Auteur Topic: Harrisons: compleet of van alles erbij geven?  (gelezen 17506 keer)

Cosch

• Gast
Re: Harrisons: compleet of van alles erbij geven?
« Reactie #90 Gepost op: juli 27, 2005, 14:02:20 pm »
Ik heb het ook niet gedaan! Heb tot nu toe alleen de 5 pound zakken gekocht! En bewaard in zo'n curver bak!
Want die zak is ook niks om in te bewaren!

Gr Corina

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #91 Gepost op: juli 27, 2005, 21:18:52 pm »
Kom ik toch weer op het diepvriesverhaal. Volgens mij is het niet goed om de Harriisons in de diepvries te bewaren, hooguit heel kort, maar niet maanden. Als je naar je eigen vlees en brood kijkt wat maanden in de diepvries zit, is de kwaliteit beduidend minder of kun je het weggooien. De brokjes zien er ook heel anders uit als ze uit de diepvries komen. Ik ga dat dus niet meer doen... ;) ;)

Ik bewaar het hooguit 3 maanden, maar dan is het ook op. Die zak krijgen ze niet leeg binnen 6 weken en om nou iedere keer die kleine zakjes te kopen  :CENS ik moet het bestellen namelijk, dus dat schiet niet op.
De brokjes zien er iedere keer gelukkig nog hetzelfde uit, zodra ze uit de vriezer komen.
Maar hele voorraden tegelijk kopen en langere tijd in de vriezer bewaren zou ik ook niet doen.

Tommy

• Gast
« Reactie #92 Gepost op: juli 27, 2005, 23:04:48 pm »
En dit zegt harrisons zelf over invriezen ;)

(9) Do I need to refrigerate Harrison's or repackage the food into plastic bags or Tupperware?

ANSWER: Refrigeration of the food is not necessary but may extend freshness. Use up food in 4 - 6 weeks regardless of whether you refrigerate or not. Always store the food in it's original packaging. Harrison's bags are the very best in preventing oxygen from getting to the food and causing rancidity. Squeeze out the air and zip the top shut. If the zip-top gets damaged or will not close properly, just roll the top down a few times and "chip-clip" the bag closed. This is still better than plastic or Tupperware...

http://www.harrisonsbirdfoods.com/faq/index.html

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #93 Gepost op: juli 28, 2005, 09:46:26 am »
6 weken ja, dt wist ik. Maar volgens Hooijmeijer kon het makkelijk de vriezer in en langer bewaard worden. Ik heb het v

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #94 Gepost op: juli 28, 2005, 09:48:08 am »
Ik heb het ook niet gedaan! Heb tot nu toe alleen de 5 pound zakken gekocht! En bewaard in zo'n curver bak!
Want die zak is ook niks om in te bewaren!

Gr Corina

Ik vind die zak goed te doen hoor, je moet er even handigheid in krijgen. Ik kreeg ook een tip dat je het in een Pringlebus kan doen.. Dan hoef je die zak niet zo vaak open te maken (ik heb ook de ervaring dat ik hem soms niet helemaal goed sluitend dichtgedaan heb.. ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: juli 28, 2005, 09:53:28 am »
Ik liep elke ochtend te klooien om die sluiting dicht te krijgen. Dus vandaar dat ik het in de curverbak doe!
Was wel grappig, weet ook niet waar het aan ligt, maar toen coco de vorige keer de eerste harrisons uit een nieuwe verse zak kreeg, vond hij het helemaal niet zo lekker! Gek he? Een paar dagen later begon hij er pas echt van te smullen.

Gr Corina

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #96 Gepost op: juli 28, 2005, 09:54:12 am »
6 weken ja, dt wist ik. Maar volgens Hooijmeijer kon het makkelijk de vriezer in en langer bewaard worden. Ik heb het v

Koko

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: juli 29, 2005, 11:31:48 am »
hoi

ik heb een vraagje over de pellets in het algemeen, onze Koko is dus al 40 jaar, heeft waarschijnlijk nog nooit een pellet gezien in zijn leven :CENS
Rico heeft het wel gehad bij zijn vorige eigenaar, maar die was er niet kapot van (vondt dat de ontlasting ging stinken, en vondt dat de vogels er slechter gingen uitzien) dus die ging weer over op Gaaien voer
Nu zat er bij Koko veel zonnebloempitten in het voer en ik ben toen over gegaan op ander voer van Harico, hier zit eigenlijk van alles in van gedroogd fruit tot gewoon zaadjes, gedroogde peppers en naar mijn idee ook pellets (die eten ze dus niet), de hoeveelheid zonnebloempitten is minimaal (Koko viel ook best af in het begin)

Nu ken ik een Gaai die eerst gewoon voer kreeg, zag er goed uit wat verenpakje betreft, kreeg daarna Pellets en het werd een mottig gaaitje (zag er niet meer uit), hij krijgt nu ook het voer van Harico en veel fruit, en hij gaat er weer beter uit zien.
Moet ik er wel bij vertellen dat hij nu dagelijks gedoucht wordt en buiten komt, Dit was niet het geval, dus al deze dingen zullen best mee spelen in het geheel.

Nu denk ik soms zou ik die van mij ook over zetten op de Pellets, maar ja als ik dan die ene Gaai weer voor ogen hou, Koko die 40 jaar is en er schitterend uit ziet, Rico ook (niet zo knap als Koko :))

wat is jullie mening hier over en uiteraard advies
Ze krijgen overigens ook vers fruit en groeten dagelijks

Groetjes
Boudewijn

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #98 Gepost op: juli 29, 2005, 11:55:31 am »
Pfff... Mijn mening is: Half om half geven: de gulden middenweg. En als je pellets gaat geven, neem dan de Ecobird of de Harrisons.
Maar h

jb

• Gast
« Reactie #99 Gepost op: juli 29, 2005, 12:25:21 pm »
Ik zou de oudere papegaai niet dwingen om pellets te gaan eten, zo zaligmakend zijn deze nu ook weer niet. Wel af en toe bij geven, misschien probeert ze het eens. Geef een goed gevarieerd zaadmengsel, met liefst elke dag groente en fruit er bij. Als je daar een goed eivoer van CeDe, Orlux of e.d. merk bijvoerd dan komt de vogel echt niets te kort. Dit laatste zou ik zeker wel gaan doen, zo'n drie keer per week een eetlepel eivoer over het fruit heen, of gewoon in de bak met zaad (ik zelf gooi altijd alles in 1 bak). Mijn amazones vinden universeelvoer van Bogena met diverse insecten/meelwormen er door heen ook heel erg lekker.

Je kunt ook bijvoorbeeld eens een stukje brood of gekookte rijst geven.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #100 Gepost op: juli 29, 2005, 13:53:14 pm »
Mijn agaatjes zijn er veel en veel beter van geworden, van de Harrisons, maar...dat waren selectieve eters waar vrijwel niks anders in ging dan zonnebloempitten, groente en fruit vonden ze helemaal niks.
Dus dat pellets niet slecht zijn, is een feit. Maar een gaai die zeer gevarieerd eet, zaad, groente en fruit enzo, zal toch ook niet verkeerd wezen. Ik zou dan kiezen voor de middenweg, 50/50

Cosch

• Gast
« Reactie #101 Gepost op: augustus 05, 2005, 14:26:50 pm »
Ben net hier tegenover bij Dr Verstappen binnen gelopen om te vragen of ik via hen de Harrisons kan bestellen. Nu blijkt het zelfs dat ze ze op voorraad hebben. Het kostte eur 43.80 incl btw enzo!
Dus ik ben weer een zak Harrisons rijker en hoef alleen maar de straat over te steken!  :)

Gr Corina

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #102 Gepost op: augustus 05, 2005, 14:48:54 pm »
 :thumbsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #103 Gepost op: augustus 18, 2005, 10:53:04 am »
Ik moest vanochtend de zak aanbreken en het grappige is dat er een groot kleurverschil zit tussen de verse harrisosn en de 'oude'! De verse is veel groener van kleur.
De harrisons bewaar ik in zo'n curver bak. Maar ik heb nu maar een beetje over gedaan en de rest in de zak laten zitten.  ???

Gr Corina

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #104 Gepost op: augustus 18, 2005, 22:35:27 pm »
Zonde is dat, dat je het zo slecht kan bewaren. Om nou iedere keer een klein zakje te moeten bestellen.... :CENS