Auteur Topic: Graag jullie mening over de voeding.  (gelezen 12756 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Graag jullie mening over de voeding.
« Reactie #30 Gepost op: oktober 06, 2006, 14:28:43 pm »
Ja he? Das een voordeel. Hier precies hetzelfde!!! ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: oktober 06, 2006, 14:31:01 pm »
Jaa idd. Ik kan ze hier geen groter plezier doen dan zaadjes geven. Ze laten zelfs de walnoot er voor liggen.
Kaya pakt dan heel voorzichtig de walnoot op --> draait zijn kop naast het bakje ---> laat walnoot los --> En gaat zaadjes schransen!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #32 Gepost op: oktober 06, 2006, 20:30:25 pm »
sinds hij van de harissons heeft gegeten wil hij maar met mate de nutribird eten,de ecobird wil hij niet ,ook al is het het enige wat hij voorgeschoteld krijgt,ik kan naar de maan lopen met men ecobird,hij vertikt het

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #33 Gepost op: oktober 06, 2006, 22:45:14 pm »
Ja, hier wordt de H ook duidelijk verkozen boven de Ecobird! Maar als ik minder H geef, gaat ze van de honger echt wel aan de Ecobird!! :)

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #34 Gepost op: oktober 06, 2006, 23:40:57 pm »
ik kan zelfs geen H meer geven,het is op,en de E heb ik nu maar weggenomen ,stond al 3 dagen in zijn bakje in de kooi,onaangeroerd,de koppigaard
kheb daartsraks naar Hooi gebeld,ik kan ze daar bestellen zegt corina,ze waren afwezig rond 18.30u ik zal volgende week opnieuw moeten proberen te bellen

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #35 Gepost op: oktober 07, 2006, 10:44:04 am »
Dat zal prijzig worden Vivke..  :(

Cosch

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: oktober 07, 2006, 10:44:53 am »
Ja het opsturen zal wel wat kosten. Maar anders kan ze er niet aankomen, heb ik begrepen!

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #37 Gepost op: oktober 07, 2006, 11:02:19 am »
Bij onze "gewone" dierenarts verkopen ze ook Harrison! Misschien bij jou dierenarts ook?
Ik vindt de prijs van Harrison erg hoog en volgens Hedwig was Nutribird en ik geloof dat ze Eco bird zei net zo goed.

Cosch

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: oktober 07, 2006, 11:07:52 am »
De ervaringen over eco bird zijn erg verschillend. De ene zweert erbij en heeft hele goede ervaring  :thumsup: en de ander vind het niks.
Voor mijn vogels is eco bird niks. (rare en stinkende ontlasting + de service/ omgang met klanten laat nog wel te wensen over)
Nutribird heeft ook niet iedereen goede ervaring mee. Maar die zijn flink aan het verbeteren, heb ik begrepen!

Gr Corina

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #39 Gepost op: oktober 24, 2006, 23:01:49 pm »
Hoeveel pellets eet een gaai nou op een dag? Het staat nergens vermeld niet op het pak van Nutri bird en ook niet op hun site. Nu is het nog niet zo'n probleem ik volg het schema van overschakelen en de nutribird wordt alleen nog maar gegeten om niet om te hoeven vallen van de honger.  ;)  Morgen krijgt hij weer half zaad half pellets dus kan hij wat bij tanken, dan weer 2 dagen alleen pellets. De extra vital is duidelijk hoeveel schepjes per dag, maar bij de pellets dus niet. Iemand een idee?

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #40 Gepost op: oktober 24, 2006, 23:05:55 pm »
van de H geef ik elke morgen 12 tot 15 in zijn eetbakje in de kooi,zaadjes op de speelstandaard in potje daar
van de nutribrd gaf ik een goede bodem,je weet wel ,maar die heeft hij eigenlijk niet lang puur gegeten,ik mengde ze met het zaad en dan ging het allebei op
behalve de maïs die krijg ik gegarandeerd terug

Cosch

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: oktober 24, 2006, 23:24:50 pm »
Dat moet je gaan aanpassen aan je gaai.
als hij 's avonds over heeft, heeft hij te veel gehad, dus dan kun je de volgende dag iets minder geven!
en andersom!
Het is de bedoeling dat zijn bakje leeg is 's avonds. Omdat de kans dan niet zo groot is dat hij te veel krijgt, dus te dik word, maar ook dat hij elke dag vers voer krijgt!

Bij mij kijgen ze alleen Harrisons. Coco krijgt ong 35 brokjes en Kaya krijgt er 25. En dat is 's avonds bij beide op!
Ik gaf Kaya ook te veel. Want hij hield altijd over. Daarbij krijgen ze fruit en groente, een walnoot en bijv een amandel!

Gr Corina

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #42 Gepost op: oktober 24, 2006, 23:27:52 pm »
Bij mij kijgen ze alleen Harrisons. Coco krijgt ong 35 brokjes en Kaya krijgt er 25. En dat is 's avonds bij beide op!
Ik gaf Kaya ook te veel. Want hij hield altijd over. Daarbij krijgen ze fruit en groente, een walnoot en bijv een amandel!

oesje corina,ik geef precies veel te weinig pellets ??

Cosch

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: oktober 24, 2006, 23:32:00 pm »
Jij geeft ook altijd zaad bij he? Dus misschien dat dat de maaltijd compleet maakt! En heeft hij er toch genoeg aan. Dat merk je wel hoor als hij echt honger heeft 's avonds.

Wat ik begrepen heb, zijn de hoeveelheden die ik geef redelijk normaal/gemiddeld voor een gaai die Harrisons als hoofd maaltijd heeft!

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #44 Gepost op: oktober 25, 2006, 10:41:36 am »
Mijn bedoeling uiteindelijk als hij de pellets goed eet (en daar begint het nu echt op te lijken  :thumsup: ) is dat hij 's morgens pellets (nutri bird) krijgt (ik begrijp dus zo'n 20 brokjes? ) en dat hij 's avonds zaad krijgt (extra vital 2 en half schepje).
Daarbij bied ik overdag een partje appel of een partje sinaasappel of manderijn aan of 1 a 2 druiven of een stukje banaan, want meer eet hij niet van fruit of groente, hoeveel fruit groente geven jullie want ik heb juist gelezen dat dat wel een bakje vol mag zijn met van alles en nog wat door elkaar, dat gaf ik de eerste dagen ook maar hij eet het dus niet. Als ik de cavia's groente geef bied ik iedere keer ook een stukje aan de aga's en Kaya, kaya gooit het dus weg of pakt het niet eens aan.  ???