hoi
ik heb een vraagje over de pellets in het algemeen, onze Koko is dus al 40 jaar, heeft waarschijnlijk nog nooit een pellet gezien in zijn leven

Rico heeft het wel gehad bij zijn vorige eigenaar, maar die was er niet kapot van (vondt dat de ontlasting ging stinken, en vondt dat de vogels er slechter gingen uitzien) dus die ging weer over op Gaaien voer
Nu zat er bij Koko veel zonnebloempitten in het voer en ik ben toen over gegaan op ander voer van Harico, hier zit eigenlijk van alles in van gedroogd fruit tot gewoon zaadjes, gedroogde peppers en naar mijn idee ook pellets (die eten ze dus niet), de hoeveelheid zonnebloempitten is minimaal (Koko viel ook best af in het begin)
Nu ken ik een Gaai die eerst gewoon voer kreeg, zag er goed uit wat verenpakje betreft, kreeg daarna Pellets en het werd een mottig gaaitje (zag er niet meer uit), hij krijgt nu ook het voer van Harico en veel fruit, en hij gaat er weer beter uit zien.
Moet ik er wel bij vertellen dat hij nu dagelijks gedoucht wordt en buiten komt, Dit was niet het geval, dus al deze dingen zullen best mee spelen in het geheel.
Nu denk ik soms zou ik die van mij ook over zetten op de Pellets, maar ja als ik dan die ene Gaai weer voor ogen hou, Koko die 40 jaar is en er schitterend uit ziet, Rico ook (niet zo knap als Koko

)
wat is jullie mening hier over en uiteraard advies
Ze krijgen overigens ook vers fruit en groeten dagelijks
Groetjes
Boudewijn