Geweldig te zien die parkietjesÂ
enne hoe zit het met 2 vrouwtjes op 1 nest? is dat normaal ?
Ik moet toegeven dat ik van aga's niet zo heel veel weet, ik heb al van klein kind af aan grasparkieten dus nu een jaar of 25, dus daar weet ik inmiddels veel van. Nadeel is als je dan met zo'n dosis kennis van 1 soort begint aan een andere soort dat je denkt het wel te weten (bij een gaai was ik niet zo naief gelukkig, maar bij de aga's wel helaas omdat het in mijn ogen een zelfde soort vogel was

) ik ben hard op mijn snuit gegaan met deze theorie en de eigewijze aagjes hebben mij al vaak verbaasd doen op kijken!

Blijkt dat aga's snel geprikkeld worden tot leg en als ze elkaar goed verdragen blijken ze inderdaad ook nog eens met zijn tweeen in een nestje te kunnen kruipen...

Dit is inmiddels het 2de nest van hun, in december 2006 hadden ze het eerste nest, toen bleek al snel genoeg dat het geen koppeltje kon zijn omdat er op een gegevn moment iedere dag een eitje bij kwam... toen wist ik dus pas dat het 2 meiden waren.
Bij parkietjes komt het eigenlijk niet voor dat 2 popjes in 1 nest gaan zitten maar ook daar gebeurt het weleens! Maar meestal vechten ze elkaar het nest uit en niet erg zacht zinnig ook