ik heb ooit een topic geopend over het nut van goede voeding, ik hoop dat je dat nog eens wilt bekijken.Die 2 foto's zeggen mij heel veel , daar heb ik geen onderzoek voor nodig.Ook geef ik aan dat ik denk dat alleen pellets niet goed is maar wel de basis voor een gezonde vogel. In hemels naam kom ook niet met verhalen van ik heb gehoord van papegaaien die erg oud werden alleen op zonnebloempitten. Mijn grootvader heeft zijn hele leven gerookt en is 89 jaar geworden, dit betekend nog steeds niet dat roken gezond is. Hetzelfde geldt voor papegaaien op minder goede voeding kunnen ze het best lang goed doen, maar een goed dieet is op de lange duur beter,
Verhalen over alleen op zonnepitten zul je niet van mij horen, dat soort verhalen gelden inderdaad ook voor mensen en voor andere dieren (supermarktvoer voor honden, ik noem maar wat).
Dat topic van jouw heb ik al eens gelezen en ik ben ervan overtuigd dat goede voeding belangrijk is, ook voor papegaaien.
Dat Harrisons een goede basis is kan best, zoals ik al zei ken ik het verder niet om daarover te kunnen oordelen. Er wordt soms echter beweerd dat Harrisons de enige goede pellet is en het enige goede voer.
Het zal best een goede samenstelling kunnen hebben maar ik denk, een vogel is niet gebouwd op het eten van brokken

Tuurlijk krijgen ze zo in 1 keer alles binnen wat ze nodig hebben, maar weegt dat op tegen andere factoren

En als ik het me goed herinner voer jij ook niet alleen pellets, maar daarnaast ook zaadmengsel en fruit etc.
Als alleen de pellet genoeg was dan zou dat ook niet nodig zijn. Een goede basis is wel weer wat anders dan een volledig voer (en daarmee zeg ik niet dat zaadmengsels wel een volledig voer zijn).
En ja ik kan begrijpen dat als je een dier zo ziet verbeteren dat je dat dan als bewijs ziet. In feite is dat eigenlijk eenzelfde redenatie als dat je zegt, mijn vorige papegaai kreeg pinda's en zonnebloempitten, zag er prima uit en is 80 geworden.
Maargoed, misschien komt het doordat er bij mij hard op is gehamerd dat je altijd kritisch naar de onderzoeken moet kijken en tjah als ik die onderzoeken niet eens kan vinden