Auteur Topic: Graag jullie mening over de voeding.  (gelezen 12768 keer)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Graag jullie mening over de voeding.
« Reactie #15 Gepost op: september 28, 2006, 16:36:21 pm »
Maar ja verder eet hij ook niks...  :S de trosgierst kent hij echt niet en zijn bakje zoekt hij niet op , wortels en paprika lust hij ook al niet.. tongue2
Maar goed hoeveel sinaasappel is nog goed want ik kan hem toch echt geen halve sinaasappel gaan geven lijkt me?

Cosch

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: september 28, 2006, 16:37:23 pm »
Hij gaat wel eten! Als alles op dezelfde plek staat enzo! Komt goed!  :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #17 Gepost op: september 28, 2006, 16:51:03 pm »
Oke ik zal me eens niet meer druk maken om dat eten want ik lees dat hier wel vaker die bezorgdheid over eten en uitendelijk lees je dan: hijheeft gegeten!!!
Dat zal bij mij ook wel gaan gebeuren.  :)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #18 Gepost op: september 28, 2006, 17:00:02 pm »
Tuurlijk wel...dat komt helemaal goed hoor, ooit krijgt hij zoveel trek dat hij echt gaat eten  :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #19 Gepost op: oktober 04, 2006, 11:56:13 am »
Kaya eet inmiddels prima..

Kaya eet van de pellets als ik het week met sinaasappelsap of manderijnensap (beide vers). Ik geef hem nu dus dagenlijks zijn fruit en groente met geweekte pellets er in. Het begin is er.  :thumsup: Hij eet ze niet allemaal op maar er liggen verschillende brokjes kapot gekruimeld in het bakje. In brokjes vorm laat hij het nog liggen. Maar ik vindt dit al heel veel belovend.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #20 Gepost op: oktober 04, 2006, 12:03:55 pm »
Ja, zeker! Nu straks toch maar wat strenger worden met de pellets! Dat gaat goed komen hoor! ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #21 Gepost op: oktober 06, 2006, 12:38:30 pm »
Tot mijn verbazing zag ik net Kaya naar het voerbakje gaan waarin alleen een paar pellets liggen!! En hij ging er lekker van zitten eten, terwijl hij ook een grote bak zaad in de kooi heeft hangen?!?! Ik geloof dat dat nog wel eens makkelijk kon gaan worden als ik ga starten met overschakelen.  :thumsup:

Jarie

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: oktober 06, 2006, 12:40:19 pm »
Jarie ook hoor,net zo makkelijk.............. :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: oktober 06, 2006, 12:52:15 pm »
Ja gaat super. Ik zou dan nu het zaad weghalen. Eerst maar es goed pellets eten en dan weer zaadjes bij doen of als traktatie!

Welke pellets geef je nu dan? Of heb je dat wel ergens vermeld?

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #24 Gepost op: oktober 06, 2006, 12:58:00 pm »
Nutri bird, het nadeel is dat ik geen kleine verpakking kan kopen, ik kan het wel bij een handelaar laten afwegen, maar ik ben niet zo kapot van de gang van zaken daar, de zakken staan open in een schuur, dus muizen hebben waarschijnlijk de vrijheid bij hem. Bij de dierenwinkel willen ze wel pretty bird voor mij bestellen maar dan moet ik een doos afnemen met 6 pakken, en daar wil ik nog niet aan beginnen tenminste vorige week niet omdat ik niet wist hoe snel het zou gaan lukken met overschakelen. Weet iemand hoe de houdbaarheid is van pretty bird? En of het zich loont voor mij om inderdaad 6 pakken af te nemen?

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #25 Gepost op: oktober 06, 2006, 13:01:54 pm »
Het is toch ook mogelijk om zelf bij Nutribird via het internet te bestellen? Is dat wat?

Cosch

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: oktober 06, 2006, 13:02:25 pm »
Je kunt bij de wat grotere dierenwinkels, als het goed is gewoon een kilo nutribird kopen!
Daar deed coco volgens mij ruim een maand mee.

Gr Corina

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #27 Gepost op: oktober 06, 2006, 13:42:50 pm »
De dierenwinkel bij mij in de buurt is Faunaland 1 van de grotere dus, maar ze verkopen tegenwoordig geen pellets meer (wel gedaan overigens) maar het verkocht niet  shootme ze verkopen wel extra vital, wat op zich natuurlijk geen slechte is, is mijn bedoeling om die naast de pellets te gaan bijvoeren.

Zijn er hier meer trouwens die extra vital (volledig) voeren?

Maar nu je het zegt Lejah dat heb ik inderdaad ook gezien het is te bestellen via internet  doh was ik helemaal vergeten.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #28 Gepost op: oktober 06, 2006, 14:21:18 pm »
Ik voer ook extravital, maar niet echt veel. Het is ook een uitgebalanceerd voer, dus je moet zorgen dat wat je geeft ook helemaal opgaat! Ik geef 's morgens Harrisons en als ze dan weer honger krijgt kan ze Ecobird krijgen, uiteraard fruit en groente, soms dus Extravital en soms palmnoten! ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #29 Gepost op: oktober 06, 2006, 14:27:47 pm »
Ik geef naast de scenicpellets ook Xtravital. Toen ik ze nog geen pellets gaf, ging echt niet alles op van het zaad.
Nu ze hoofdzakelijk pellets krijgen, word elk zaadje 3 keer omgedraaid  cheesy2 dus nu gaat alles wel naar binnen, mutsen.