Auteur Topic: En dan heb je een gaai...  (gelezen 42909 keer)

Cosch

• Gast
Re: En dan heb je een gaai...
« Reactie #105 Gepost op: oktober 10, 2006, 16:09:20 pm »
Leuk. Wat aardig van die meester!  :thumsup: Print anders voor de zekerheid even de plaatjes uit in het kortwieken topic. Zodat je kunt laten zien hoe je het wilt hebben.
Want als het verkeerd gaat ben je verder van huis!

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #106 Gepost op: oktober 10, 2006, 16:42:58 pm »
Leuk. Wat aardig van die meester!  :thumsup: Print anders voor de zekerheid even de plaatjes uit in het kortwieken topic. Zodat je kunt laten zien hoe je het wilt hebben.
Want als het verkeerd gaat ben je verder van huis!

Hij zei wel dat hij ze allemaal afknipte en daarop heb ik hem al verteld alleen de eerste 8 af te willen knippen, ik denk dat ik zelf knip en hij Kaya maar vast moet houden. En ja die plaatsje hangen al 3 weken aan mijn prikbord  ::)

Mijn man belde net om te vragen hoe het met Kaya is vandaag, dus ik vertelde heel opgewekt hoe prima het eigenlijk ging, terug bij begin bij die lieve Kaya, vertelde mijn man dus dat Kaya hem vanmorgen flink had staan imponeren (ik was nog niet beneden toen mijn man weg ging) mijn man was blijven staan en had hem gewoon recht in de ogen gekeken tot Kaya ophield en rustig werd en had hem toen beloond met een GOED ZO KAYA, tja of dat nu het beste is geweest  ??? ik vindt en dacht dat negeren beter was, maar we zullen zien wat Kaya straks doet als mijn man thuis komt.  :)

Jarie

• Gast
« Reactie #107 Gepost op: oktober 10, 2006, 20:40:42 pm »
Fijn dat t weer beter gaat! coolthumb

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #108 Gepost op: oktober 10, 2006, 23:04:16 pm »
Het was toch echt DE BEL  :)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #109 Gepost op: oktober 10, 2006, 23:51:42 pm »
Toch blijft hij testen, hij beet net en omdat ik niet terug trok ging hij er eens lekker voor zitten en greep mijn vinger met zijn pootje vast (teennagels maar eens vijlen of knippen  ::) ) en toen ging hij nog harder bijten, onderwijl mijn vinger met zijn pootje vast houdend alsof hij zat te kluiven aan een kippepootje.....tja ik dacht je doet maar! Hij hield op en keek effe vreemd op zijn neus en bood me zijn kopje aan, ik dacht daar heb jij  effe pech, heb effe gewacht tot hij weer verbaasd zijn koppie optilde. Effe tegen hem gepraat en toen heb ik dus gezegd: koppiekrauw en hem gekrauwd....Het is wat....

Cosch

• Gast
« Reactie #110 Gepost op: oktober 11, 2006, 06:56:48 am »
 ::) Papegaaien.

Blijkbaar is het dus wel minder geworden, sinds de bel weg is!  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #111 Gepost op: oktober 11, 2006, 08:09:04 am »
Toch blijft hij testen, hij beet net en omdat ik niet terug trok ging hij er eens lekker voor zitten en greep mijn vinger met zijn pootje vast (teennagels maar eens vijlen of knippen  ::) ) en toen ging hij nog harder bijten, onderwijl mijn vinger met zijn pootje vast houdend alsof hij zat te kluiven aan een kippepootje.....tja ik dacht je doet maar! Hij hield op en keek effe vreemd op zijn neus en bood me zijn kopje aan, ik dacht daar heb jij  effe pech, heb effe gewacht tot hij weer verbaasd zijn koppie optilde. Effe tegen hem gepraat en toen heb ik dus gezegd: koppiekrauw en hem gekrauwd....Het is wat....

Ja, zo werkt het! Zo krijg jij verrtouwen...  ;) Wat goed joh!  :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #112 Gepost op: oktober 11, 2006, 14:36:26 pm »
 :yahoo: Kaya is perfect en met zorg gewiekt!!! O, wat ben ik blij zeg! Ook heeft hij Kaya leren opstappen op een arm (nog wel ingewikkeld in een handdoek), later heeft hij op afstand van de kooi (want bij de kooi voelt Kaya zich oppermachtig) laten opstappen op de hand (zonder handdoek) het ging perfect maar allemaal nog heel erg aarzelend. Ook kwam Kaya na het wieken meteen troost zoeken bij mij en klom uit zich zelf via de tafel op mijn arm en liep door naar de schouder, ik heb meteen mijn andere arm aangeboden om van mijn schouder af te stappen en dat ging goed!!!  :yahoo: Hij heeft nu dus kennisgemaakt met het zitten op de tafel en opstappen op de arm! Nu verder trainen met onze Kaya en lekker veel uit de kooi nu hij gekortwiekt is! Hij zit nu heerlijk te kletsen en te lachen bovenop de kooi. "De meester" zou ook voor mij pellets kopen (in de stad waar hij woont) en die via mijn zoontje meegeven, en als er wat was moest ik gewoon een kik geven en dan kwam hij weer op gaaienvisite! Super blij dat ik iemand gevonden heb die mij vooruitspoort en helpt. Hij gaf aan dat hij Kaya een prachtige vogel vondt voor zijn leeftijd en bekeek ook zijn veertjes op kalk en vitamine gebrek strepen maar die heeft Kaya niet. Alleen de uiteinde van zijn staart lijkt geknipt of hij bijt het er af.  ??? Maar dat houden we wel in de gaten of dit nu hij een vrijer leventje krijgt gaat verbeteren. Kortom een blije Dianne hier! En nog een geweldige stap, mijn zoon durfde binnen te komen na het wieken want hij was bang voor Kaya als hij uit de kooi was, bang dat Kaya op hem af zou vliegen, die angst was meteen weg na het knippen!  :yahoo:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #113 Gepost op: oktober 11, 2006, 14:47:52 pm »
Goed zeg!! Wat een mazzel heb je met die meester!! :thumsup:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #114 Gepost op: oktober 11, 2006, 15:06:48 pm »
Goed zeg!  :thumsup:

Jarie

• Gast
« Reactie #115 Gepost op: oktober 11, 2006, 15:17:38 pm »
Aaaaaah geweldig!Genieten!!! coolthumb

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #116 Gepost op: oktober 11, 2006, 15:27:02 pm »
Foto's van een vrolijke en blije gewiekte Kaya die nu net een rondje op mijn arm!!!! heeft gelopen door het huis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :yahoo: :yahoo:

Jarie

• Gast
« Reactie #117 Gepost op: oktober 11, 2006, 15:33:55 pm »
MOOI :hart: coolthumb

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #118 Gepost op: oktober 11, 2006, 15:36:46 pm »
Tja ik kan er niks aan doen ik vindt een gewiekte grijze roodstaart ook mooier dan een niet gewiekte, gewoon omdat de staart mooier uitkomt, maar natuurlijk wegen de voordelen van een gewiekte gaai meer op. Ik zou niet gaan kortwieken voor het mooie maar ik ondervindt nu voor het eerst de voordelen voor de gaai van het kortwieken. Nu Kiko nog, hij had niet veel tijd anders had ik Kiko ook nog onder zijn neus geduwd  :) ik had "de meester" nu te hard nodig voor Kaya.
« Laatst bewerkt op: oktober 11, 2006, 15:39:14 pm door Dianne »

Cosch

• Gast
« Reactie #119 Gepost op: oktober 11, 2006, 15:41:52 pm »
 cheesy2

Wat goed!
Ziet er netjes uit!  :thumsup: