Auteur Topic: En dan heb je een gaai...  (gelezen 43032 keer)

Cosch

• Gast
Re: En dan heb je een gaai...
« Reactie #240 Gepost op: november 04, 2006, 11:12:47 am »
Je kunt van te voren es op papegaaien visite gaan! Of misschien hebben we in de zomer wel weer een meeting met papegaaien!  :CENS

Dan kun je zien hoe hij op anderen gaaien reageer!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #241 Gepost op: november 04, 2006, 11:37:58 am »
Ja, slopen is ook bijna het enige wat Sjakko doet, spelen is er verder niet bij. Maar ik ben tevreden met haar zoals ze is hoor! Ze is leuk en lief genoeg!

Een meeting in de zomer zou weer fantastisch zijn! :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #242 Gepost op: november 04, 2006, 15:54:53 pm »
Een meeting in de zomer zou weer fantastisch zijn! :thumsup:

ela ela,dit gegeven lag toch al vast,in de zomer MET gaaien,in de belgische ardennen ??!!!!!!!

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #243 Gepost op: november 04, 2006, 15:59:46 pm »
ik merk dat hier ook wel een beetje,terwijl flipke zijn kunstjes toont op de speeltuin en klimrek aan het plafond ,zit tuur alles rustig af te kijken,hij verkent wel de speeltuin een beetje maar altijd heel rustig en nooit zo uitgelaten als de flip,
het zelfde met tetteren,flip klimt en tettert tegelijk terwijl arthur dat eigenlijk allemaal apart doet,als je begrijpt wat ik bedoel

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #244 Gepost op: november 04, 2006, 16:14:37 pm »
Vandaag voor het eerst door de voordeur weg gewandeld met Kaya. (Ik blijf het eng vinden). De overbuurvrouw had haar kleinkinderen opbezoek en riep ons binnen (ja gelukkig een dak boven ons hoofd en een deur die dicht kan  :-[ )
Even geklets (en Kaya gedroeg zich voorbeeldig) en toen weer naar buiten richting huis, erg leuk en erg spannend!

Daarna Kaya eens de oude tv gids gegeven: tjee zeg!!  :o die gids ging er aan! Dat zal hij wel vaker gedaan hebben  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #245 Gepost op: november 04, 2006, 16:23:00 pm »
Goed zeg! Op bezoek bij iemand, geweldig! Kaya zal het steeds leuker vinden allemaal! En slopen is het leukste wat er is he? :a036:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #246 Gepost op: november 04, 2006, 18:59:09 pm »
Kaya aan de wandel.... ik weet het hoofd, schouder en rug is taboe....maar ach laten we maar zeggen dat het even goed was voor zijn zelfvertrouwen  :cool:

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #247 Gepost op: november 04, 2006, 19:05:59 pm »
goed zo dianne,doe zo verder
het zal wel een hele ervaring zijn geweest voor kaya en voor jou  ;)

giggles

• Gast
« Reactie #248 Gepost op: november 04, 2006, 19:07:34 pm »
Bij mij klimmen ze ook gewoon op me schouder hoor en heb er ook totaal geen moeite mee.
Ik heb ook echt niet het idee dat ze het doen omdat ze onzeker zijn. Ik vind het persoonlijk ook wel makkelijk als ze op de schouder zitten  :)

Is jou Kaya gewiekt Dianne?
Als Kaya gewiekt is, zou ik niet zo nerveus zijn. Bij mij springen ze ook wel is van me schouder of hand af, maar ze kunnen toch niet ver weg.
Alleen bij drukke wegen en water heel goed opletten. ik houd ze dan op de hand met mijn vinger over hun pootjes heen.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #249 Gepost op: november 04, 2006, 19:10:21 pm »
Ja Kaya is gewiekt nog niet zo heel erg lang geleden (ongeveer 2 weken), dus inderdaad er zou niets kunnen gebeuren. Maar gewoon het idee dat je met een vogel naar buiten loopt, ik wil hem gewoon voor geen goud kwijt...

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #250 Gepost op: november 04, 2006, 19:15:37 pm »
hoe meer dingen je met kaya gaat doen hoe meer vertrouwen JIJ krijgt in je gaai en dat je gaai krijgt in jou

vraag het anders maar eens aan sandra(tweety) wat die gedurfd heeft met tweety sinds ze voor het eerst bij mij op bezoek is geweest,tweety durfde niets ( san ook niet),nu  gaat ze met tweety wandelen,mee winkelen en vanalles
succes hoor

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #251 Gepost op: november 12, 2006, 14:38:05 pm »
Ik kreeg net onverwachts bezoek! De dochter met haar man van de vorige eigenaresse van Kaya! (natuurlijk net het huis niet aan kant  :S )

Ze waren enorm onder de indruk van Kaya's vrije leventje (hij zat op de standaard toen ze binnen kwamen) en hij stapte zonder pardon op de arm dat kende ze niet, Kaya stapte alleen op de stok bij hun en was ook angstiger dan hij nu is.) Ze vonden het prachtig! En zijn enorm blij met ons als nieuwe eigenaar.  :yahoo:

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #252 Gepost op: november 12, 2006, 14:43:00 pm »
trek het je niet aan die letten niet op de rommel,die hebben alleen oog voor kaya  :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #253 Gepost op: november 12, 2006, 14:47:45 pm »
trek het je niet aan die letten niet op de rommel,die hebben alleen oog voor kaya  :thumsup:

Ja dat klopt hoor!
Kaya heeft hun alleen zitten bekijken en hield zich verder heel rustig, maar er was wel herkenning te bespeuren. Ik had alleen verwacht dat hij wat enthousiaster zou worden zeker omdat de man veel in de avond uren op bezoek kwam en dan Kaya uit de kooi liet.

Cosch

• Gast
« Reactie #254 Gepost op: november 12, 2006, 14:48:52 pm »
Oh wat goed! Ik zou ook schrikken als ze ineens voor de deur staan!  :S
Maar gelukkig liet kaya zich van zijn nieuwe goeie kant zien!  ;)

Leuk voor je! Dat geeft voldoening he?