Kaya is perfect en met zorg gewiekt!!! O, wat ben ik blij zeg! Ook heeft hij Kaya leren opstappen op een arm (nog wel ingewikkeld in een handdoek), later heeft hij op afstand van de kooi (want bij de kooi voelt Kaya zich oppermachtig) laten opstappen op de hand (zonder handdoek) het ging perfect maar allemaal nog heel erg aarzelend. Ook kwam Kaya na het wieken meteen troost zoeken bij mij en klom uit zich zelf via de tafel op mijn arm en liep door naar de schouder, ik heb meteen mijn andere arm aangeboden om van mijn schouder af te stappen en dat ging goed!!!

Hij heeft nu dus kennisgemaakt met het zitten op de tafel en opstappen op de arm! Nu verder trainen met onze Kaya en lekker veel uit de kooi nu hij gekortwiekt is! Hij zit nu heerlijk te kletsen en te lachen bovenop de kooi. "De meester" zou ook voor mij pellets kopen (in de stad waar hij woont) en die via mijn zoontje meegeven, en als er wat was moest ik gewoon een kik geven en dan kwam hij weer op gaaienvisite! Super blij dat ik iemand gevonden heb die mij vooruitspoort en helpt. Hij gaf aan dat hij Kaya een prachtige vogel vondt voor zijn leeftijd en bekeek ook zijn veertjes op kalk en vitamine gebrek strepen maar die heeft Kaya niet. Alleen de uiteinde van zijn staart lijkt geknipt of hij bijt het er af.

Maar dat houden we wel in de gaten of dit nu hij een vrijer leventje krijgt gaat verbeteren. Kortom een blije Dianne hier! En nog een geweldige stap, mijn zoon durfde binnen te komen na het wieken want hij was bang voor Kaya als hij uit de kooi was, bang dat Kaya op hem af zou vliegen, die angst was meteen weg na het knippen!