Auteur Topic: En dan heb je een gaai...  (gelezen 42726 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: En dan heb je een gaai...
« Reactie #225 Gepost op: november 02, 2006, 19:12:49 pm »
Leuk zo! :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #226 Gepost op: november 02, 2006, 19:13:36 pm »
Zit ie niet nog te dicht bij de gordijnen? :)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #227 Gepost op: november 02, 2006, 19:16:04 pm »
Zit ie niet nog te dicht bij de gordijnen? :)

Haha ja daar moet ik inderdaad heel erg op letten! Maar ik heb gemerkt dat als ik hem voor ben en Nee Nee roep hij stopt met toenadering toe het object van aanval (bank of gordijnen) dus Corrina bij mij werkt het; jij hebt er laatst een tophic over geopend. Maar als hij eenmaal aan het knabbelen is is het echt te laat en laat hij niet zomaar los..  :)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #228 Gepost op: november 02, 2006, 19:21:09 pm »
Wat is het toch een lekker ding!  :hart:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #229 Gepost op: november 02, 2006, 19:33:57 pm »
zeg dianne,misschien staat het antwoord op men vraag al ergens zenne,sorry dan ,maar jouw kaya is die gesext of niet ,is het man of pop,ik gok op een manneke ,maar ik kan mis zijn ook hé
maar aan de manier van kijken zo ,kweenie
en ook op iets van broto zei ,daar kan je dan bijna staat op maken

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #230 Gepost op: november 02, 2006, 19:44:45 pm »
Hij is nog niet gesext, ik heb dus geen idee wat het is. Ik laat hem wel sexen en chippen waarschijnlijk in de kerstvakantie. Ik moet er toch een reisje voor maken dus probeer het iedere keer te plannen in een vakantie. In de herfstvakantie kon ik niet bij Hedwig terecht nu maar hopen dat het dan wel lukt!

Jarie

• Gast
« Reactie #231 Gepost op: november 02, 2006, 21:14:08 pm »
Mooie vogel hoor enne prima naar zijn zin zo te zien! coolthumb

Cosch

• Gast
« Reactie #232 Gepost op: november 03, 2006, 00:05:57 am »
Ja is absoluut een man!  :CENS Daar durf ik iets op te zetten!  :)
Heel mooi grijsje!  :hart:  :hart:

(ik vind hem zo veel op mijn Coco lijken)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #233 Gepost op: november 03, 2006, 00:33:59 am »
Ik blijf me verbazen over de mooie ligging van zijn veren, zo strak zo schoon en zo perfect, en dat voor 10 jaar met een slecht voedsel verleden (veel pinda's veel zonnebloempitten weinig tot geen groente). Niet dat het niet zou kunnen maar dat heb ik al vaker geschreven dat ik bijna niemand ken met een papegaai, en die ik nog wel voor ogen heb zijn de kale papegaaitjes vroeger bij een oom en bij een tante van mij...

Maar euh jullie denken dus man.... oke dan ben ik heel benieuwd als hij gesext gaat worden of jullie gelijk hebben!  :thumsup: Nog even geduld dus want dat gebeurt een keer in een vakantie, kerst of carnaval. Of als we om medische redenen eerder moeten gaan dan eerder natuurlijk (laten we hopen van niet)

Cosch

• Gast
« Reactie #234 Gepost op: november 03, 2006, 00:39:18 am »
Ik blijf me verbazen over de mooie ligging van zijn veren, zo strak zo schoon en zo perfect, en dat voor 10 jaar met een slecht voedsel verleden (veel pinda's veel zonnebloempitten weinig tot geen groente).

ja onbegrijpelijk he?
Hier precies zo met Kaya. 19 jaar. Leefde op zonnbloempitten en pinda's. Nauwelijks douches. Had de energie van een slak. En zo mooi in de veren.   :o

En nu is het een mooi gaaitje met energie van een jonge hond  :)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #235 Gepost op: november 03, 2006, 00:50:07 am »
ja onbegrijpelijk he?
Hier precies zo met Kaya. 19 jaar. Leefde op zonnbloempitten en pinda's. Nauwelijks douches. Had de energie van een slak. En zo mooi in de veren.   :o

En nu is het een mooi gaaitje met energie van een jonge hond  :)

O,ja jou  Kaya is al 19, dat vergeet ik steeds! Inderdaad ook omdat hij zo mooi in de veren zit! Maar ach ze zijn eigenlijk nog hartsikke jong!

Kaya mag van mij nog wel meer pit krijgen. Hij zit eigenlijk vaak heel rustig op een stok, af en toe klimt hij uit de kooi want hij kan er zelf in en uit wanneer hij maar wil en dan gaat hij even droog vliegen en een poepje doen (!) en dan kruipt hij weer in de kooi. Hij spaart soms zijn poepje zelfs op (lijkt het) om het bij de standaard te laten vallen net of hij zijn kooi schoon wil houden... ik geef geen reactie op het poepen maar hij kijkt zelf zijn poepje na en kikt volgens mij op het geluid dat het maakt als het de grond raakt  :stink: (wat een onderwerp) ik geef er geen aandacht aan en wacht een tijdje met weg poetsen maar ook weer niet te lang want als het te hard wordt droogt het aan de tegels....

giggles

• Gast
« Reactie #236 Gepost op: november 03, 2006, 20:53:52 pm »
Hij spaart soms zijn poepje zelfs op (lijkt het) om het bij de standaard te laten vallen net of hij zijn kooi schoon wil houden... ik geef geen reactie op het poepen maar hij kijkt zelf zijn poepje na en kikt volgens mij op het geluid dat het maakt als het de grond raakt :stink: (wat een onderwerp)

cheesy3 Dat idee heb ik ook bij Balou. Bij de andere gaaien niet, maar bij Balou wel.
Zij wacht ook altijd met haar (even in Vivke termen) ochtendbom totdat ze bij ons zit. Gelukkig geeft ze wel heel duidelijk aan dat het elk moment gebeuren gaat, want het is altijd een beste kwak, die ook behoorlijk stinken 9 van de 10x

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #237 Gepost op: november 03, 2006, 22:47:05 pm »
cheesy3 Dat idee heb ik ook bij Balou. Bij de andere gaaien niet, maar bij Balou wel.
Zij wacht ook altijd met haar (even in Vivke termen) ochtendbom totdat ze bij ons zit. Gelukkig geeft ze wel heel duidelijk aan dat het elk moment gebeuren gaat, want het is altijd een beste kwak, die ook behoorlijk stinken 9 van de 10x

Gelukkig ik ben niet de enige met zo'n gaai...tenminste het is niet alleen in de ochtend hoor, ook als hij na de ochtend "vlaai" de verdere morgen in de kooi heeft door moeten brengen en ik haal hem er tussen de middag uit, dan heeft hij weer gespaard, als ik hem dan op de standaard zet klatst de "vlaai" er binnen no-time uit en inderdaad ruiken ze niet altijd even fris  :stink: daarna laat hij dus als hij op de standaard blijft wel allemaal van die kleine maatse poepies.....

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #238 Gepost op: november 04, 2006, 10:43:42 am »

Kaya mag van mij nog wel meer pit krijgen. Hij zit eigenlijk vaak heel rustig op een stok, af en toe klimt hij uit de kooi want hij kan er zelf in en uit wanneer hij maar wil en dan gaat hij even droog vliegen en een poepje doen (!) en dan kruipt hij weer in de kooi.

Sjakko is ook zo rustig. En daar helpen geen speeltjes of andere dingen hoor. Ze zit gewoon op haar gemakkie alles te observeren en speelt weinig. Ik heb daar al die jaren niets aan kunnen veranderen, het is nou eenmaal zo.. Ze vindt het wel geweldig om mee te gaan en voor de clickertraining aan de gang te zijn, maar zelf spelen ho maar. Ik denk dat het komt omdat er de eerste tweeenhalfjaar niet veel met haar gedaan is en ze alleen maar in haar kooi zat! ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #239 Gepost op: november 04, 2006, 10:57:44 am »
Sjakko is ook zo rustig. En daar helpen geen speeltjes of andere dingen hoor. Ze zit gewoon op haar gemakkie alles te observeren en speelt weinig. Ik heb daar al die jaren niets aan kunnen veranderen, het is nou eenmaal zo.. Ze vindt het wel geweldig om mee te gaan en voor de clickertraining aan de gang te zijn, maar zelf spelen ho maar. Ik denk dat het komt omdat er de eerste tweeenhalfjaar niet veel met haar gedaan is en ze alleen maar in haar kooi zat! ;)

Kaya heeft de eerste 10 jaar van zijn leven nooit speelgoed gehad, alles wat hij hier krijgt is nieuw. Op de verbouwde standaard komt hij wel een beetje los, hij sloopt nu tenminste waardoor hij een bezigheid heeft. In de komende jaren wil ik er waarschijnlijk wel een gaaitje bij zetten (dan waarschijnlijk weer een opvangertje). Ik vraag me wel of af hij dan weet dat het gaaitje een zelfde soort dier is als hij, hij is al 10 jaar alleen en is gehandvoerd andere gaaien kent hij dus "niet". De aga's zijn net zo spannend voor hem als de parkieten buiten de hond of de cavia's.