Auteur Topic: Graag jullie mening over de voeding.  (gelezen 12729 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Graag jullie mening over de voeding.
« Reactie #75 Gepost op: december 19, 2006, 16:13:56 pm »
Ja, die moet je hebben!! Das de goeie. Die moet je altijd hebben voor een grijze! ;) Ik denk wel dat ze het snel zl eten. Overzetten op Harrisons gaat meestal makkelijk! :a036:
« Laatst bewerkt op: december 19, 2006, 16:15:43 pm door Loes »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #76 Gepost op: december 19, 2006, 16:15:29 pm »
Oh ja en als ze alleen maar Harrisons zou krijgen kan ze er 30 a 40 eten. Ik deed altijd 20 en dan de rest van de dag andere dingen zoals Extra Vital, groente, fruit, rijst,palmnoten etc. ;)

giggles

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: december 19, 2006, 18:18:32 pm »
Wij hebben voor Balou ecobird speciaal voor de grijze roodstaart.

Cosch

• Gast
« Reactie #78 Gepost op: december 19, 2006, 18:32:15 pm »
Ja je moet idd de HPC hebben!  :thumsup: Die is voor grijsjes.
De lifetime coarse is wel voor volwassen papegaaien, maar de HPC word altijd gebruikt voor grijsjes!

Kaya eet 25 en Coco 35 stuks!

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #79 Gepost op: maart 17, 2007, 15:50:10 pm »
Gebruikt iemand exotic nut mix van versele lage? Ik heb nu sinds enkele dagen een pak in huis om het naast Harrison te geven en om het te mengen met xtra-vital, omdat ik die altijd zo overdreven vol met ei-voer vindt zitten. Kaya is (nog) geen noten eter en hij reageert bang voor een grote noot of smijt hem weg  ::) maar goed wat mij verbaasd is de hoeveelheid zonnebloempitten en pinda's  :o Ik dacht dat versele laga toch wel beter wist? Dus maar even de pinda's en een hoeveelheid zonnebloempitten opvissen uit het pak  ;)

En nog een vraagje: Mag Harrison nu wel of niet de diepvries in, op het pak staat binnen 4 tot 6 weken opmaken en dat red ik dus net niet, er blijft een laag in het pak over ben ik nu achter gekomen. Het nieuwe (5 pond) pak wil ik dus een gedeelte van in portie's invriezen, maar is dat nu goed of niet goed?

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #80 Gepost op: maart 17, 2007, 16:03:26 pm »
En nog een vraagje: Mag Harrison nu wel of niet de diepvries in, op het pak staat binnen 4 tot 6 weken opmaken en dat red ik dus net niet, er blijft een laag in het pak over ben ik nu achter gekomen. Het nieuwe (5 pond) pak wil ik dus een gedeelte van in portie's invriezen, maar is dat nu goed of niet goed?

das dus wel goed(niet ideaal- dat snapt iedereen) maar wel goed,mijn harissons zitten ook in de diepvries ,in porties ,volgens de VA verliezen ze wel een beetje kracht maar niet overdreven

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #81 Gepost op: maart 17, 2007, 16:06:56 pm »
Bedankt Vivke, dan gaan we vanavond zakjes vullen!  ;)

ede

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: maart 17, 2007, 16:59:14 pm »
Ik bewaar het niet in de diepvries. Heb ten eerste niet zo'n grote diepvries! maar het is hier ook na ong 2 maanden op!
maar toen alleen Coco het kreeg probeerde ik het zo luchtdicht te bewaren en dat ging super goed!

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #83 Gepost op: maart 17, 2007, 17:01:45 pm »
Ja dat doe ik ook, ik knijp de lucht er goed uit voor ik de zak sluit....maar soms sta ik zo te hannessen om de zak goed gesloten te krijgen, en ik heb al een's een zak gehad die bij de sluiting kapot ging.... en dan vraag ik me steeds af, zou iedereen dat hebben  :) maar om daar nu een tophic over te openen vondt ik toch wel ver gaan  ;D maar ja jij begon er nu toch over Corrina...  :-[  :)

ede

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: maart 17, 2007, 17:11:16 pm »
 ;D  ;D

Ja ik doe dat precies zo.  :)
Ik heb een curverbak waar ik ong een kwart indoe. Die gebruik ik dagelijks en dan hoeft de zak niet zo vaak open. En blijft het lekker luchtdicht.

JoenMeloen

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: maart 17, 2007, 17:19:03 pm »
Altijd grappig als je de parkietjes ziet eten :) vooral mooi ook als ze samen eten en eten aan elkaar over geven  :)

JoenMeloen

• Gast
« Reactie #86 Gepost op: maart 17, 2007, 17:20:43 pm »
Soms een blaadje sla of een stukje appel is ook wel goed lekker fris  :) en gezond  ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #87 Gepost op: maart 17, 2007, 22:24:52 pm »
;D  ;D

Ja ik doe dat precies zo.  :)
Ik heb een curverbak waar ik ong een kwart indoe. Die gebruik ik dagelijks en dan hoeft de zak niet zo vaak open. En blijft het lekker luchtdicht.

Heej goed idee!!!   :)  dat ik daar niet zelf opgekomen ben...  :P

JoenMeloen

• Gast
« Reactie #88 Gepost op: maart 18, 2007, 13:27:19 pm »
Wel goed idee ja