donker groen bladerige items, zoals zoete aardappelen, peen, pompoen, winterstamppot, broccoli, peterselie, spinazie, mango of papaya.
(Voor vogels waarvan vermoed wordt dat ze een (help hoe vertaal ik dit: iron storage disease) ijzer-opslag-ziekte hebben: vermijd citrusvruchten, tomaten, kiwi, aardbeien en ander voedsel dat vit. C bevat. Vermijd druiven, krenten, rozijnen, lever, rood vlees, eierdooier, of donkergroene groenten, zoals spinazie wat veel ijzer kan bevatten).
Dus als je Harrisons geeft moet je dit wel een beetje in de gaten houden lijkt me...